A6 's nachts dicht voor nieuwe laag asfalt

EMMELOORD
Automobilisten moeten dit weekeinde rekening houden met afsluitingen van de A6 tussen knooppunt Emmeloord en Bant in de richting van Lemmer. Rijkswaterstaat laat een nieuwe asfaltlaag aanbrengen.

De snelweg gaat tussen vrijdagavond 22.00 uur en zaterdagochtend 09.00 uur helemaal dicht. Verkeer wordt dan omgeleid met gele borden. Rijkswaterstaat schat dat de extra reistijd zo'n 15 minuten bedraagt. Ook in de nacht van zaterdag op zondag gaat de weg dicht van 21.00 uur tot 10.00 uur. 

Verkeer dat uit het noorden komt heeft geen last van de werkzaamheden.
 

reacties (7)

  • Sjaak

     

    Gelukkig heb ik geen last van deze overlast omdat ik al met weekend ben.

    reageer
  • Inderdaad

     

    Gelukkig is het in het weekend en boeit die afsluiting s nachts bijna helemaal niemand. Alleen een paar reaguurders hiero hebben wat te kiepen, en verder is het zo gepland dat niemand helemaal niemand hier iets van gaat merken.

  • CJW

     

    Bij afsluiten denk ik meteen aan de bereikbaarheid van het Anthoniusziekenhuis in Sneek. Je zult maar met spoed daarheen moeten!

    reageer
  • Dirk T.

     

    Man oh man, hoe we zoiets toen de A6 er nog niet was? Verder zijn er in Lelystad en Zwolle ook ziekenhuizen.

  • De dominee

     

    Daar zal men wel aan gedacht hebben. De bestemming zal wel afhangen van de plaats ophalen.

  • Jan Bentink

     

    Helemaal mee eens!!! De meest veilige manier voor de wegwerkers en al de mensen die hier mee bezig zijn. Wat is twee nachten op een mensenleven als je ongelukken kan voorkomen??? Nu nog even hele nacht controleren op de omleiding of iedereen zich netjes kan gedragen en het komt allemaal weer goed. Gewoon een paar politie auto's neerzetten help al... Je kan ook thuis blijven als je het er niet mee eens bent......;-)

    reageer
  • De Vries

     

    Thuisblijven? Nachtdienst, gaat niet! En de polite heeft wel wat beters te doen. Heen en terug bij elkaar minimaal 30 minuten per nacht! En al die verhaaltjes over Duitsland. Nee, ze rijden daar niet netter. Horken zijn het. En ook daar heb je twee richting verkeer zonder afscheiding. Het begint mode te worden, dat afsluiten. En inderdaad, die verdomde arbo regels, die verpesten het.

  • Asfaltrocker

     

    Deze methode van werken heeft te maken met ARBO regelgeving, naast een asfaltmachine dient altijd een vrije werkruimte en vluchtruimte te zijn. Als men de gehele rechterrijstrook moet vervangen is die ruimte simpelweg niet aanwezig en moet een wegvak volledig afgesloten worden. Een korte en hevige pijn, het is even niet anders.......

    reageer
  • S. de Liefde

     

    Waarom niet afsluiten meneer/mevrouw De Vries? De aanstaande afsluiting staat al een tijdlang aangekondigd op grote gele borden. En de extra reistijd is slechts 15 minuten. Kwestie van goed plannen...

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • hartje

     

    waarschijnlijk komt omdat mensen gewoon als een asioaal er langs scheuren en geen rekening houden met de wegwerkers

    reageer
  • De Vries

     

    Waarom afsluiten? Gooi de andere rijbaan in beide richtingen open! Zo doen ze dat in Duitsland ook, Tegenwoordig mode in Nederland, helemaal afsluiten. Bij het spoor en op de weg.

    reageer
  • De ingenieur

     

    En dan lekker frontaaltjes maken. In Duitsland doen ze dat ook alleen met tijdelijke scheiding. En dat kan alleen bij langdurige omleggingen.

  • MKM

     

    Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat alleen het aanbrengen van een nieuwe asfaltlaag betrekkelijk snel gaat. De weg aanpassen/omleggen is in verhouding dan wellicht wat veel werk.

  • Jeroen

     

    Afsluiten is meest veilige. In Duistaland rijdt men harder, maar ook netter. Ze laten je invoegen en als je sneller bent gaan ze keurig naar rechts. Hier in Nederland rijdt men elk gaatje dicht en trappen ze op de rem. Daarom zou het niet werken om de andere rijbaan tijdelijk naar 2 richtingen te doen.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert