Automobilist rijdt 155 km/u over Kuinderweg

NOORDOOSTPOLDER
Een automobilist reed vrijdagochtend met 155 kilometer per uur over de Kuinderweg in Noordoostpolder. Dat meldt de politie op Facebook

De maximumsnelheid is daar 80 kilometer per uur. Het rijbewijs van de bestuurder is ingenomen. 

reacties (11)

  • stip

     

    Je kunt overal drempels/verkeersborden neer hangen, doch als de mens niet zijn verstand gebruikt ( telefoon/appen achter het stuur etc) en zijn voet niet van het gaspedaal haalt, verandert er niets. Controle, en wat zie je dan iedereen wordt gewaarschuwd door lichtsignaal. En zo beduvelen we controleurs en ons zelf. En toch blijven we klagen..

    reageer
  • miepie

     

    Mag hopen dat het al licht was. In het donker is de Kuinderweg niet veilig. Juist omdat er agrarisch verkeer is.Amper licht op, wel een soort van fietslampje met dikke lagen klei op de achterkant. Waarom niet beter zichtbaar met zwaailicht, ze hebben allemaal zo'n oranje lamp op de trekker. Volgens het verkeersreglement zal het wel niet mogen/hoeven, maar je weet dan wel dat na de volgende bocht er langzaam verkeer rijdt. Wel eens in het donker in de regen met veel tegenliggers ( en slecht afgestelde lampen) op de Kuinderweg gereden?

    reageer
  • willem

     

    Verkeersgedrag is een kwestie van opvoeden. De huidige coalitie heeft het nodig gevonden om een 60km regime in deze gemeente te blokkeren waardoor menig automobilist wordt uitgenodigd om hard te rijden. Waar in grote delen van Nederland op het platteland een maximumsnelheid van 60km heel gewoon is vindt deze gemeente dit totaal overbodig. Kwestie van opvoeding.

    reageer
  • Jan

     

    Het 60 km beleid in de nop is te belachelijk voor woorden. Word zonder inbreng van aanwonenden besloten dat een weg of pad 60 km zone word. Plaatsen een debiel bord en klaar. Daar waar andere wegen/paden welke veel smaller zijn (niet kunnen passeren zinder de berm te raken) gewoon 80 gereden mag worden. Over de niet strokende wegindeling maar te zwijgen.

  • Dick

     

    Ja inderdaad verkeersgedrag is een kwestie van opvoeden. Maar we voeden de jeugd tegenwoordig op met een instelling "we kunnen alles maken, wij zijn onschendbaar". En dan gaan er weer idioten roepen "60km is hard genoeg op een buitenweg". Nou, als je wilt dat het verkeersbeleid in Nederlang helemaal niet meer serieus genomen wordt moet je vooral dit soort wegen om gaan bouwen tot "60km wegen". Op dit soort wegen is in het buitenland (DLD 100km, FR 90km, IT 90km) een hogere limiet heel gewoon. En dan rijden er ook gewoon landbouwvoertuigen rond.

  • Kees

     

    Zal wel haast hebben gehad

    reageer
  • C

     

    Wat Mooi weer een aso van de weg . Nu nog die lui de ALTIJD zitten te BELLEN ONDER het rijden . Kom ze dagelijks tegen op weg . Dat zij ook weg misbruikers die brengen ook de Mede Bestuurders in gevaar is dat gevaar of zit de politie te slapen waar om ziet de burger dat wel dus meer politie in burger. En burger Autos aub . Een slopers bedrijf uit Emmeloord van noort HEEFT ALTIJD de telefoon aan zijn Oor. Hij heeft geen telefoon, niste op Kantoor . En de verlichting doet het Vaak Niet van de Anhängers Aub Meer controle Politie ga je Gang doe er wat mee niet Met zijn alleen op het Bureau gaan zitten wel GEZELLIG maar daar word de polder niet veilig er van Help. Help de polder maak het veiliger doen he

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Pieter

     

    1. Met Dick ben ik het al absoluut oneens. Het is inderdaad een rechte weg van zo'n 9 kilometer lengte, maar op het ogenblik worden de bieten van het land gehaald, rijden vrachtauto's en tractoren van en naar het erf. Het is dan ook levensgevaarlijk om daar met die snelheid te rijden. 2. Kees: Soms is het op die weg geen kwade opzet dat er zo snel wordt gereden. Uit ervaring weet ik zelf dat de voet op het gaspedaal onbewust en langzaam aan steeds verder wordt ingetrapt en voor je het weet rijd je veel te snel. (in dit geval lijkt me trouwens dat er wel bewust veel te hard is gereden) 3. Een cruisecontrol doet werkelijk wonderen. Ik heb daar - en overal - sindsdien geen enkele bekeuring meer gehad voor te snel rijden.

    reageer
  • Dick

     

    Pieter, Ik ken de polder erg goed, ik woon er al zo'n 50 jaar. Deze weg kenmerkt zich door z'n overzichtelijkheid, niet alleen op de weg maar ook op de landerijen. Als je dus echt met het VERKEER bezig bent dan zie je die trekker met aanhanger van het land of het erf komen, dan zie je die bietenrooier van het land of het erf komen. Dus je opmerking dat "er landbouwvoertuigen rijden", ja, is waar maar daar houd je rekening mee. Wat ikwil zeggen is, je kunt best "verantwoord" harder rijden dan de limiet, op deze weg is 100 echt niet onveilig. 155 is dan wel weer een beetje veel van het goede, dan ben ik wel met je eens. Opmerking was ook meer bedoeld om reactie uit te lokken.

  • Rob

     

    Innemen rijbewijs een zeer goede zaak, maar staande houden en het rijbewijs gelijk verscheuren zou nog beter zijn. Over een paar weken zie je die ze zelfde sukkel weer over de weg scheuren. Veelal zijn dit lieden die weinig ophebben met andere verkeersdeelnemers.

    reageer
  • Robert

     

    Bij het lezen van dit bericht moest ik zomaar denken aan een vakantie in Noorwegen. Daar is alcoholhoudende drank peperduur om het gebruik van alcohol onder jongeren te ontmoedigen. Niet eerder zag ik zoveel laveloze jongeren, gewoon op de dag, als juist daar. Een kwestie van in vrijheid leren omgaan met je eigen verantwoordelijkheid. De link met het Nederlandse verkeer is wat mij betreft dan al snel gelegd. Tegenwoordig is de infrastructuur wel zo vergeven van dominant aanwezige maatregelen om snelheid te minderen of in de hand te houden - drempels, versmallingen, chicanes, van rood naar rood, asverspringingen, 30 km-zones, dwarsribbels, trajectcontroles, flitsers, en ga zo maar door - dat iedereen meer met die infrastructuur bezig is dan met het werkelijke verkeer. Bovendien is er niets meer overgebleven van de mogelijkheid om in vrijheid je eigen verantwoordelijkheid te leren nemen. Die dominante aanwezigheid van snelheidsremmers heeft echter één ernstig onderschat nadeel: irritatie bij de weggebruiker en onrust in het vervolgen van je weg. Zodra er een weggedeelte is waarin men niet meer gehinderd wordt, voelt men zich zo vrij als een vogeltje en gaat het gas erop. 155 km/h rijden op een weggedeelte waar 80 het maximum is, zou zo maar kunnen duiden op irritatie van iemand die niet geleerd heeft om in vrijheid zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen. Dit soort bestuurders is als die laveloze Noorse jongeren: ze bezatten zich in dit geval aan snelheid. Ze hebben nooit geleerd hun gedrag in dat opzicht in vrijheid onder controle te houden. Laten we hopen dat hoge boetes en vermeldingen in registers nog een beetje invloed hebben op de verkeersveiligheid. Maar inzicht in de dodelijke risico's was beter geweest. Wat dat betreft mogen opvoedende spotjes van Veilig Verkeer Nederland terugkeren op de buis.

    reageer
  • .\/\/.

     

    'in vrijheid leren om te gaan met je eigen verantwoordelijkheid' - dus je denkt dat weggebruikers spontaan tot het goede neigen? Kom op zeg! De daling in het aantal verkeersdoden sinds de jaren zestig is het resultaat van technische vooruitgang door verscherpte normen, het instellen van snelheidsbeperkingen, en betere inrichting van de wegen.

  • Karel

     

    Inderdaad! U zegt precies wat ik al jaren ook denk. De verkeersveiligheid wordt hier (maar ook elders) oeverloos met (soms nodeloze) stoplichten en tig verkeersborden geregeld, een overdaad aan drempels, verkeersregels en noem alle aanpassingen aan de weg maar op, dat zodra enig toezicht, controle of handvatten ontbreken men lekker losgaat. De verkeersexamens aan het einde van de basisschool zijn alleen hierdoor al een lachertje en bieden slechts schijnveiligheid. De verkeerspolitie is ooit wegbezuinigd, een groot misverstand. Niet voor niets staan er dagelijks grote files, veelal veroorzaakt door fout verkeersgedrag.

  • Dick

     

    Mwoah, mooie rechte weg, weinig tot geen onoverzichtelijke situaties....

    reageer
  • Whoknows

     

    tja een paar boerderijen, waar landbouwverkeer en vrachtverkeer uitkomt,tja die letten zelf wel op. (theoretisch ) En rechte overzichtelijke wegen zijn het gevaarlijks, je verwacht t nl niet

  • kees

     

    Mwoah..... Allemaal uitritten van boerderijen... Maar geeft niks hoor.. Zeg dan niks!

  • Schaapjes

     

    Ja behalve dat er ook een dik 20 ton zware bietenrooier kan en mag rijden in deze periode. En daarmee had ik krap aan 40 kmh. Hoeveel idioten ik in deze tijd van het jaar weer zie. Nu heeft de kuinderweg nog een apart fietspad maar vorige week reed ik op de pilotenweg en zag een auto die mij inhaalde wel even een tegemoetkomende fietser over het hoofd. Want ja als je harder rijdt moet je ook beter anticiperen en dat ontbreekt er meestal aan bij deze zichzelf overschattende personen. En een klein stukje 40 rijden is voor de meeste automobilisten blijkbaar teveel gevraagd.

  • Kees

     

    Goede zaak, aanpakken die verkeershufters!

    reageer
  • Heleen

     

    Pfff. Je mag tegenwoordig ook echt niets meer!

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert