Nieuwe dienstregeling is even wennen

FLEVOLAND
Voor veel treinreizigers was het wennen maandag. De nieuwe dienstregeling van de NS. Formeel ging die zondag al in, maar pas op de eerste werkdag na het weekend merkten de meeste reizigers de gevolgen.

Reizigers in Almere Buiten waren vooral blij met de terugkeer van de intercity, waardoor zij sneller in Amsterdam, Schiphol of Hilversum kunnen zijn. Ook op het traject tussen Dronten en Schiphol en de westelijke randstad neemt de reistijd af met 14 minuten. 

Voor reizigers vanuit Lelystad was het even wennen dat zij in het vervolg in Almere moeten overstappen. Omdat hun andere trein aan de overkant van hetzelfde perron staat, zorgt dat niet voor grote problemen.

Met het ingaan van de nieuwe dienstregeling is het aantal intercity's tussen Almere en Schiphol verdubbeld naar vier per uur.

reacties (16)

  • M Janssen

     

    Ik ben hartstikke tevreden, meer opties en minder reistijd tussen Almere CS en Amsterdam zuid. En bij mij in de trein zaten nig een heleboel tevreden mensen

    reageer
  • Eefje

     

    Leuk dat er hier (terecht) geklaagd wordt over de richting Amsterdam vanuit Dronten en de extra overstap (waarbij de schrijver van dit stuk duidelijk geen rekening heeft gehouden met mensen met een beperking, voor wie overstappen altijd een extra groot feest is), maar over Dronten-Utrecht, vroeger via Zwolle redelijk snel gepiept, hoor ik hem/haar niet. Je moet nu serieus met de BUS naar Harderwijk om daar op de trein naar Utrecht te stappen, wil je niet een half uur extra hoeven te wachten als je over Zwolle reist. Punt is, deze nieuwe dienstregeling maakt het in de grote steden net een stukje makkelijker (vooral in de Randstad), maar het "platteland" daar kan men overstappen en wachten tot men een ons weegt. Belachelijk. De reden van deze trein, een rechtstreekse verbinding Zwolle - Amsterdam CS IS er niet eens meer, je moet overstappen. Nu maar hopen dat de bussen per 1 januari ook lekker gaan aansluiten, ik heb wel eens 1 minuut gehad om van de bus naar de trein te komen. Dat redt geen mens Dus trein gemist. Voortaan toch maar een mens laten regelen en niet door een computer.

    reageer
  • Lelystad

     

    Wat een verslechtering. Opeens moeten overstappen, vertraging, langer onderweg. hoop dat het snel wordt verbeterd want hier heb je niets aan. Ook echt niet slim met de uitbreiding van vliegveld Lelystad. Moet binnen een jaar weer aan gepast worden.

    reageer
  • Ikke

     

    In plaats van kwartier wachten in zwolle nu 25 minuten wachten..... wat een verbetering.....

    reageer
  • Gdg

     

    Misschien het traject Lelystad - Amsterdam aanbesteden aan een andere vervoerder. Dan pist de NS ook naast de boot als het vliegveld in Lelstad klaar is, ... NS spoort echt niet!! Het is nu echt een drama om van de hoofdstad van Flevoland naar Amsterdam te komen.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Dwaas voorstel. Amsterdam-Zwolle is deel van het Kernnet en gaat nooit naar een prutsclub. U heeft werkelijk geen idee van het verkeer door de polder.

  • laat alle reacties zien
  • @dronten

     

    Eerst was Dronten Schiphol altijd 1,15 uur. Nu 1 uur om 1,5 uur, afhankelijk hoe laat je gaat. Zucht

    reageer
  • Gerard

     

    Vanaf Dronten naar Zwolle e.v. zijn de verbindingen ook slechter geworden. De stoptrein komt aan op het moment dat (bijna) alle treinen zijn vertrokken. En andersom is het ook huilen met de pet op. De stoptrein naar Dronten is net weg uit Zwolle als alle andere treinen aankomen. Dus altijd bijna een half uur wacht/overstaptijd in Zwolle... Wat een verbetering.

    reageer
  • Almere

     

    Wedden dat de journalist er niet in de spits stond? Vanochtend reed namelijk helemaal niks op tijd. Kregen passagiers de melding dat de trein vertraging had, omdat er een andere trein voor hen reed (sorry, is ie er plotseling voor gesprongen dan...?) Als ze nou eens net zo veel poen in het ov staken als ze tijd steken in een nieuwe dienstregeling, worden we misschien allemaal gelukkiger. Maar in plaats daarvan wordt vanwege de een of andere illustere reden het traject steeds duurder en leggen we nog een baantje asfalt. Dat mensen zich nog steeds afvragen waarom Nederlanders steeds vaker ziek worden... geen sprietjes gras meer te vinden hier!

    reageer
  • Robert

     

    Nieuwe dienstregeling is voor velen een verslechtering. Extra overstappen in Almere of Amsterdam. Kans op missen aansluiting is groot. Trein naar Utrecht vertrekt vanaf Almere Centrum dus verslechtering voor reizigers vanuit Buiten en Parkwijk. Zoals gewoonlijk maakt de NS sier met het betoog dat alles redelijk soepel is verlopen. Allemaal om de politiek te paaien. En de reiziger ? Da's bijzaak voor de NS. Monopoliepositie maakt het te gemakkelijk voor de NS.

    reageer
  • Bart

     

    De aansluiting tussen de bus 140 (Emmeloord - Lelystad) en de trein naar Amsterdam (en terug) is helaas niet meer optimaal. De reistijd is van 1 uur 20 naar 1 uur 40 gegaan (enkele reis) En dan ga ik er van uit dat er geen vertragingen zijn.

    reageer
  • De Vries

     

    Van Dronten naar Almere nu langer onderweg. Stoptrein blijft 5 minuten stilstaan op Oostvaarders. lelystad heeft geen interciity meer naar Amsterdam, moest vanmorgen staan naar Almere en staan naar Amsterdam. Wat een verbetering, maar niet heus!

    reageer
  • Sem

     

    'zorgt niet voor grote problemen ' uhm pardon!?!? Voorheen was werken in Amsterdam Sloterdijk niet echt een probleem omdat er een goede rechtstreekse intercity verbinding was. Nu met de nieuwe dienstregeling overstappen in Almere en nog een keer op Amsterdam centraal. Slecht geregeld.

    reageer
  • Nico

     

    Dichter bij je werk gaan wonen?

  • Lies

     

    Kwestie van wennen, over een week hoor je niemand meer!

    reageer
  • Robert

     

    Voldongen feit en monopoliepositie NS.

  • Petra

     

    Lelystad kont er slecht van af. Vroege reizigers naar Duivendrecht moeten nu overstappen en duurt het 20 minuten langer😖

    reageer
  • Bas

     

    Er reden tijdens de oude dienstregeling ook al 4 intercity's per uur naar Schiphol. 2 via Amsterdam Zuid en 2 via Amsterdam Centraal. Per saldo dus geen verbetering. Amsterdam Centraal, Sloterdijk en Lelylaan zijn niet meer rechtstreeks bereikbaar. Per saldo lijkt mij dit een verslechtering.

    reageer
  • me

     

    het is een echt drama die nieuwe dienstregeling veel vertraging. minder kloppende aansluitingen en dan halen ze de intercity die sinds jaar en dag vanuit lelystad naar amsterdam ook nog eens weg. nu een extra overstap maken in almere nee daar zitten we op te wachten niet dus.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert