D66-kandidaat wil nachttreinen naar Flevoland

FLEVOLAND
Martine van Bemmel, de Almeerse D66-kandidaat bij de Kamerverkiezingen van maart, wil zich er in Den Haag voor inzetten dat Flevoland wordt aangesloten op het nachtnet van de NS.

In het tv-programma Over Flevoland Gesproken zegt Van Bemmel, die nu raadslid is in Almere, dat je op landelijk niveau meer dingen voor elkaar krijgt.

Treinen in de nacht zijn eerder aangekaart door de Flevolandse en de Almeerse afdeling van D66, maar je hebt daar Den Haag voor nodig, zegt Martine van Bemmel. Aansluiting op het nachtnet is volgens haar van belang voor het grote aantal Flevolandse werknemers op Schiphol.

reacties (17)

  • '^'^'

     

    Deze mevrouw heeft lekker makkelijk roepen...... als Airport lelystad open gaat komt er vanzelf een nachttrein naar Lelystad. En rara... Lelystad ligt in Flevoland. Opendeurpolitiek bedrijven kunnen we allemaal mevrouwtje. Kom eens met iets vernieuwends.

    reageer
  • Ed Molenaar

     

    De trein heeft zeker geen ontwikkeling doorgemaakt,SPer. Wat zou het handig zijn als het een stuur zou hebben. Hele trein infra omzetten naar asfalt en vrachtwagens/bussen.

    reageer
  • Verkiezingshype daar zijn we goed in!Een gratis advies van een SPer.

     

    Laten we eerst het openbaarvervoer eens goedkoper maken! Door de files op te ruimen.Heel Nederland ligt straks in het asfalt. Vooral het vrachtverkeer kan veel makkelijker naar de steden getransporteerd door de inhoud in een beter ontwikkelde wagon te plaatsen.Het verbaast mij dat de goederenwagons nog steeds geen ontwikkeling heeft door gemaakt.Waarom worden deze niet gemoderniseerd met allerlei soorten composiet met automatische lossingssystemen ?Het zelfde idee als in een overslaghaven maar dan in het klein voor de steden.Vervolgens met kleinere elektrische vrachtwagens naar de plaats van bestemming.

    reageer
  • Advies van geen SP-r

     

    Laten we lekker alles delen met iedereen dan heeft iedereen net niets. = Motto van de SP. Drijfveer achter de SP: Het is niet dat we alles met elkaar delen maar dat een ander niet meer heeft dan mij.

  • Havenaar

     

    24/7 uurs economie met nog meer nachtdiensten schept natuurlijk banen. Of het gezond is voor de mens zelf? Dacht het niet ! Dus dan niet zeuren dat Nederland zo ongezond leeft. Men vraagt er zelf om.

    reageer
  • Martinn

     

    Als ze een zak met geld neer legt rijden er morgen nachttreinen hoor

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Willemsen

     

    Misschien een soort light train dan laten rijden. Maakt (hopelijk) veel minder lawaai in de nachtelijke uren voor mens en dier.

    reageer
  • pieter

     

    En wie gaat de veiligheid op de nachttrein in de gaten houden?? overdag is het al beroerd gesteld met de veiligheid, typisch weer zo'n voorstel van iemand die zich uitsluitend verplaatst per auto, arme conducteurs !!!!!!

    reageer
  • Flevowatcher

     

    Daarom zei ik: het kost wat meer, natuurlijk moeten er met pepperspray en taser bewapende hoofdconducteurs (bijzonder opsporingsambtenaars) op de trein, en als dat overdag niet zo is, is de NS 'risky' bezig, want het gebeurt meestal overdag of in de vroege avond... Veiligheid voor alle reizigers staat voorop, daarom zijn de meeste poortjes op de stations ook dicht, en cameratoezicht natuurlijk... Het gaat er om dat meer mensen die vanuit de regio in Amsterdam of omgeving werken of dat overwegen, ook s'nachts of s'ochtends heel vroeg kunnen reizen, omgekeerd ook: de nachtportier die om 5 uur klaar is kan direct naar bijv. Zwolle...

  • Flevowatcher

     

    Is toch simpel: laat intercity's vanuit Amsterdam s'nachts tot pakweg 03 uur doorrijden via Almere , Lelystad, Zwolle naar Groningen, en vise versa. En vanaf 05 uur vanaf Groningen richting A'dam e.v. Hoef je geen treinen op te stellen bij Lelystad, kost wat meer, maar de file's worden onmiddellijk minder: read my lips! De NS wil volgens mij wel, maar de provincie en ook de gemeentes liggen dwars, domme gedachte! Want alle mensen die ver van hun werk wonen zitten nu of in de file, of in een volgepakte trein, die vaak vertraagd is, en komen alsnog te laat op hun werk in de randstad. De economie zou ermee gebaat zijn! Niet alleen de studenten en feestgangers! En : NS, serveer broodjes en koffie in de trein!

    reageer
  • Flevolander

     

    Wie gaat die nachttrein betalen dan? Meestal moet er geld bij, hetzij van de gemeente/provincie of de kaartjes gaan in prijs omhoog. Er zit namelijk niet genoeg publiek in de trein 's nachts om het rendabel te maken.

    reageer
  • jala

     

    En dan ook weer de trein naar utrecht laten rijden rechtstreeks vanaf buiten toch ?

    reageer
  • Jo de la Hiti

     

    Typisch D66 populisme een onderwerp wat niet echt een topprioriteit heeft maar ze krijgen weer gratis aandacht en die naam wordt dus weer genoemd richting verkiezingstijd over een jaar is dit onderwerp vergeten maar de naam niet en dit is zo en zo een onderwerp wat gewoon geregeld wordt zonder dat iemand naar hoe en waarom gevraagd wordt want zo werkt het bij deze onder de tafel lobbyclub al jaren

    reageer
  • Jordi

     

    Geweldig idee, forse vermindering van de filedruk "goederentreinen inzetten op de momenten dat het niet druk is op het spoor" kost praktisch niets infrastructuur ligt er al en er hoeft niet geinvesteerd te worden in uitbreiding van het asfalt. Flevoland zal dan eindelijk weer een stapje zetten naar (o.a zakelijke)volwassenheid.

    reageer
  • Sjakie Stemvee

     

    Mevr. van Bemmel geeft zelf al aan waarom we niet op haar moeten stemmen. En ook niet op haar partij.

    reageer
  • frits

     

    Almere heeft het stads- en streekbusvervoer net aanbesteed. U weet wel, Syntus die hier komt. In deze aanbesteding had een nachtbus tussen Almere en Schiphol als eis meegenomen kunnen worden. Waarom heeft mevrouw Van Bemmel dat toen in de gemeenteraad niet ingebracht? Alleen maar roepen wat een ander moet doen, terwijl je zelf de mogelijkheden en bevoegdheden hebt maar ook niets doet, is uitermate zwak. Zo iemand is geen verrijking voor de Tweede Kamer.

    reageer
  • frits

     

    Ach ja, verkiezingstijd, tijd van valse beloften. Juist D66 is een partij van de vrije markteconomie, en dus oom van de verzelfstandiging van het openbaar vervoer. Juist D66 is een van de partijen die vindt dat de NS een vervoerconcessie moet hebben waarin de NS zelf alle vrijheid heeft om te bepalen welke treinverbindingen er gereden worden. Het effect zien we al vanaf december, met het verdwijnen van de intercity van Lelystad naar Amsterdam Centraal. En dan nu maar wat roepen over een nachtnet... Ik kan u nu al voorspellen hoe dat gaat. "NS, wij willen graag een nachttrein door Flevoland." Antwoord NS: "Ja hoor, dat kan. Dat kost u een miljoen per jaar." En zo gingen ook de nachttreinen in Noord-Brabant ten onder. Daar rijdt de provincie nu zelf met nachtbussen; veel goedkoper en gemakkelijker te organiseren. Overigens had Almere altijd een nachtbus naar Amsterdam. Bestaat die niet meer?

    reageer
  • Henk

     

    Ik wil de Staatsloterij winnen. Ziet u dat gebeuren ? Nee he, i ook niet. Dus die nachttreinen komen er ook niet.

    reageer
  • Broodplank

     

    En wederom wordt er weer alleen economisch gedacht. Denk eens aan al die mensen die langs het spoor wonen en......slapen. Leuk zo'n trein die 's nachts door je slaapkamer dendert. Eerst overlast door de vliegtuigen van Lelystad en nu die nachttreinen er ook nog bij. Lang leve de welvaart. NOT!!!

    reageer
  • Jos '56

     

    Lijkt mij ook wel iets om wakker van te liggen, een trein die door je slaapkamer dendert :-)

  • KC

     

    Overal in Almere en Lelystad staan geluidsschermen langs het spoor waar woningen staan.

  • Bas

     

    Oh jee... ik word niet goed...

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert