Jaarabonnement Connexxion half jaar te gebruiken

ALMERE
De wisseling van busmaatschappijen in Almere gaat ouderen met een 65+ abonnement geld kosten. Dat zegt Almeerder Gunter Raschat. Hij moet in mei zijn jaarabonnement verlengen, maar kan er niet een jaar van genieten. In december stopt Connexxion met het rijden in Almere en is het jaarabonnement in de stad niet meer geldig. 

Volgens Raschat betaalt hij hierdoor 125 euro te veel voor het abonnement. Hij vindt het erg dat nog steeds niet bekend is wat busvervoerder Syntus met de nieuwe abonnementen gaat doen. Volgens de Almeerder is de beste oplossing dat Connexxion de Almeerders een abonnement geeft van een half jaar. 

Connexxion laat weten dat het geen geld gaat teruggeven. Volgens de busmaatschappij gaat het om een regio-abonnement. Het is wel mogelijk om er gebruik te maken in andere delen van de regio waar Connexxion wel blijft rijden. Om die reden vindt Connexxion dat de gemeente Almere en de nieuwe vervoerder met een oplossing moet komen. 

reacties (15)

  • willy rijksbaron

     

    Hoezo Arnhem en Haarlem, ik woon en reis in Almere met een senioren-jaarabbonnement t/m april, dus ik ben benieuwd, wij zijn wel 80 plussers en dit is ons vervoer...!!!

    reageer
  • lelystadse

     

    Geen rechter die Conexxion gelijk zal geven jaar betalen voor maar half jaar gebruik

    reageer
  • Bart

     

    Nee hoor. Het abbonement is gewoon een heel jaar geldig in alle bussen van connexxion. Die vervoerder rijdt eind dit jaar niet meer in Almere maar het abbonement kun je ook daarna nog gewoon gebruiken in arnhem, Haarlem, Zeeland enzovoorts. Het is dus niet dat het abbonement nog maar een half jaar geldig is

  • Judith

     

    Er is nu een voordelig dalvrij 65+ jaarabonnement. Deze is niet per maand te koop. Adviseren om een maandabonnement te nemen is dus niet relevant, want dit kan niet. Het dalvrij 65+ jaarabonnement kost €125 per jaar, maar op de website staat al aangegeven dat deze na 10 december in Almere niet meer geldig gaat zijn en dat is zuur als je alleen een jaarabonnement kan kopen en in Almere woont.

    reageer
  • R.

     

    Als je gewoon een maand abo kan halen vind ik dat beetje vreemd. Echter is het ook wel weer typisch connexxion. Ze zijn afhankelijk van de reizigers, maar ik heb zelde een bedrijf gezien dat zo klantontvriendelijk is als connexxion.

    reageer
  • Louise

     

    Meneer heeft een extreem goedkoop jaarabonnement voor ouderen buiten de daluren voor de prijs van drie gewone maanden. De tekst en de kop klopt dus niet. Moet zijn: Extreem voordeel voor 65+ verdwijnt in Almere. Andere vervoerders hebben niet dit soort voordeeltjes. Een normale jaarkaart voor de stad kost je 450 euro. Niet zeuren, profiteer ervan zolang het nog kan. Een goedkopere mogelijkheid is er niet. Kwestie van een vinger geven en een hand willen.

  • koos

     

    je bent niet slim als je nu dus een jaarabbo koopt. die meneer kan beter 6x een maandabbo nemen en niet zo mopperen.

    reageer
  • Ron H

     

    Waarom moet de klant zich aanpassen als het de aanbieder is die stopt. Aanbieder weet al 8 jaar dat het een keer stopt en heeft 8 jaar de tijd iets klantvriendelijks aan te bieden. Beter dan domweg nee te verkopen. Zegt iets over de instelling van die persoon/ dat bedrijf die nee verkoopt.

  • Rene

     

    Het zou iets logischer zijn als de nieuwe vervoerder gewoon de verplichting overneemt.

  • Gunter Raschat

     

    Misschien moet je even kijken wat het prijsverschil is tussen een dal65+ abonnement een en maandabonnement en dan hier je mening geven, namelijk € 10,52 of € 52,33. Hoef je niet te zoeken.

  • laat alle reacties zien
  • Ik zou gewoon maandelijks abbo nemen ipv een jaar. het is belachelijk dat je even half jaar te veel betaald omdat connexxion te beroerd is om half jaar terug te betalen.

    reageer
  • sjp

     

    gewoon naar rato betalen.

    reageer
  • M Janssen

     

    En dit is exact de reden waarom ik zo blij ben dat we van Connexxion af zijn. Totaal geen klantvriendelijkheid. Weinig controles en slechte aansluiting op de trein. Ik ben blij dat ze weg gaan

    reageer
  • pieter

     

    Ik vermoed dat de Franse eigenaar en zijn Hilversumse stromannen blij zijn van Almere te zijn VERLOST en dat de abonnementhouders van die kant weinig hebben te verwachten, dus klop eens aan bij wethouder F. Huis, misschien weet hij Almere weer een beetje "leefbaar" te maken.

  • Nora

     

    Zakkenvullers zijn het ook

    reageer
  • Rob.Erto

     

    Eenzijdige aanpassing (van Connexxion) van de voorwaarden waaronder het abonnement is afgesloten, dus recht op opzegging? Ik zou het proberen.

    reageer
  • L. Lendeling

     

    Het probleem ligt niet bij Connexxion, de busmaatschappij geeft aan dat het abonnement gewoon een jaar geldig is op de lijnen die door Connexxion worden gereden. Dus geen veranderingen van de voorwaarden. Verder informeert Connexxion de reiziger op tijd. Dit probleem is veroorzaakt door de gemeente, die had in de consessie dan aan Syntus moeten opnemen dat het 65+ abonnement ook geldig zou moeten zijn na 6 december wanneer Syntus de consessie van Connexxion overneemt.

  • Ih

     

    Kun je niet gewoon 6x een maandabonnement nemen?

    reageer
  • Ben

     

    Geweldig he, die marktwerking: Gelukkig mag Rutte zijn Nederland nu afmaken.

    reageer
  • Van Haven

     

    Lijkt me toch dat hier wen oplossing coor moet komen. Of is dit een manier om ongemerkt de abonnementen af te schaffen? K ben heel benieuwd hoeveel we straks gaan betalen als er een nieuwe vervoerder is... Bestaat er dan weer zoiets als een Maxxkaart of wordt reizen door de stad gelijk veel duurder??

    reageer
  • Bart

     

    Het is helaas een van de nadelen die aan het begrip marktwerking hangt. Het ouderenabbonement is een product van connexxion en een opvolger is niet verplicht dit over te nemen. Afgelopen week was de kans om dit in de toekomst te voorkomen. Alleen met (waarschijnlijk) nog 4 jaar vvd in het kabinet kun je dat wel vergeten. Daarnaast is het ouderenabbonement ook spotgoedkoop dus vanaf nu zal er een kosten/baten berekening gemaakt moeten worden of het abbonement nog steeds gunstig is

    reageer
  • Riet

     

    En zo wordt de klant weer van het kastje naar de muur gestuurd. Gewoon belazerd dus.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert