Nachtwerk voor Rijkswaterstaat na ongeluk op A6

ALMERE
Rijkswaterstaat is donderdag de hele avond bezig geweest met herstelwerkzaamheden aan de A6 bij Almere Buiten richting Muiden. Eerder op de dag, rond 13:30 uur, botste een auto op een vrachtwagen op de rijbaan richting Lelystad. De vangrail raakte beschadigd en er moest gelekte diesel worden opgeruimd

De weg richting Lelystad 's was avonds weer open, maar richting Amsterdam was die de hele avond dicht. 

Automobilisten die richting Amsterdam reden, laten weten dat de situatie tijdens de werkzaamheden onduidelijk was. Ze werden naar de A27 geleid en er waren geen duidelijke omleidingsroutes. De A6 richting Muiden was rond 0.30 uur weer open.

Rijkswaterstaat laat weten dat de werkzaamheden zo lang duurden omdat er meer diesel was weggelekt dan eerder werd gedacht. Daarom moest er aardig wat zand afgegraven worden, en vervolgens ook weer worden aangevoerd.

https://twitter.com/RWS_verkeer/status/898310376269520897

reacties (6)

  • Mar

     

    Waarom overwegen ze niet om in de spits de vrachtwagens te laten rijden over de vluchtstrook. De veiligheid kan je borgen door camera's een permanentie van RWS oid Gewoon zaken die elders in Nederland ook gebeuren. Vanaf 5.30 is het al druk en het vrachtverkeer is schuldig er zijn namelijk gewone vrachtwagens , de vrachtwagenset betonpanepen en zwaailicht en de extra lange vrachtwagens , allemaal met een andere snelheid en ze halen elkaar in. Rij maar een keer mete mee als ik om 5.30 vertrek.

    reageer
  • Flevoburger

     

    De problemen neerleggen bij een bepaalde gebruikersgroep zoals vrachtwagens is onzin, het gaat om de mentaliteit van de bestuurder en dat is helaas een afspiegeling van de maatschappij: veel, heel veel "Ikke, ikke en de rest kan stikken". Daarbij een overbelast stuk snelweg en voila...... Op de één of andere manier heb ik het idee dat de overheid met dit soort problemen altijd achter de feiten aanhobbelt

    reageer
  • SamF

     

    De doorgetrokken streep wordt ook regelmatig genegerd.

    reageer
  • Esveen

     

    En de 100 km daar volop negeren helpt ook heel erg mee.

    reageer
  • Noll

     

    De a6 is fors overbelast en men doet geen moeite om hoer iets aan te doen. Het vrachtverkeer is een drama , ze halen in , negeren het inhaalverbod en zijn zo langzaam dat ze files veroorzaken Weer ze uit de spits en de doorstroming verbeterd met 100%

    reageer
  • JanB

     

    Ja, de vrachtwagens weren uit de spits, prima idee. Dan wordt het in de tussenliggende uren des te drukker, kunnen alle bedrijven hun werktijden aan gaan passen op de tijden dat de vrachtwagens wel kunnen komen laden en lossen waardoor er ook extra personeel moet zijn om het laden en lossen mogelijk te maken.... U heeft werkelijk geen idee wat er bij transport en logistiek komt kijken of wel??

  • Schaapjes

     

    Waarom zou een auto neer rechten hebben dan vracht? Ik zou het liever omdraaien. Automobilisten weren uit de spits. Iemand die in een auto zit om op een kantoor achter een pc te zitten is ontzettend achterhaald. Ik kan zelf thuis net zo snel en efficiënter werken dan op kantoor en ik sta nooit in de file! En de koffie smaakt ook beter. De voip telefoon gaat tussen 7.00 en 17.00 gewoon thuis aan ideaal en milieuvriendelijk.

  • Frans

     

    Volledig mee eens, de A6 tussen Lelystad en Almere moet 3 baans worden, en wel heel snel.

  • Piet

     

    Vrachtwagens "veroorzaken" voornamelijk files omdat ze met 80 rechts rijden en dan met 90 ingehaald worden door personenauto's die geen haast hebben. Baantje erbij zou helpen. Vrachtwagens weren uit de spits maakt wegtransport nogal duur omdat chauffeurs tegen hetzelfde salaris minder uren kunnen werken. En dat merk je weer in de prijzen in de winkels.

  • ron H

     

    het zal vast maar ik heb nog nooit gehad dat ik me stoorde aan vrachtwagens op dit traject . zo heel veel rijden daar ook niet n.m.m.

  • Job

     

    Men doet geen moeite hier iets aan te doen?! Vanaf Hollandse brug tot aan Almere Buiten Oost ligt het hele traject op of onder de schop. Tot aan Lelystad volgt. Gewoon snelheid aanpassen, kijken en meegaan met de verkeersstroom. Stoppen met jakkeren en drukken....

  • Tuuk

     

    Begint de spits dan tegenwoordig al om 13.30 uur?? Dit ongeval gebeurde rond 13.30 uur!

  • laat alle reacties zien
  • Bert

     

    Situatie onduidelijk ? A6 richting Amsterdam dicht, dus via A27 en A1, toch ? Hoe dom kun je zijn :-)

    reageer
  • Dick

     

    Ja inderdaad de file begon al een km voor knp Almere, ongeluk was ook voor knp almere (vanuit Lelystad). Dan heeft over de A27 gaan geen nut.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert