Eerste snellaadstations geopend

LELYSTAD
De eerste Fastned snellaadstations van Flevoland zijn donderdagmiddag officieel geopend door de Lelystadse wethouder Elly van Wageningen.

De laadstations staan langs de A6 bij de Aalscholver (van Lelystad naar Almere) en de Lepelaar (van Almere naar Lelystad). Ook bij de tankstations Han Stijkel, Lemsterhop en Wellerzand langs de A6 komen snellaadstations.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Het bedrijf heeft inmiddels 63 snellaadstations.

reacties (10)

  • Orakelen

     

    Volgens een Nederlands Orakel bureau met mediale toegang welke met zekerheid verkondigd, rijden wij over 10 jaar dus 2027 geheel zelf in rijdende zelfdenkende auto's, wat voor 90% van de vrije blijde rijders einde verhaal betekend. De auto industrie zal grotendeels tot stilstand komen met de aanverwante industrie erbij en dat ongeveer zes jaar eerder, dus over vier jaar is dit al zover aangezien er een afschrijving op een hedendaagse auto ongeveer zes jaar bedraagt. Het bezit van een auto met de daarbij behorende vrijheid is dan niet meer interessant, de kosten zullen niet opwegen tegen de ingeleverde vrijheid.

    reageer
  • Jorrit

     

    Misschien moet deze wethouder haar werk eens goed gaan uitvoeren en zich gaan bekommeren om het openbaar onderwijs in Lelystad in plaats van het doorknippen van lintjes. Ongelooflijk dat deze vrouw deze functie nog mag uitvoeren. Regelrechte ramp. NIET GESCHIKT!

    reageer
  • Gerven

     

    Wie o wie kan zeggen hoeveel co2 uitstoot ervoor nodig is om een auto op te laden? Zelfs bij Tesla weten ze het niet...zeggen ze.

    reageer
  • Harry Klein

     

    Duurzaamheid in deze vorm is een farce, jammer!

    reageer
  • Klootjesvolk

     

    Gemeente Noordoostpolder doet niet mee, als de burger wil investeren in het groendenken door een kostbare elektrische auto aan te schaffen is het teveel gevraagd een faciliteit als een laadpaal in de straat aan te brengen. Heb een poging gedaan en ja hoor het bleek een kansloze onderneming. Tenzij je een welgestelde VIP burger bent dan gaan alle subsidie kranen open. Voor het klootjesvolk is een Hybride auto het enige alternatief, maar deze is voor de gewone werkman ook niet te betalen.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Graaicultuur

     

    De speeltjes zijn al op hun retour je hebt immers amper een actieradius komt bij dat zowel de fabrikant als Fastned een creatieve rooskleurige rekenmethode hanteren, zoals wij inmiddels gewend zijn in Nederland. Elektrische fietsen scooters en scootmobielen en rolstoelen zijn de enige echte kanshebbers waar de burger iets aan heeft, mits de producenten kwaliteit kunnen leveren en niet overvragen het overvragen kost steeds meer producenten hun handelswaar, een weg terug is er niet meer, zie de vele failliete groothandels.

    reageer
  • Jajo

     

    Bij Haje kan de autombilist juist mooi even pauzeren van zijn rit over de A6. Het zal namelijk nog erg lang gaan duren voordat er op alle bedrijventerreinen een laadpaal staat (en al helemaal als er bij elk bedrijf een paal moet komen).

    reageer
  • Esveen

     

    Mosterd na de maaltijd. Zijn al een tijdje in gebruik. En als dit nu de eerste was in Nederland!

    reageer
  • Boels

     

    Het aantal elektrische leasebakken loopt terug, tweedehands zijn ze amper te slijten en worden dan maar met de NL-subisie op zak geëxporteerd. De al bestaande rijden bij voorkeur op fossiel. Bovendien zijn het krengen als het om de uitstoot van fijnstof gaat. Vroeger was het "milieu" een eufemisme voor de misdaadonderwereld, dat lijkt er in het heden toch wel frappant op te gaan lijken.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Flauwekul. Ze gaan in de export omdat ze dan meer opbrengen.

  • De ingenieur

     

    Aardig maar het komt geen hond. Op bedrijventerreinen hebben zulke stations veel meer kans. Grote bedrijven zouden ook beter een paar oplaadpalen met groot vermogen moeten hebben. Bezoek kan dan tijdens de afspraak even fatsoenlijk bijtanken. Ook zouden tankstations in het algemeen beter één of meerdere laadpalen hebben. En zet je dak vol (meedraaiende) zonnepanelen.

    reageer
  • Boels

     

    Meedraaiende zonnepanelen? De winst in de opbrengst valt meer dan weg bij het 's avonds terugdraaien naar het oosten en bij een straffe wind willen de panelen windvaantje spelen en moet de aandrijving in de overdrive. Wel een mooi verkooppraatje.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert