Regio wil garanties over luchthaven

FLEVOLAND
Luchtverkeersleiding Nederland moet duidelijk aangeven welk soort vliegverkeer er in 2018 op Lelystad Airport mogelijk is, ook al gaat de luchthaven waarschijnlijk pas een jaar later open voor grote vliegtuigen.

Dat hebben de provincie en gemeente Lelystad woensdagavond duidelijk gemaakt in een extra overleg van de Alderstafel Lelystad. Daarin zijn alle partijen die bij het vliegveld betrokken zijn vertegenwoordigd.

Jaar uitstel door Luchtverkeersleiding
Vorige week werd bekend dat Lelystad Airport niet per 1 april 2018 maar pas per april 2019 open gaat voor groot vliegverkeer. Dit omdat Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) niet klaar is met de vliegroutes. LVNL komt nog voor de kerst met een exactere planning.

Stevig gesprek
Volgens de Lelystadse wethouder Jop Fackeldey hebben de betrokken overheden en het bedrijfsleven in een stevig gesprek hun onvrede uitgesproken over de vertraging. Tegelijk hebben ze geaccepteerd dat de nieuwe directeur van LVNL zelf werd opgezadeld met een achterstand op het project Lelystad Airport. De regio wil dat de luchthaven in elk geval bereikbaar is voor vliegtuigen die de onderhoudsbedrijven willen gebruiken.

De directeur van LVNL en Hans Alders wilden na het overleg niet op de inhoud van het gesprek ingaan.

reacties (12)

  • Aaltje

     

    Het slaat op de plank die u continu misslaat

    reageer
  • Frits1

     

    .??? Geen idee waar dit op slaat.....

    reageer
  • Aaltje

     

    Ja gut, iedereen is tegen je?

    reageer
  • Frits1

     

    Hans Alders kan vast en zeker nog wel een smoes verzinnen om Flevolanders om de tuin te leiden. Het zal de zoveelste zijn!

    reageer
  • Stevie

     

    @Maartje en Linda We weten inmiddels wel dat jullie tegen uitbreiding van het vliegveld zijn... Daar gaat deze discussie niet over.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Ron

     

    Hoezo geen commentaar van de heren? Wat slap zeg.

    reageer
  • Bas

     

    Ik ruik jaloezie

    reageer
  • ABS

     

    Leg dan maar eens uit waar die klepel hangt, want dat heb ik van nog niemand gehoord. Vage berekeningen, nog vagere beloften en alleen voordeel voor enkele welgestelde inwoners die regelmatig naar b.v. Spanje gaan en dan niet naar Schiphol hoeven te rijden. Afgezien van een mogelijk prestige heb ik nog geen onderbouwde argumenten vernomen om voor dit geldverslindende project ter meerdere eer en glorie van enkele (o.a. Fackelday en Lodders) gezagsdragers te rechtvaardigen. Het argument van banen voor de regio is al even vaak onderuit gehaald als opgevoerd. Voor Lelystad brengt het helemaal weinig gezien het feit dat de A6 als een buffer tussen het vliegveld en de stad ligt.

    reageer
  • Hannes

     

    Als het vliegveld toch zonodig moet worden uitgebreid. Maak er dan grotendeels, naar vraag en aanbod een vrachtstation van!. Met in de nabijheid een nieuw groot distributiecentrum; Dan is men ook niet zo afhankelijk van bepaalde vastgestelde tijden!. En Schiphol krijgt centraal meer lucht voor uitbreiding voor zijn passagiers terminal; Het is maar net hoe je het op logistiek gebied bekijkt, "naar ligging en kwaliteit!!. "

    reageer
  • Dirk2

     

    Jammer dat zo'n mooi en kansrijk project zo erbarmelijk is "ingevlogen" door "de heren". Geen commentaar hebben zegt zoveel als niet weten waar de spreekwoordelijke "klepel" hangt. Flevoland en vooral Lelystad heeft deze uitbreiding zo hard nodig! Echt een schande en aanfluiting hoe dit proces samen gelopen is!

    reageer
  • Maartje en Linda

     

    Wij stellen voor om te beginnen met vliegers die door basisschoolleerlingen gemaakt worden. Deze vorm van vliegverkeer krijgt de komende twintig jaar exclusief de kans om zich te bewijzen op vliegveld Lelystad. Daarna kunnen we bekijken of ook andere vormen van vliegverkeer een kans zouden moeten krijgen

    reageer
  • winglieder

     

    Alle partijen vertegenwoordigd? Alfred J Kwak en Niels Holgersson waren er niet bij!

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert