Aanmoedigingsprijs én kritiek voor citymarketing

LELYSTAD
De campagne 'Lelystad geeft lucht' heeft de aanmoedigingsprijs gewonnen op het Nationaal Citymarketing Congres. Lelystad deed mee in de categorie van gemeenten tot 120.000 inwoners.

Lelystad was samen met Woerden genomineerd. Ook Woerden kreeg de aanmoedigingsprijs. Een echte winnaar was er in deze categorie dus niet. De jury vindt dat er te weinig sprake is van een volwaardige citymarketingorganisatie. De genomineerden moeten nog forse stappen maken om de trofee in de wacht te slepen. Vooral de meetbaarheid van de effecten van de stadspromotie is nog onder de maat. Vanwege de inzet en ambitie is de aanmoedigingsprijs volgens de jury wel op zijn plaats.

De jury complimenteerde City Marketing Lelystad met een aantrekkelijke reclamecampagne, waarmee aandacht wordt gegeven aan de bijzondere elementen van de stad. Wethouder Fackeldey toont zich strijdbaar op de website van Citymarketing. "We zijn trots op de aanmoedigingsprijs en de waardering van de jury. Volle kracht vooruit om de meetbaarheid te vergroten en de trofee volgend jaar binnen te halen".

Bij de gemeenten met meer dan 120.000 inwoners won Eindhoven de trofee.

reacties (7)

  • Flevoburger

     

    Ander steken we gewoon weer een paar ton gemeenschapsgeld in een leuke zeilwedstrijd voor de bobo's. Dat zou Lelystad ook veel goeds brengen. Eeeuuhhhh dames en heren van de matchcup, hoe zit dat nu met die € 275000 van de burgers die in dit "project" is verdampt? Welke wethouder was hier ook alweer verantwoordelijk voor?

    reageer
  • Poe

     

    En waarom dan? Jij woont in Dronten..als er ergens het een puinhoop is, dan is het daar wel.

    reageer
  • Poe

     

    Tsja als je dochter daar werkt moet je als wethouder natuurlijk de kritiek niet overnemen..voor 400.000 euro per jaar kan je ook alle speeltuinen openhouden..maar als we het succes (of uitblijven daarvan) niet meten is er ook geen reden om er wat aan te veranderen. Riekt naar belangenverstrengeling.

    reageer
  • Willem dronte

     

    De nieuwe naam wordt lelystad laat zijn bewoners stikken en doen alles buiten de stad

    reageer
  • Jon

     

    Top, helemaal terrecht en mooi dat er ook onderbouwde kritiek bij zit. Helemaal mee eens. Op naar nog betere Citymarketing!

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • HH

     

    Volgens mij is er helemaal geen werkelijke behoefte om de effecten te meten, want dan zal blijken dat die effecten nihil zijn, en citymarketing dus weggegooid geld. Er is de laatste jaren echt geen woning of bedrijfskavel extra verkocht door citymarketing, en er zijn ook geen extra toeristen door gekomen. Die komen eerder af op de commercials van Batavia Stad. En de Oostvaardersplassen, maar daar heeft Lelystad nauwelijks een belang bij.

    reageer
  • Harry Klein

     

    Afgezeken dus! Als je geschoren wordt moet je stil zitten! Wat begrijpt Jop nu niet?

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert