A6 slibt dicht tussen Almere en Lelystad

FLEVOLAND
In de ochtendspits slibt de A6 langzaam maar zeker dicht tussen Lelystad en Almere. Volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat komt dat door de toename van het aantal auto's op de weg.  

De wegwerkzaamheden en versmalling van de A6 bij Almere Buiten zijn volgens Rijkswaterstaat niet de oorzaak van de filevorming. Volgens de woordvoerder is de toename van het verkeersaanbod te danken aan de aantrekkende economie.

Ook in de avondspits staat het eerder vast op de A6 van Almere naar Lelystad. Was er vroeger vertraging vanaf Almere Buiten, nu rijdt het verkeer al langzaam vanaf Almere Stad.

reacties (23)

  • Ohm1918

     

    Als men nou net voor een vrachtwagen begint met inhalen i.p.v. een halve kilometer van tevoren al naar links te gaan waardoor er een "treintje" ontstaat, dan zou het al een stuk remmen en optrekken schelen.

    reageer
  • Edwin

     

    Levensgevaarlijk soms met aannemers die lak aan medeweggebruikers en verkeersregels hebben

    reageer
  • Drama

     

    Aparte weg voor vrachtwagens zou echt helpen. Rijd om 4.45 over a6 en er word vaak ingehaald door vrachtwagens.Dan geef ik er niet om. Smiddags om 4 uur van Muiden naar ketelbrug is 1 groot drama!!!of ze nou inhalen of niet, 1 vrachtwagen staat garant voor een rij van 2 a 3 km aan auto s en hele tijd vol op de remmen en weer optrekken.Loopt daardoor helemaal vast

    reageer
  • .\/\/.

     

    En zo zie je maar weer: het verbreden van wegen leidt er alleen maar toe dat de files iets verderop komen te staan, en bovendien trekken bredere wegen meer verkeer aan. Zo ontzettend voorspelbaar.

    reageer
  • peter van den bemt

     

    Merkwaardig. Als het, vanwege werkzaamheden, versmallen van de weg NIET de file veroorzaakt, waarom dan WEL verbredingswerkzaamheden om files te voorkomen? Dat werkt dan toch ook niet.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • George

     

    Gek hè dat de A6 dichtslibt? Het doorgaande verkeer van de N701, naar de A6, is afgesloten ter hoogte van Almere Poort. Hierdoor wordt ook dat verkeer gedwongen gebruik te maken van de A6. De A6 is tussen alemere West en Almere Buite al een grote bouwput vanwege de verbreding hiervan. Smallere rijbanen afgezette rijstroken en snelheidheidsbeperkingen zorgen voor een botlenek. Welterusten en bedankt Rijkswaterstaat en gemeente Almere. Door jullie toedoen is de hele provincie hiervan de dupe, slaap zacht.

    reageer
  • Polderboer

     

    Rijd dagelijks vanuit de nop richting Almere, Tot de Mac gaat het goed daarna 1 drama. Mensen houd afstand en gun elkaar in te halen. Alles rijd bumper aan bumper, als de eerste remt staat nummer 5 erachter al stil op de snelweg. En degene die er voor kiezen om 90 te rijden blijf alsjeblieft gewoon rechts rijden, scheelt ook veel ergernis voor degenen die wel wat sneller willen rijden.

    reageer
  • Malle Pietje

     

    De poortdreef in ALmere is ook dicht. Dus veel volk uit het westen van Lelystad en uit Noord Holland is nu ook gedoemd de A6 te gebruiken.

    reageer
  • Vrachtwagenchauffeur

     

    Hoe groter de trechter, hoe groter de uitloop moet zijn, zo simpel is het.

    reageer
  • SJP

     

    Het is psychologisch. Waar asfalt auto's aantrekt, is als vliegen op de stroop. Als ze 20 jaar geleden alles bij het oude hadden gelaten, waren de mensen vanzelf naar minder drukke delen van het land verhuisd.En het had een hoop overlast en kosten bespaart...

    reageer
  • HH

     

    Als ze 50 jaar geleden de zuidelijke Flevopolder niet hadden drooggelegd, hadden we nu ook niet in de file op de A6 gestaan. Dan was er geen A6. Zo lust ik er nog wel een.

  • Raoul

     

    In de avond staat er een file bij Almere stad Zeewolde omdat als je daar beneden op de dreef rijd kan je niet richting Lelystad de snelweg op en moet je eerst doorrijden en dan omkeren om de afslag te kunnen pakken daardoor voor iedereen die daar naar rechts moet staat t vast op de snelweg

    reageer
  • Henk Veldman

     

    Best grappig eigenlijk, Toen er een aantal jaren geleden minder files en vertragingen waren kwam dat volgens Rijkswaterstaat door verbeteringen aan het wegennet, nu het wat drukker is komen de files door het toegenomen verkeersaanbod?!

    reageer
  • Mark

     

    Lijkt de ict wel. Ligt altijd aan de gebruiker en een ander. Dit is boeren logica wie houd je nou voor de gek. Ga aan de slag met de info die je verzameld en wees het volgende probleem voor. Ga werken man ipv excuses verkondigen.

    reageer
  • Henk

     

    Gewoon de snelheid over het hele traject naar 130 ipv van net na de knardijk al naar 100!! Er zijn nu notabena paralelbanen in Almere, dus op de doorgaande weg 130! Auto’s bezetten daardoor minder tijd de weg.

    reageer
  • Henk

     

    Ik reed er vanmorgen en een matrix bord met “pas op snelheidscontrole” ruim 5km voor de werkzaamheden zetten helpt zeker niet, RWS foutje.......zelf de ellende veroorzaakt

    reageer
  • Danny

     

    Nog even geduld, vanaf 2021 wordt hij verbreed naar 2 maal 3 rijstroken.

    reageer
  • Piet

     

    Tegen die tijd is vliegveld lelystad ookmopen en sta je dus met 3 rijstroken ook innde file.

  • havenaar

     

    Je mag met 130kmh van lelystad naar almere, en bij almere mag je maar 100kmh, klinkt mij logisch dat het verkeer dan opstroopt. Rare jongens die van rijkswaterstaat.

    reageer
  • Rob

     

    Dat heeft er weinig mee te maken. Als dit wel het probleem is da is de oplossing simpel: Maak het hele stuk 100.

  • Hans B

     

    Hoezo rare jongens bij Rijkswaterstaat? Er wordt in het gedeelte waar het 100 km-stuk begint aan de weg gewerkt. Dat betekent versmalde rijbanen, stukken waar geen vluchtstrook is, rijbanen die naar links of rechts buigen door de werkzaamheden enz. Dan is 100 km een passende snelheid.

  • Harry

     

    Misschien dat de langzame rijders onders ons misschien ook gewoon rechts kunnen gaan rijden ? Scheelt al heel denk ik

    reageer
  • Dus..

     

    Het scheelt ook als iedereen zich aan de maximum snelheid houdt.

  • Flevoburger

     

    Als de politiek nu eens ophoudt met dat eeuwige positiespelletje en gaan doen waar ze nota bene door de maatschappij voor worden betaald, "ons land met een vooruitziende blik besturen" Lintjes door knippen bij de opening van een nieuwe spoorbrug of zo kunnen we allemaal wel. Waar zijn die lintjesknippers nu dan gebleven?

    reageer
  • Peter

     

    Daarom moet het rijk de a6 vanaf almere 3 baans naar lelystad uitbreiden en niet uit stellen nee meteen ook met.het oog op het vliegveld dat straks open gaat...

    reageer
  • Mickey

     

    Als het kalf verdronken is dan huilt de koe!! Dit is al jaren zo en wordt alleen maar erger!!!

    reageer
  • Nol

     

    Duuuh Worden we nu wakker? Tussen 5.30 en 8.30 is het geen doen. Die weg is met 2 baans niet in staat het verkeer te verwerken. Of je weert de vrachtwagens op dat tijdstip zodat je echt 2 banen hebt voor auto’s of je maakt van de vluchtstrook een spitsstrook Het kan zo echt niet het is levensgevaarlijk

    reageer
  • H. Van Oosten

     

    Wat hebben die vrachtwagens te doen met dat dichtslibben? Die zijn niet de grootste factor info de vergroting van het aantal voertuigen, die zijn info 10 jaar met een factor 0.6 gestegen tegenover 3.4 van het aantal personenvoertuigen en bestelbusjes. Oorzaak? Naar mijn mening de bocht van grote bedrijven naar de randstad en de vlucht van de werknemers de randstad uit, resultaat meer forensen.

  • Rob

     

    Wat heeft levensgevaarlijk er nou weer mee te maken? Als het dicht slibt, gaat het verkeer langzaam en is het dus juist niet levensgevaarlijk.

  • Piet

     

    Gaat wat worden straks met Airport Lelystad!

    reageer
  • jan

     

    inderdaad. hopelijk komt er snel een extra weg door de oostvaardersplassen. ruimte zat daar.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert