Motorrijder botst achterop auto's op Ketelbrug

SWIFTERBANT
De A6 is rond het middaguur afgesloten geweest tussen Lelystad Noord en Emmeloord na een ongeluk op de Ketelbrug. Een motorrijder was achterop een auto gereden en werd vervolgens gelanceerd op de auto die daarvoor reed.

De motorrijder, een man van 28 uit Blaricum, is naar het ziekenhuis gebracht. Aanvankelijk werd ook traumapersoneel met de traumahelikopter opgeroepen om te assisteren bij het ongeval, maar die vlucht is geannuleerd.

Het is onbekend hoe het met de motorrijder gaat.

reacties (50)

  • Ina

     

    Het blijkt zinloos om hierover met weggebruikers zoals jij in discussie te gaan. Dat blijkt wel uit de reacties van jou. Blijkbaar heb je naast je geweldige rijstijl ook een bijzondere manier van reageren. Bravo en hulde! Laten we het hier bij houden: ik rij zoals ik rij omdat ik met mijn auto graag heelhuids en desnoods wat later thuis kom. Jij hebt jou rijstijl omdat jij in jou pkw ( dat is ook Duits, gewoon, omdat het kan) blijkbaar andere prioriteiten hebt met alle risico's van dien. Ik hoop alleen dat we elkaar niet tegenkomen op de weg.

    reageer
  • JanB

     

    "Omdat het kan". Dat is wel het meest rare antwoord dat je ooit geschreven hebt. En ja, IK weet wat je bedoelt omdat ik vrijwel dagelijks Duits moet praten met Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs en zodoende de Duitse benaming voor vrachtwagen moet gebruiken. Maar je schrijft toch zodat heel Flevoland je kan begrijpen of schrijf je alleen voor mensen die de Duitse taal machtig zijn?? Ga je de volgende keer Engelse en Franse termen gebruiken??? En je hebt misschien zelf nooit beweert dat je de beste chauffeur bent, maar je veroordeelt wel steeds iedereen die in jouw ogen slechter rijdt dan jij zelf, jij rijdt bewuster dan anderen die zich wel aan de snelheid houden, etc., komt al met al op hetzelfde neer.

    reageer
  • Dick

     

    Ja Jan, dat bedoel ik. En jij begrijpt toch wat ik bedoel? Nou dan. En waarom ik dat doe? Omdat het kan! En ik ben niet de beste chauffeur. Echt niet. Heb je mij nooit horen beweren!

    reageer
  • Dick

     

    Nee hoor, dat hoef ik niet. Beroepschauffeurs zijn zelf net zo schuldig aan de ergernis. Je hoeft mij echt niet te vertellen wat ze dagelijks meemaken, dat is namelijk wederzijds.

    reageer
  • JanB

     

    Dat zal hij niet doen vrees ik. Ten eerste gaat het hem niet snel genoeg en ten tweede spuit hij liever kritiek anderen zonder zich in die medemens te hoeven verplaatsen. Hij heeft mij ook al regelmatig veroordeelt/beoordeelt op basis van zijn verkeerde aannames, lekker eenvoudig.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • JanB

     

    Met LKW bedoel je gewoon een vrachtwagen? Dit is een site die betrekking heeft op Flevoland, jij bent zelf ook Nederlander neem ik aan, waarom gebruik je dan in hemelsnaam de Duitse benaming?? Dat slaat echt helemaal nergens op, tenzij je gewoon niet beter weet natuurlijk.... Voor de rest is het een herhaling van veel van jouw voorgaande reacties, 'ik ben de beste chauffeur, de rest moet zich maar aan mij aanpassen'....

    reageer
  • .\/\/.

     

    100 op snelwegen op het platteland, 80 in stedelijk gebied. Scheelt tientallen verkeersdoden, sloten brandstof, en vreselijk veel luchtvervuiling. Helemaal met je eens, hoewel ik graag 150-160 rijd omdat dat lekker opschiet.

    reageer
  • Jo

     

    Ja Jan, alleen die van Ina.

    reageer
  • Jan

     

    Al deze reacties slaan nergens op een brug of een tunnel een rood licht is volgens mij stoppen en niet op het laatste moment nog even onder de slagbomen door moeten ,als daar politie gaat staan regent het bonnen maar dat doen ze niet is teveel werk.

    reageer
  • Ina

     

    Misschien moet jij eens een dagje op een vrachtwagen meerijden......

    reageer
  • Dick

     

    Nou Jo, dat gebeurt je dagelijks op 's lands snelwegen en dan hoef je echt niet harder dan 130 te rijden. Als er één beroepsgroep is die het principe knippertje aan = gaan hanteert dan is het het vrachtvervoer wel. Ik heb respect voor de manier waarom ze zo'n 50 tonner door het verkeer moeten voeren maar dit zoort gedrag heb ik absoluut geen respect voor. Jouw conclusie dat ik "dan te hard heb gereden" slaat dan ook kant noch wal. Meestal rij ik in de spits, dan heb je niet zo heel veel mogelijkheden om sneller dan toegestaan te rijden. Maar misschien moet die Chauffeur eens een dagje met mij meerijden om te zien hoe zijn collega's zich in het verkeer gedragen. Zoals ik al zeg, we moeten gewoon rekening met elkaar houden. Daar gaat geen maximum snelheid aan helpen, sterker nog, het huftergerdrag wordt erger daar waar de snelheidslimieten verder van de realiteit afliggen.

    reageer
  • MKM

     

    Dan zijn we er toch uit. U weet uitstekend welk gedrag andere weggebruikers bezigen, dan is het mede aan u om daar rekening mee te houden. Of moeten alle andere weggebruikers alleen rekening houden met u?

    reageer
  • Jo

     

    Als alle weggebruikers de stijl en het inzicht van jou weggedrag rijden! Wat zal het dan een war zootje worden op de weg. Vol in de remmen voor een beroepschauffeur, dan heb je te hard gereden, wat is toegestaan! Je inhouden staat gelijk als even wachten.

    reageer
  • JanB

     

    Ina rijdt gewoon 100 en haalt daarbij ander langzamer verkeer in, dat is geen schoolmeestergedrag wat jij er graag van maakt maar gewoon toegestaan hoe erg jij en anderen die zich niet aan de maximum snelheid wensen te houden dat ook mogen vinden! Dat jij daar Ina op aan valt is juist schoolmeestergedrag!! Bravo, hulde!! Mensen die zich aan de regels houden aanvallen omdat ze jou in de weg zouden kunnen rijden, dat bewijst maar weer dat je zelf geen rekening wenst te houden met de medeweggebruiker in het algemeen!

    reageer
  • Frank

     

    Jemig er gebeurd een ongeluk en iedereen heeft commentaar en weet het beter....wat een ouwe wijvenpraat zeg......pppfffff

    reageer
  • sherlock

     

    100 km is prima daar,dat geldt overigens mijns inziens ook voor alle snelwegen in nederland, maar dit zal wel reactie's geven denk ik.

    reageer
  • Dick

     

    Nee, het is erg prettig als men op de wer rekening met elkaar houdt. Dat betekent dus ook dat je er rekening mee houdt dat een LKW zwaar is, niet vlot kan accellereren etc. etc. Daarvoor hoef ik mij niet aan de snelheid te houden, daarvoor moet ik mijn gezonde verstand gebruiken. En of ik dat nu met 100, 130 of van mijn part 170 doe, daar ben ik altijd nog bewuster bezig dan iemand die gewoon knippertje aan en gaan bezigt. En overigens geldt dat wat jij zegt andersom ook, het is erg prettig als jullie LKW-ers gewoon ff wachten als iemand er met 130 aankomt i.p.v. hem er gewoon voor te gooien. Begrip moet van twee kanten komen. Maar al te vaak moet ik vol in de remmen omdat een beroepschauffeur hem er gewoon voorgooit terwijl hij als ie ff gewacht had, mij niet had geërgerd, en veel belangrijker achter mij gewoon zeeën van ruimte had gehad om in te halen. Ben overigens voor een algeheel inhaalverbod voor LKW's maar dat terzijde.

    reageer
  • Ina

     

    Als je invoegt (en de invoegstrook is daar kort) mag je blij zijn dat het overige verkeer zijn snelheid heeft gematigd. Als je aan de andere kant uitvoegt en jezelf tussen de vrachtwagens op de rechterbaan perst is dat jou keuze. Normaal gesproken pas je je snelheid zelf al aan als je uit wil voegen en rij je dus al op de rechterbaan tussen de vrachtauto's. De linkerbaan kan dan 130 doorrijden. Het is niet de bedoeling om met 130 nog net even een laatste vrachtauto in te halen en dan over de verdrijvingsvakken de afrit op schieten.....Maar dat is waarschijnlijk ook weer schoolmeester gedrag van mijn kant

    reageer
  • Desiree

     

    Volgens motorrijderts zijn dit soort ongelukken vooral aan de automobilisten te wijten. Die rijden namelijk ook op de weg.

    reageer
  • Antej Ha

     

    Hadden ze toen maar geld genoeg gehad om een volstrekt overbodige tunnel te maken. Het groeide toen ook al niet aan de bomen.

    reageer
  • De ingenieur

     

    Kijk aan een professor civiele techniek weginrichting schuilt onder ons. Vroeger waren er net zo veel ongelukken als nu.

    reageer
  • Dick

     

    Is complete bullshit. Er zijn heel veel invoegstroken die en bergop gaan en geen limiet hebben op dat baanvak. Voor de grote renovatie van de Ketelbrug was het daar gewoon 130km/u en gebeurde er nooit wat. Nu is het 100km/u, auto's gaan daardoor nog dichter op elkaar rijden wat juist meer risico oplevert. Grote probleem zijn de mensen zelf. Mensen die denken dat het knipperlicht hen voorrang geeft. Met 90 achter een vrachtwagen wegkomen terwijl dat eigenlijk niet kan. Dat zijn de werkelijke oorzaken.

    reageer
  • Dick

     

    Als iedereen die invoegt gewoon de snelheid aanneemt van het verkeer op strook 2 van de hoofdrijbaan is er geen enkel probleem. Maar er zijn kneuzen die nog geen 70 rijden als ze de snelweg oprijden, ja dan krijg je problemen. Dus blijft nog steeds mijn bewering staan, 100km/u is daar een belachelijke limiet. Daarom houdt ook (bijna) niemand zich daaraan. Aan de andere kant moet er tussen vrachtwagens gevoegd worden als men de uitvoeger op wil. Dan is 130 in ene wel verantwoord?

    reageer
  • Trucker

     

    Stap maar eens in een vrachtwagen. Dagelijks last van coureurs zoals jij die alle limieten op zichzelf betrekken en geen rekening houden met een ander die misschien minder hard kan of durft . Als ik met max 90 kmh op een knooppunt van rijbaan moet wisselen met dik 50 ton is het ontzettend prettig als mensen zich aan de snelheid houden.

    reageer
  • MKM

     

    Gezien de ongevallen, snelheidsverschillen (invoegstrook en bult op), geen vluchtstrook lijkt me 100 km/u een prima limiet. Bij afremmend verkeer (want rode lichten) wisselen van rijstrook en nog ergens tussen kruipen is ook niet altijd verstandig. Los daarvan: 100 is gewoon 100. Als je dat een belachelijke limiet vind, is het verstandig om dat eens bij de wegbeheerder aan te kaarten.

    reageer
  • Ina

     

    Bovendien is er een reden voor die 100 km namelijk het invoegen aldaar. De andere kant, waar geen invoegen is alleen uitvoeren, mag je gewoon 130 doorjakkeren

    reageer
  • Dick

     

    Ja, Ina, die brug is 24/7 geopend. Maar wat jij doet is dus typisch "Schoolmeestergedrag". Je mag maar 100 dus zal ik zorgen dat jij 100 rijdt en blijf er lekker links voor plakken. Bravo, Hulde!!!! En 100 is daar een volstrekt belachelijke limiet. Het wel of niet aanwezig zijn van een vluchtstrook, zoals een ander hier schrijft, heeft daar geen enkele invloed op. Overigens is er wel een vluchtstrook(je) alleen is die wat smal.

    reageer
  • Schaapjes

     

    Ik sluit me aan bij Ina. Onverantwoord zoals sommigen over de brug knallen. Je hebt geen vluchtstrook dus 100 km/h is een mooie snelheid daar want uitwijken is onmogelijk als het misgaat en dan is 100 km/h best snel ineens. En rode lichten is gewoon stoppen en niet nog even snel gas geven...

    reageer
  • Ina

     

    Diegene die weten dat er een brug is rijden inderdaad veel te hard omdat ze de openingstijden weten. Zelf meegemaakt dat ik daar 100 reed en opgedrukt werd terwijl ik een vrachtwagen inhaalde. Zag dat de lichten knipperen dus bleef links rijden omdat er meer vrachtwagens rechts reden/ stonden. Ik reed trouwens gewoon 100.Probeerde mijn achterligger me rechts in te halen. Dat lukte niet, hij kwam tussen 2 vrachtwagens in zo ongeveer naast mij tot stilstand. En maargebaren naar mij dat als ik harder had gereden we de brug nog gehaald hadden.... Sorry hoor, een 100 km bord,knipperende lichten ik heb geleerd om dan vaart te minderen... Bij het weer gaan rijden gaat het ook vaak mis. Mensen willen snel snel snel want we stonden immers 5 minuten stil. Degene die rechts tussen de vrachtauto 's staan schieten in de kleine gaatjes links waardoor die baan op de rem moet en mensen op elkaar klappen. Helaas moet ik dagelijks over die brug en zie ik het allemaal gebeuren.

    reageer
  • Kees volkomen gelijk typisch nederland

     

    We zetten de weg af , onze ambtenaartjes gaan de koffie klaar maken ,we gaan de cao bespreken san een risico analyse , waarschijnlijk worden er 4 consultants ingehuurd a 300 per uur ( dat is wat de gemiddelde afgekeurde ontvangt van de overheid om als consultant wat onzin uit te kramen) uiteindelijk zal er een man ietsgasn doen , Nederlandse overheid ten voeten uit

    reageer
  • Jooo

     

    Lekker met z'n allen op Joop afgeven ,maar hij/zij heeft wel een punt.

    reageer
  • kees d.

     

    Het zal vast niet aan de brug liggen dat er veel ongevallen gebeuren. Misschien toch de mentaliteit van de bestuurders tegenwoordig. Als ik daar vanaf Swifterbant de weg opkom met 100 km/u wordt ik voorbij gestoven door beruchte modellen met vier ringen. Misschien toch tijd voor een betere handhaving aan beide kanten van de brug.

    reageer
  • kees d.

     

    Er zal niet voor alle zes werk zijn op DAT moment. Als je niet weet hoe de brandweer organisatie in elkaar steekt ga dan eens bij de open dagen kijken. Neem deze goede raad aan van een oud hoofdbrandwacht van de gemeente Lelystad.

    reageer
  • Justin

     

    Er staat niemand met zijn handen in zijn zakken dus ik zie het probleem niet? Alsof je met 6 man tegelijk iemand kunt helpen? Denk het niet. Desalniettemin, volgens mij staat er ambulance personeel bij en hebben die net iets meer ervaring en kennis met uitvoeren van dit soort handelingen. Kortom, je reactie slaat nergens op!

    reageer
  • Sef

     

    De invoegstrook vlak voor de brug is onderdeel van het probleem. Het invoegend verkeer rijdt vaak te langzaam en er word slecht gekeken over de schouder. Daarnaast lijkt de brug een visuele versmalling wat een boel bestuurders afschrikt net als op de a44.

    reageer
  • michael

     

    In tunnels rijden mensen ook niet de juiste snelheid en wordt vaak onnodig veel afgeremd.

    reageer
  • Klaas

     

    Ik denk dat je niet weet waar je over praat lieverd

    reageer
  • Schaapjes

     

    Heel verstandig, niet meer handen dan nodig op plaats incident. Dus ik zie niet wat er verkeerd aan is. Of ze nu hier stand-by staan of op een kazerne...

    reageer
  • Dick

     

    Als je die brug niet ziet, zit er maar één ding op, bestuurder moet heel snel de schaar in z'n rijbewijs zetten. Echt dan heb je zo vreselijk veel stront in je ogen dat je op basis van je zicht geen rijbewijs zou mogen hebben.

    reageer
  • Henk

     

    6 brandweermannen staan te kijken hoe er 1 aan het werk is. Is dit een foto van een Oost-Europees land of Nederland?? En och och och we hebben het zo druk met z'n allen..... Goeie PR voor de brandweer!

    reageer
  • Schaapjes

     

    Volgens mij heeft dat er weinig mee te maken, los van het feit dat er vrijwel niemand 100 km/h rijdt. Die maximumsnelheid is er al een tijdje. De ongevallen zijn nu weer vaker omdat het zomer is en er meer zeilbootjes passeren. Het blijft vreemd dat een hele rij auto's moet wachten voor pleziervaart met een zeiltje. In tijden dat we ons druk maken om milieu/duurzaamheid etc. zou het mooi zijn om deze brug defintief dicht te lassen. Zeilbootjes maar omvaren hoor!

    reageer
  • oudvisser

     

    probeer maar eens 100 te rijden daar dan wordt je nog opgejaagd door andere die (echt?) het bord van 100km niet gezien heeft weet dat als daar echt controle komt dat de overheid gelijk hun schatkist gevuld hebben kan het weten rijd er regelmatig en dan komen ze nog met 120/140 voorbij rijden knipperlichten van de brug helpen weinig daar van wege toch die snelheden ter plaatse voor de gewonden nu en voor later een voorspoedig herstel

    reageer
  • Barry

     

    Jij misschien wel Piet. Maar iemand van buiten Flevoland weet dat misschien niet.

    reageer
  • Tunnel

     

    Alsof er in/met een tunnel geen ongelukken meer gebeuren.

    reageer
  • Piet

     

    Mensen moeten gewoon opletten op het verkeer. Want iedereen weet dat die brug al meer dan 40 jaar een is.

    reageer
  • hyt

     

    Die Ketelbrug is inmiddels erg berucht aan het worden. Elke keer is er wat. Inderdaad had een tunnel beter geweest.

    reageer
  • Jaanchi

     

    Zo gedateerd een beweegbare brug in een snelweg, zeker de A6. En eigenlijk alleen voor pleziervaart. Laat die omvaren via Lemmer en Urk en laat die brug dicht.

    reageer
  • Jean

     

    Ze hadden er nooit een brug moeten maken maar een tunnel. Het is iedere week raak omdat ze niet opletten of de brug open gaat

    reageer
  • Dick

     

    Sinds het daar 100km/u is gaat het wel heel vaak fout daar. Zouden mensen dan echt minder opletten wat ze doen?

    reageer
  • Kees

     

    Alweer voor de Ketelbrug....

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert