"Prijsvechters niet dwingen maar verleiden om te verhuizen"

LELYSTAD
Prijsvechters worden niet gedwongen, maar 'verleid' om te verhuizen naar Lelystad Airport. Dat zei Schiphol-directeur Jos Nijhuis in het televisieprogramma WNL op Zondag. Hij vindt het belangrijk om de juiste vliegmaatschappijen naar Lelystad te krijgen. Schiphol is eigenaar van de luchthaven in Lelystad.

De economie groeit als nooit tevoren, maar door afspraken met onder meer omwonenden zit Schiphol aan de grenzen van zijn capaciteit. Tot 2020 mag de luchthaven maximaal 500.000 vluchtbewegingen uitvoeren. De grens is bijna bereikt.

Schiphol is de afgelopen jaren heel snel gegroeid. Dat komt omdat maatschappijen hun plek claimden op de luchthaven. Ze willen voorkomen dat ze bij het bereiken van de grens geen vluchten meer kunnen doen vanaf Schiphol.

Nijhuis wil dat luchtvaartmaatschappijen die zich op vakantievluchten richten, verplaatst worden naar Lelystad Airport. Vanaf 2019 wordt het mogelijk gemaakt dat grotere vliegtuigen deze luchthaven aandoen. Een aantal prijsvechters heeft al aangeven te willen vliegen vanaf Lelystad. Er worden wel eisen gesteld aan de verhuizing. Zo willen de maatschappijen goede voorzieningen en ruimere openingstijden van Lelystad Airport. Volgens afspraken die er nu liggen zijn vluchten na 23:00 en voor 06:00 niet toegestaan.

reacties (16)

  • Fred

     

    Wonen al die naïeve meelopers met dat gezeur over "economische vooruitgang" zelf ook in de buurt van de luchthaven? je moet toch wel stapelgek zijn om je woongenot op te offeren door te pleiten voor het overhevelen van de geluidsoverlast van Amsterdam naar Lelystad!

    reageer
  • Arjan

     

    Ja toevallig wel, weliswaar niet vlakbij, maar heb de oost vertrekken van Schiphol over het huis liggen, op piektijden elke 2 a 3 minuten een toestel op een hoogte van 6000-8000 voet en dat is absoluut niet storend.

  • Bas

     

    6 kleinere en zuinige vluchten per dag en ook nog overdag, daar ga jij ook echt last van krijgen!

  • Arjan

     

    Ik vraag me vooral af waarom de tegenstanders toch denken dat de openingstijden opgerekt moeten/gaan worden? Volgens was en is de afspraak 0600-2300 (uitloop 0000 indien vertraagd). Er is totaal geen lobby gaande voor nachtvluchten of wat dan ook, 0600-2300 kunnen de airlines prima mee uit de voeten. Wordt nog "knokken" om een plekje op Lelystads voorspel ik je.

    reageer
  • Maartje

     

    Omdat de tegenstanders prat gaan op leugens, manipulatie en sterke overdrijving. Alles om zich toch nog in dit leven te laten gelden. Het beste is hen volkomen negeren, iets wat al reeds door ALLE betrokkenen wordt gedaan.

  • Logisch Nadenken?

     

    Wonderlijke mensen wereld! Men moet de vervuilingen en de opwarming tegen gaan van fossiele brandstoffen in Nederland ,vervolgens steekt men de draak er mee door de vliegbewegingen op te voeren! Wie maakt hier een bananenrepubliek ? De politieke lobbyisten en de reisfanaten willen graag orkanen en gletsjers zien blijkbaar zien!!Misschien om een betere wereld te maken stuur deze reisfanaten gewoon naar de orkaan gebieden, dat is ook een harde werkelijkheid! Blijkbaar willen deze mensen alleen de ondergang van de wereld??

    reageer
  • Dirk2

     

    Wat lullen we toch veel in Nederland. Gewoon uitvoeren en economische vooruitgang boeken! We verliezen straks alles aan onze buurlanden en Azie! Nederland holt achteruit in positie en maar weinig mensen beseffen dat! Wacht maar tot het de eigen inkomsten raakt, dan is het hek van de dam...

    reageer
  • pieter de oude

     

    Ik ben voor het vliegveld, maar zelf meevliegen bij zo'n "prijsvechter" lijkt me ramp, een kip of varken in de bio-industrie geniet meer bewegingsruimte.

  • jan

     

    Pas op prijsvechters want dit vliegveld moet weer dicht de vluchten van schiphol en lelystad gaan voor rare dingen zorgen deze vliegvelden liggen veel te dicht op elkaar

    reageer
  • HH

     

    Nonsens. De Londense vliegvelden liggen veel dichterbij elkaar. En zo zijn er veel meer voorbeelden van heel drukke vliegvelden vlakbij elkaar. Trouwens, Rotterdam ligt ook op dezelfde afstand van Schiphol.

  • laat alle reacties zien
  • Barbara

     

    Deze heer ik heb hem aangezien bij WNL, is een gladde emotieloze jongen, keurig gekapt, strak in het pak. Doet in zaken die ook wel goed waren uitgepakt als zijnde handelaar in plofkippen, om maar een voorbeeld te noemen.

    reageer
  • Hannes

     

    Al met al zijn er genoeg valse constructies boven water gekomen, waar geen onderbouwing meer tegen opgewassen is!! Alleen maar eerlijkheid en betrouwbaarheid, om kwalitatief te kunnen blijven vliegen!! "En met een logistieke aanpak met alle nieuwe technologieën tussen de vliegmaatschappijen zelf; is de verwachte uitbreiding van Vlieveld Lelystad voorlopig in schaal totaal overbodig!!

    reageer
  • Maartje

     

    Daar denk er velen totaal anders over. Kom op en zie de realiteit eens onder ogen. Door dit soort gedachten zouden er nooit autosnelwegen, pretparken, rails of elektriciteitsnetwerken zijn gebouwd en liep je nog achter kar en wagen met een paard ervoor... en ja... dat is pas slecht en zielig voor dat paard!

  • Dirk

     

    Waar heb je het over en wat bedoel je nu eigenlijk?

  • Frits1

     

    Ik zal niet heel flauw verwijzen naar m'n eerdere reacties maar de grote leugens van politici, alders en schiphol worden met een noodgang achterhaald. Dit is het definitieve einde van een schoon, rustig, relatief gezond en welvarend(!!) Flevoland.

    reageer
  • Rob

     

    Prijsvechters als Ryanair zijn best gevoelig voor verleiding. Je belooft ze tien jaar geen landingsgelden en afhandelingskosten. Ryanair komt wel. Na tien jaar echter pakken ze het boeltje net zo makkelijk weer op en gaan naar de volgende sukkel die korting biedt. Waarna Lelystad een tweede Maastricht of Eelde wordt. Ryanair zit heel simpel in elkaar: Wel de lusten, niet de lasten. Zodra ze dreigen te moeten betalen zijn ze verdwenen. En Schiphol weet dat best.

    reageer
  • HH

     

    Lelystad wordt eerder een tweede Eindhoven. Helemaal niet afhankelijk van RyanAir. Daarom worden ook niet alle slots op Lelystad aan RyanAir verkocht, wat RyanAir wel wil. En RyanAir op Weeze en Charleroi gaat ook prima. Die regio's zijn er blij mee.

  • .W.

     

    Je zult toch directeur zijn van een bedrijf dat sterk bijdraagt aan de vernietiging van alle leven op aarde. En dan ook nog als Bas of Maartje berichten plaatsen op dit forum. Eens zal gewetensnood hem gaan kwellen.

    reageer
  • HH

     

    Volgens mij zijn de allerbelangrijkste eisen van de vliegmaatschappijen dat er continu verkeersleiding, en dat dat belachelijk lage aantal van een paar duizend vliegbewegingen de eerste jaren geschrapt wordt. Zet toch gewoon direct in op 10.000 vliegbewegingen per jaar in 2019 en 2020, en zorg dat in 2021 het luchruim heringedeeld is (niet pas in 2023).

    reageer
  • Harry Huiberts

     

    Direct inzetten op 0 (nul) vliegbewegingen is het allerbeste voor mens, dier en natuur en uiteindelijk voor het voortbestaan van alle leven op aarde.

  • Rob uit Z

     

    De slappe politiek zal direct zwichten voor Schiphol zodra die eist dat de tijden verruimt worden. Werkgelegenheid voor de nachtrust...

    reageer
  • pieter de oude

     

    Tussen 23:00 / 6:00 uur, !!!!! gold dat ook maar voor het wegverkeer in mijn woonwijk.

    reageer
  • Jeroen

     

    Zo, de eerste leugen wordt alvast ontkracht. Maatschappijen willen alleen als er ruimere openingstijden komen en niet alleen van 06.00 tot 23.00 uur. Dus straks de hele nacht opstijgend en dalend vakantieverkeer over ons bedje. Geweldig... ik kan niet wachten tot ik heerlijk elke nacht wakker lig van al die overkomende muisstille vliegtuigen :-[ Wel jammer voor al die vliegtuigspotters die zo graag Lelystad Airport open willen om vliegtuigjes te kunnen kijken. In het donker zie je er wel bar weinig van.

    reageer
  • Hans de Boer, LelystadLet op

     

    Let op: het gaat niet om de nacht. Het gaat om de randen van de nacht, dat is echt heel iets anders. Kan voort tot de ene rand de andere raakt, geloof ik.

  • Inwoner

     

    Er zal gecoördineerd verzet komen tegen ruimere openingstijden!!

    reageer
  • Willem

     

    Sterker nog dat gaan we echt niet accepteren

  • Tja kreeg gelijk

     

    Veel succes. Je verliest toch van het grote geld. Dat zelfde hebben de omwonenden van windmolens ervaren. Ze kopen de beste lobbyisten, de duurste advocaten en ze zorgen voor een pr campagne die klauwen vol geld kost. Je verliest van zoveel geld.

  • Henk

     

    De prijsvechters komen echt wel hoor. Ze sputteren nu wat tegen om de prijs wat op te drijven maar gaan echt allemaal overstag. Anders had Ryanair echt niet alle landingslots willen kopen (wat niet werd toegestaan door schiphol). Gedoe voor de bühne waarvan men denkt dat wij simpele zielen het niet door hebben. Dream on

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert