Flinke vertraging door reparatie slagboom Ketelbrug

FLEVOLAND
Verkeer op de A6 heeft donderdagavond bij de Ketelbrug veel vertraging ondervonden door een reparatie aan een slagboom. Die slagboom was eerder op de dag kapotgereden door een vrachtauto en moest worden vervangen.

Rijkswaterstaat had de reparatie bewust pas na 19 uur gepland. Maar omdat de avondspits op dat moment bij de Ketelbrug nog niet voorbij was en de schade groter bleek dan was verwacht, ontstonden in beide richtingen flinke files. Rond 21 uur was het verkeer richtingen het noorden nog altijd zo'n 60 minuten langer onderweg dan gebruikelijk. Pas rond 22 uur reed het verkeer weer normaal. 

Routineklus
Volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat duurt het vervangen van een slagboom normaal gesproken niet veel langer dan een normale opening van de brug. Omdat het een routineklus leek, waren de werkzaamheden niet aangekondigd. 
Maar tijdens de reparatie bleek er ook de bedieningskast van de slagboom beschadigd te zijn. De automatische bediening van de brug bleef daardoor tijdens meerdere proefopeningen haperen.

Vrijdagavond opnieuw een reparatie nodig
Vanwege de drukte is besloten de kast van de slagboom pas vrijdagavond te vervangen. Dat gebeurt opnieuw na de avondspits. Volgens Rijkswaterstaat kan er door de tweede reparatie opnieuw enige vertraging ontstaan. Er wordt nog gekeken welke maatregelen er kunnen worden getroffen.
Omdat de slagbomen nog niet goed werken, kunnen schepen volgens Rijkswaterstaat in elk geval vrijdag overdag de brug niet passeren.

















reacties (1)

  • Jan

     

    Vooroorlogse toestanden, de brug in een drukke snelweg moet regelmatig open voor zeilbootjes. Zo niet van deze tijd.

    reageer
  • Hendrik

     

    Dan maakt zo'n sufferd van een chauffeur wel een ongeluk in die tunnel. Het blijft een feit, dat die chauffeur TEGEN de slagboom gereden is, dus was niet NIET de schuld van de brug. Laten de chauffeurs eens een beetje opletten, in plaats van alles en iedereen de schuld te geven,maar zelf geen fouten maken.

  • Dick

     

    Eensch. Als RWS en Prorail nou eens de handen ineen slaan en een auto en treintunnel naast de ketelbrug leggen, kunnen we ook gelijk de Flevolijn weer nieuw leven inblazen.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert