Kameroverleg over vliegroutes uitgesteld

LELYSTAD
Het overleg van de Tweede Kamer met staatssecretaris Dijksma over de vliegroutes van Lelystad Airport is een week uitgesteld tot woensdag 20 september.

De reden is dat een rapport van het Britse bureau Helios over de vliegroutes nog niet klaar is. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur en Milieu gaat de second-opinion uiterlijk volgende week woensdag naar de Kamer. Dat is te kort op het voor die dag geplande overleg.

Door de vertraging van het rapport kon er woensdagmiddag ook niet over de inhoud worden gesproken tijdens het gesprek dat de staatssecretaris had met de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland. Zij hebben hun brief toegelicht, waarin ze vorige week hebben aangedrongen op versnelde indeling van het Nederlandse luchtruim. Daarmee kunnen de zorgen uit met name Overijssel en Gelderland over de lage vliegroutes worden weggenomen.
Dijksma reageert volgende week in een brief aan de Kamer op de zorgen van de provincies.

De Tweede Kamer praat donderdag wel over Lelystad Airport. Dat komt aan de orde tijdens een hoorzitting over het luchtvaartbeleid in Nederland en de positie van Schiphol en de regionale vliegvelden.

reacties (8)

  • Stephan

     

    @Martijn, vergeet de 20% van de gemeente Amsterdam niet! Verder nog een klein aandeel bij Aeroports de Paris en gemeente Rotterdam. Maar de Schiphol groep is ook eigenaar van Lelystad, Rotterdam en Eindhoven. Vanwaar uw negatieve reactie? Er verdienen ca. 350.000 mensen direct of indirect hun brood door Schiphol. Dat zijn bijna net zoveel gezinnen. Tel daar de banen in de regio Rotterdam en Eindhoven van resp. luchthaven Rotterdam en Eindhoven nog bij.

    reageer
  • Martijn

     

    Schiphol is voor 70% eigendom van de staat, denk je nou echt dat ze ene moer geven om het volk? Hoe dan ook wordt het gepeupel genaaid in het: "Nep parlement"!

    reageer
  • Maartje

     

    De enige leugenaars zijn volgens mij de actiegroepen...

    reageer
  • Jan2

     

    Dat is toch duidelijk, de leugens om de bevolking te misleiden waren al van tevoren bedacht, daarna hoefden ze alleen nog maar een beetje de leugens te verpakken en hun hand op te houden want pecunia non olet.

    reageer
  • Gerrit2

     

    Je vraag je af wat ze al die tijd aan de tafel van Alders hebben zitten doen. Na zoveel jaar nog steeds gesteggel over hoe je van en naar Lelystad AirPort moet vliegen.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Barbara

     

    Vraag blijft natuurlijk of Bas er dit keer ook wel zo over denkt? Mij zit nog steeds dwars dat er vogelwerend gras word gezaaid rondom landingsbanen, terwijl die vliegtuigen die strakjes in alle richtingen hun gang kunnen gaan vanaf het eerste ontwerp alles van kunstige vogels hebben afgekeken. In de plaats van respect worden die nu aan de kant gedrukt.

    reageer
  • Maartje

     

    Lelystad Airport gaat een rooskleurige en succesvolle toekomst tegemoed

    reageer
  • HH

     

    Versnelde herindeling luchtruim - en versnelde groei Lelystad Airport - is natuurlijk altijd slim. Tweede kwartaal 2017 hebben de Nederlandse vliegvelden weer records gedraaid. Hoger dan tweede kwartaal 2016, toen Schiphol onverwachts in april al de grootste luchthaven van Europa was. Niet alle gegevens zijn binnen, maar ik vermoed zo maar dat Schiphol tweede kwartaal 2017 ook weer de grootste van Europa was. Allemaal prima, maar dan nu ook wel tijd om naar versnelde groei van Lelystad Airport te kijken. En durf ook die tweede airstrip tbv de general aviation eens te benoemen.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert