Wilde staking buschauffeurs

ALMERE
De wilde staking die dinsdagmorgen onder buschauffeurs is uitgebroken in Almere, is volgens FNV vakbondsbestuurder Lutz Kressin ontstaan omdat de chauffeurs zich "machteloos voelen". En daarvoor zijn volgens hem vele redenen. 

Sinds Keolis begin deze maand het openbaar busvervoer in Almere overgenomen heeft van Connexxion, zouden er volgens de vakbond een aantal dingen mis zijn gegaan. Zo zitten veel vaste uitzendkrachten thuis, waarvan een aantal zonder inkomen, terwijl het door Keolis ingehuurde uitzendbureau Randstad chauffeurs uit Amersfoort naar Almere stuurt om te werken. Volgens Kressin kregen chauffeurs die hierover klaagden bij Keolis te horen dat ze daarover moesten klagen bij Randstad. 

Sanitaire stop
Ook de slechte arbeidsomstandigheden zijn reden voor de chauffeurs om zich boos te maken, aldus Kressin van FNV. Ze zouden volgens een veel te strakke planning moeten rijden en daardoor geen tijd hebben voor een kop koffie of een sanitaire stop.
Ook voelen de chauffeurs zich om verschillende redenen niet veilig in de bus. Er zijn incidenten geweest met noodknoppen die niet werken, de verkeersleiding die niet bereikbaar was en beveiligers die hun werk niet kunnen doen. 

Wilde staking
Buschauffeurs van Keolis legden dinsdagmorgen op station Almere Centrum het werk neer van 8.30-9.00 uur. Het FNV stond niet achter de wilde staking. Op 4 januari wordt er waarschijnlijk  een landelijke staking gehouden onder buschauffeurs. 

Volgens woordvoerder Jasper Plender van Keolis hebben bijna alle chauffeurs aan de werkonderbreking meegedaan. De reden voor de staking zou volgens Keolis voortkomen uit "onvrede als gevolg van de overname". 

Uit de bus gezet
Op Twitter wordt vermeld dat reizigers plompverloren uit de bus zijn gezet, op het moment dat de staking begon. Woordvoerder Plender van Keolis kon daar geen reactie op geven: "Dat is mij niet bekend, daar overvalt u mij mee." Ook de vakbondsbestuurder zegt dat hij zich dit niet kan voorstellen. 







Wat is er gebeurd #Almere #busstation

Een bericht gedeeld door Rolf (@rolfbekend) op


 

reacties (46)

  • wilma Krijgsman

     

    Woensdagmiddag moest mijn man na bezoek aan arts in Flevoziekenhuis terug naar Almere Haven. Heeft 2 busen voorbij moeten laten gaan omdat ze overvol waren. Uiteindelijk naar Almere Centraal gestrompeld (hij is 76 en voor hem is dat een heel eind) en dar stond ook al een gigantische rij mensen dus nog een bus gemist, Hoop toch dat het in de toekomst beter wordt want dit is geen verbetering , Bovendien het feit dat je in Haven alleen nog bij de Vomar je OV chipkaart kunt opladen vind ik ook al een verslechtering.

    reageer
  • Jeroen

     

    Een klein detail dan.... Wie gaat dan die bus rijden? Niet bestaande chauffeurs...

    reageer
  • Lijn153terug

     

    Vanochtend ook weer. M4 start te laat op het beginpunt. Bus rijdt vervolgens langzaam en krijgt hierdoor nog meer vertraging. Hierdoor mis ik mijn aansluiting op de intercity. Na het afschaffen van lijn 153 is dit ook geen optie om naar Adam ZO. Herl dkecht geregeld allemaal. Leuk zo'n aanbesteding......

    reageer
  • eva

     

    actie: bus 153 terug, wij werkers worden benadeeld!! ...........................................................................

  • Poe

     

    Altijd goed in de volle spits staken en zo honderden mensen duperen omdat je het ergens niet mee eens bent. Flapdrollen

    reageer
  • Rob

     

    Werkgever de tijd gunnen.? Bij de start in Utrecht was het al net zo. Daarbij werd daar ook nog eens met bussen gereden die niet aan de eisen voldeden. Oh ja, en de noodknop. Ook dát probleem speelt al veel langer. In ieder geval in Utrecht al bijna een jaar. Voer je daar actie tegen, oftewel je wijst je werkgever op afspraken die hierover zijn gemaakt, dan wordt je al snel Persona Non Grata......... Het trieste resultaat van aanbestedingen, overheden die verantwoordelijkheid ontwijken en winst maken voor de aandeelhouders. Tja, dan gaat dat ten koste van materiaal en personeel. Niet alles is de werkgever te verwijten, maar wel de kennelijke bereidheid om het personeel daaronder te laten lijden

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Boris

     

    Die chauffeurs zijn vastgeroest in de oude dienstregeling. Tonen zelf absoluut geen initiatief. Klagen achter de rug om van hun basen en zijn chagerijnig tegen de passagiers. Stelletje zielepieten zijn het.

    reageer
  • Arie

     

    Neem even de tijd om te wennen en geef je baas de kans om zaken bij te stellen. Ik persoonlijk ben als passagier blij met de nieuwe dienstregeling. Ook al zit er hier en daar nadeel aan. Maar zo is het leven. Bij Connexcion was er al een klaagcultuur. Laat dit aub niet doorzetten. Geef het een kans en geef je werkgever constructief aan waar het mis gaat. Helaas moest mijn dochtertje van vier met haar moeder lange stukken in het ongewisse lopen. In inzekerheid wat er ging gebeuren heeft haar school moeten missen. Laten we proberen ons volwassen te gedragen als het tegenzit. Maar....dank voor jullie inzet!

    reageer
  • Maurice

     

    In mijn ogen terrechte staking. Als ik zo merk zijn rijtijden niet te doen boor deze chauffeurs. Ze doen hun uiterste best om op tijd te rijden en hun pauze en paar minuutjes rust te kunnen pakken maar lopen achter de feiten aan. Dat privatiseren is geen goed idee , dit geld voor meerdere branches. De hoge heren vullen hun zakken , de werkpaarden werken zich de kolere en de klanten betalen zich scheel.

    reageer
  • Peter-Jan

     

    De reacties hierboven kloppen bijna allemaal. Het is juist dat alles strak in de planning staat. Er heerst een waar schrikbewind binnen het bedrijf. Waar een ieder op de werkvloer zijn en haar stinkende best doet, laat het management en de directie ons compleet vallen. Lieve reizigers, heb begrip voor ons allen als chauffeurs en kom samen met ons in actie tegen de directie en de gemeente. Dan maken we samen de bekende vuist.

    reageer
  • Marco45

     

    Met marktwerking moet de kwaliteit vergroot worden met de goedkoopste inschrijving. Hoe tegenstrijdig klinkt dit? Je gaat op alles beknibbelen en daardoor neemt de kwaliteit toe. Volgens mij is dit nog nooit iemand gelukt.

    reageer
  • Jody

     

    Respect ? misschien moet je sommigen mede reizigers eens aanspreken. Ik reis iedere dag en verbaas me telkens weer. Niet te geloven deze domme opmerking. Denk eerder dat deze chauffeurs zich aanpassen in wat ze vervoeren.

    reageer
  • lexxie

     

    Ik verwacht van de week veel ziekmeldingen, dat wordt lopen

    reageer
  • Freek

     

    Alle techniek en software problemen lijkt mij een bijzonder slecht uitgevoerde FAT (Fabriek Acceptatie Test) verreweg het meeste van de mankementen had dan al lang boven tafel moeten komen. ook had men hier geruime tijd voor moeten plannen om evt aanpassingen door te voeren. lijkt mij aan keolis verwijtbaar. Die plaspauze vind ik de vraag ; terecht merken mensen op dat plassen niet volgens planning werkt. keolis moet dus bij een plaspauze niet zitten zeiken op de chauffeur en de burger ook niet. De opmerking over een vliegtuig halen slaat vind ik sowieso nergens op. die hoor je als burger altijd ruim te plannen want er kan altijd ergens iets fout lopen(met de auto en met het OV). Dat er geen opvolging op de noodknop komt lijkt verwijtbaar maar dat zal wel een verhaal met 2 kanten zijn.

    reageer
  • Jond

     

    Gek hé, heren chauffeurs, dat zo weinig mensen respect voor jullie hebben. Respect moet van twee kanten komen, en als je zó met je klanten om gaat dan moet je niet verwachten dat ze jullie nog pruimen!

    reageer
  • Merreha

     

    Belachelijke reactie ! Je suggereert iets wat gewoon niet waar is. Veel reizigers hebben respect voor de chauffeurs. Zeggen gewoon gedag en gedragen zich. Probleem wordt veroorzaakt door de nieuwe vervoerder en niet door de chauffeurs.

  • CHAUFF

     

    Gek hé geachte reiziger !!! het moet ook van twee kanten komen, IK werk gelukkig in een gebied waar goedemorgen of hallo HEEL gewoon is onder de OV reiziger!!Actie en Reactie ??

  • roosje

     

    Het is te hopen dat de hoge pieten van keolis deze reacties allemaal lezen en hun verstand gaan gebruiken Vandaag voor het eerst met de bus van almere -buiten naar flevoziekenhuis geweest een drama bus overvol vee heeft bij transport nog meer ruimte Dan nog zoeken waar is de stopknop zijn gewoon te weinig soms onmogelijk om erbij te kunnen en vragen aan iemand heeft geen zin want je praat tegen oordopjes Het openbaar vervoer in Almere is hollend achteruit gegaan Een wilde staking is niet leuk maar sta achter de chauffeurs ze hebben recht op een pauze

    reageer
  • Wandelaar

     

    Over een jaar komt Tesla met de zelfrijzende bus dan hebben we geen chauffeurs meer nodig en kunnen ze de pot op. Ik denk dat de overgenomen mensen nu een uitzendcontract hebben. En als ze niet meer nodig zijn zo gedumpt kunnen worden. Het kan allemaal in Almere.

    reageer
  • van Haven

     

    Gelooft u het zelf? Leuk woord trouwens, zelfrijzend (zelfrijdend en zelfreizend in 1 )

  • Faerie

     

    Ik sta achter de chauffeurs. Ze zullen een goede reden hebben om dit te doen. Keolis heeft verzaakt suggesties mee te nemen, niet alleen op klantniveau, maar ook op roosterniveau wat betreft de chauffeurs en wil op vele vlakken het wiel opnieuw uitvinden, terwijl reizigers en chauffeurs in principe redelijk tevreden waren zoals het ging. En als ze nou verbeteringen invoeren, maar daar is duidelijk niet naar gekeken. Er wordt een eigen(wijze) lijn gevoerd en dat stuit op verzet. Terecht. Er zijn service- en softwarematige problemen alom, die niks met het weer in de begindagen te maken hebben. De bussen zijn niet goed ingericht voor deze stad. Er zijn in de spits maar 3 zitplaatsen voor echt invaliden (zonder opstap). Alhoewel ik vind dat Almeerders maar weer eens moeten leren om voor andere op te staan en plaats te maken, zijn er ook gewoon dingen mis. Omdat er zoveel dingen mis zijn is klantenservice ver te zoeken, want ze worden overspoeld. Eigen schuld en.. hadden ze op hun 10 vingers na kunnen tellen dat er in de eerste periode meer vragen/klachten zouden komen. Tarieven vind ik stom om over te klagen, die zijn op sommige manieren zelfs goedkoper dan eerst en wees eerlijk, als Connexxion de aanbesteding had gewonnen dan hadden er ook nieuwe bussen moeten komen en waren de tarieven ook echt wel verhoogd. Er zijn ook heel veel mensen die klagen, zonder zichzelf eerst goed te informeren. Hou daar alsjeblieft eens mee op. Wat betreft roosters/ritten etc... Helaas wordt veel besloten door mensen met een papieren diploma achter een bureau, die weinig verstand hebben van de werkelijkheid en de mensen die op de vloer werken en de klanten.

    reageer
  • De Vries

     

    Terecht. Ook bij de NS krijgt het pesoneel nauwelijks de tijd fatsoenlijk naar het toilet te kunnen gaan. En zeg nou niet "dat kan in de trein" want de stoptreinen hebben geen wc en een machinist kan mielijk de trein even stilzetten! En in lelystad staan nu tientalle bussen werkeloos. Dat moet wij betalen, dus wordt het kaartje vanzelf duurder. Leve de privatisering!

    reageer
  • ss

     

    Ik wist het, ik wist dat dit zou gebeuren, gemeente Almere goed gedaan, allgo dat het veel beter dan connexxion, je kan lang in de kou wachten, je saldo gaat er onverwachts VANAF!! OH wacht het is drama zoals ik al eerder zij, schaam jullie kapot gemeente Almere, elke dag is er wel wat nu, ik baal dat Lijn 10 er niet meer is, mijn kind zit op het GHC, en hij moet nu helemaal omrijden, streekbussen komen om de kwartier dus het heeft geen nut om met die te gaan, bussen zitten elke dag vol, dat je er niet eens in of uit kan gaan. tot 2027 zitten wij met allgo. laat Almere hier zo snel mogelijk ingrijpen want k hoor zelfs buschauffeurs klagen dat ze het niet meer leuk vinden.

    reageer
  • Desiree

     

    Ze hadden het personeel niet moeten overnemen. Die lui zijn bedorven door tientallen jaren werk bij Connexxion en zijn voorgangers. HEt is geen wonder dat die niet meer mee konden komen. Je zal overigens maar net op afspraak moeten of naar het vliegveld. Vorige keer dat ik met de bus ging ontstond er heibel met een scheldende zwartrijder mevrouw en voor je het weet ben je een half uur kwijt.

    reageer
  • Mensen, mensen, een gloednieuw bedrijf in Almere met splinternieuwe bussen, . Mooier kan haast niet. Natuurlijk hebben de nieuwe bussen nog kinderziektes. Natuurlijk gaat er met zo'n groot project wel iets mis. Wilde stakingen, nee, dat kan echt niet. Overal een probleem van maken, is dat de instelling van deze tijd ? Ook het plassen tijdens een dienst. Meld het gewoon dat je naar toilet moet. Er is niemand die je tegen gaat houden. Tijd inlassen voor een sanitaire stop ? Wat een domme vraag. Dus als een chauffeur een sanitair stoptijd krijgt moet je dan ook naar het toilet ? Nee, de stop is voorbij en dan moet je ineens wel. Wat dan ? Stop gewoon met moeilijk doen. Geeft ook minder stress

    reageer
  • Anoniem

     

    Bussen zijn te klein in de spits. Vooral lijn 7 die vanuit almere-buiten naar Almere-stad moet reizen in een kleine versie bus. Dit komt mede doordat de M5 nu helemaal via Danswijk gaat. Dit was voorheen een aparte bus 6. Ondanks de kritiek vooraf dat bepaalde lijnen niet goed aansluiten of overvol raken, raakt Keolis in zijn geheel niet. Dan vraag je om problemen.

    reageer
  • Ik dus

     

    Om te beginnen gingen er geen chauffeurs met elkaar op de vuist maar was het een chauffeur die een bepaalde opmerking van een leidinggevende niet accepteerde. Het gaat er hier om dat mensen die al voor connexxion reden via randstad nu gapasseerd worden door nieuw aangenomen personeel, chauffeurs die dus bijvoorbeeld 18 maanden in dienst zijn via het uitzendbureau zouden een vast contract moeten krijgen maar inplaats daarvan zitten ze nu thuis en sommige hebben zelfs een WW uitkering aan moeten vragen door mismanagement vanuit Keolis en Randstad. Het tweede punt is de veiligheid.. er wordt niet gereageerd op noodoproepen, de verkeersleiding laat de chauffeurs aan hun lot over. Ten derde is er inderdaad een probleem rondom de sanitaire stop, daar waar je bij connexxion nog tijd had om even naar het toilet te gaan, mag je nu 4 uur lang wachten tot je naar het toilet kan, de ritten zijn zo strak op elkaar dat er geen tijd over is. Ik begrijp deze onderbreking zeer goed. Je kan als passagier ook niet weten wat er zich afspeeld binnen de muren van de organisatie. Ikdus

    reageer
  • ik ook dus

     

    je loopt te janken om niks. bij connexxion had je nog minder tijd voor een sanitaire stop. en ook al die andere argumenten ..... mismanagement? als er geen uitzendkrachten nodig zijn is dat prima toch! heeft iedereen een vast contract. en ja, heel triest voor de uitzendkrachten. die zijn de dupe van flexwerk in het algemeen en niet van keolis en randstad

  • Bus

     

    De gemeente wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en wat krijg je dan: bussen die niet op tijd rijden of gewoon vervallen, busdeuren die niet willen sluiten, tig keer overstappen en overvolle te kleine bussen. De chauffeurs doen hun best, maar laten nu duidelijk aan Keolis weten dat het zo niet goed gaat met het busvervoer in Almere.

    reageer
  • Van Haven

     

    Inderdaad. Als je goedkoper bent in de aanbesteding dan je concurrenten moet het ergens vandaan komen. De klanten ervaren dat nu dagelijks. De chauffeurs en de klanten moeten nu aan dezelfde kant staan en laten weten dat Allgo tot nu toe zeker geen vooruitgang tov Connexxion betekent.

  • Anoniem

     

    Buschaufeurs die elkaar uitschelden en met elkaar op de vuist gaan??? Waar gaat het heen belachelijk dit

    reageer
  • Erik

     

    Dus Keolis vindt het niet erg dat de noodknop niet werkt. Dus hebben ze maling aan de veiligheid van de chauffeurs en daardoor ook van de passagiers

    reageer
  • Pzaal

     

    Sinds de nieuwe dienstregeling.. S-Ochtends moet ik eerder van huis en later op mijn werk. Echte vooruitgang *NOT!*

    reageer
  • Van Haven

     

    Stakingen in het OV is superlastig (zeker een wilde staking), ik ben daar dan ook niet voor. Maar ik heb hier wel begrip voor, veel klanten van Allgo lopen tegen allerlei problemen aan, de chauffeurs zien dit ook, ervaren dit ook, krijgen de klachten over zich heen, terwijl zij er ook niets aan kunnen doen.

    reageer
  • Armand Fongakan

     

    Kan mij indenken dat de reizigers van Almere en omstreken tich liever Connexxion terug zien. Oesh.

    reageer
  • pieter de oude

     

    Ook rond Schiphol waar de oude Almeerse vervoerder reed en nog rijdt is het nu chaos, al die nieuwe bussen moeten toch ergens van betaald worden en dat doe je O.A. net als in Almere over de ruggen van de chauffeurs. De grote baas van de voormalige vervoerder en de nieuwe vervoerder in Almere hebben daar geen last van, die van de voormalige vervoerder pakt iedere jaar (volgens NRC) 550000 euro, voornamelijk met overheidsgeld bij elkaar gesprokkeld.

  • lis

     

    mijn zoon heeft twee abonnement geen een doet het er gaat veel geld eraf terwijl ik veel betaal. nu pas staken had eerder gebeurd moeten zijn om te verkomen dat deze maatschappij kwam. maar nee Almere dacht alleen aan nieuwe bussen en niemand denkt nieuwe bussen meer geld

    reageer
  • Koozzz

     

    De enorme concurrentie tussen de verschillende vervoerders is de oorzaak van het feit dat deze buschauffeurs (nu al) in opstand tegen hun werkgever komen! Het is voor de vervoerders gewoon niet mogelijk om op een normale manier geld te verdienen. Geld verdienen kan mogelijk wel door de honderden chauffeurs tot op het bot `uit te knijpen`... De uiteindelijke schuldige is hier de opdrachtgever, of nog een stap verder de politiek! Er staat Nederland nog wel het een en ander te wachten op het gebied van onvrede op dit vlak, de eerste landelijke staking voor 2018 is reeds aangekondigd!

    reageer
  • Ed

     

    En ja hoor, weer zijn de klanten van deze "chauffeurs" de sigaar. Beseffen ze dan niet dat ze hun geld krijgen omdat er mensen zijn die veel gled moeten betalen voor een falend bedrijf dat zich vervoerder noemt? Moest toevallig gisteren met de bus en waar ik eerder redelijk rechtstreeks naar mijn bestemming kon reizen moet ik nu flink omrijden en overstappen. De fijne en drukke lijn 10 is niet meer en allerlei andere waardeloze routes doen mij vermoeden dat degene die deze indeling verzonnen heeft, niet gehinderd werd door enige kennis van zaken of realiteitsgevoel. En dan de lijnen ook nog "Metro" noemen. Met een bus, nu vraag ik je... Wat mij betreft kunnen ze de naam "allGo" veranderen in NoGo!

    reageer
  • Gaby

     

    Lekkere start van Keolis! Vorige week klaagde mijn zoon al dat een bus voor zijn neus was weggereden, en dat de bus erna doodleuk de halte voorbij reed. Nu snap ik waarom: de chauffeurs moesten nodig naar het toilet... Slechte beurt Keolis, zorg eens wat beter voor jullie werknemers en jullie klanten!!

    reageer
  • Rob

     

    Makkelijk om de chauffeurs te veroordelen. Reken er maar op dat hun ongenoegen al lang duidelijk is gemaakt. Wordt er niets aan gedaan, wat moeten ze dan anders? Het gaat om werkdruk, niet te halen rijtijden, niet de mogelijkheid om even naar het toilet te gaan en er schijnen problemen te zijn met de noodknop. Voor ons als passagier is zo'n staking vervelend, maar ik heb dan ook de luxe van een bureaustoel en een toilet in de buurt......

    reageer
  • sjhon

     

    Ha nou niks nieuws toch andere vervoerder en slechtere service. Ik kan daarintegen nog uitstekend zwartrijden en zolang men zo omgaat met reizigers vind ik dat zeker gerechtvaardigd en zal dit ook zeker blijven doen TOP

    reageer
  • vd

     

    Grappig, ik werk er ook, maar heb er niets van meegekregen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze zo zeuren. Als je vrachtwagenchauffeur bent en je moet nodig stop je toch ook bij een plaats waar dat kan. Als je moet dan moet je. Er is zover als ik het weet nog nooit iemand ontslagen omdat hij of zij naar het toilet moest. Dat gaat in Almere ook niet gebeuren. Wordt het toch een probleem, laat het lopen. Mag je naar hun om je te verschonen. Kun je een medische verklaring halen voor een sanitaire stop. Geen probleem toch ?

    reageer
  • kees d.

     

    Dat krijg je er nu van als bij inschrijving de goedkoopste het vervoer krijgt toegewezen! En al helemaal als Europa een Europese inschrijving eist.

    reageer
  • ./\/\.

     

    Dat systeem van openbare aanbestedingen is overigens in het leven geroepen om verstandig met publiek geld (lees: onze belastingcentjes hè) om te gaan, en corruptie tegen te gaan (lees: wethouders die de opdrachten aan vriendjes en vriendinnetjes gunnen)

  • Iemand

     

    Uitbraak wilde staking heeft ondermeer te maken met het feit dat de noodknoppen in alle bussen niet functioneren (vergelijkbaar met de situatie onlangs in Amersfoort) Sanitaire stops heeft met de CAO onderhandelingen te maken en is derhalve niet busmaatschappij gerelateerd.

    reageer
  • Johan

     

    Goed bezig. Als je deze ellende nu al accepteert zal het steeds erger worden. Tis altijd hetzelfde liedje, wie wordt er beter van dit soort overnames??

    reageer
  • Gun1948

     

    Ze hebben gelijk zijn nooit op tijd met hun route klaar, en dus geen tijd om ff een sanitaire stop te doen. Het is echt heel erg, bussen niet op tijd, overvol, oudere mensen die meer dan 15 minuten moeten staan, in en uitchecken werkt vaak niet, onterechte transacties daardoor, en als je dan belt, 15 minuten in de wacht en dan de mededeling wij kunnen u niet doorverbinden de verbinding wordt nu verbroken. En maar wachten op een reactie en ons geld. Samen €16,00 teveel betaald door dat het systeem in de bus niet goed werkte met de OV kaart op 13 december.

    reageer
  • Carpenter

     

    Schandalig, net 1 week aan het rijden en de passagiers (KLANTEN!!) letterlijk in de kou laten staan. Chauffeurs ga je schamen. Totaal geen respect.

    reageer
  • Hahaha

     

    Geen begrip tonen voor een ander, dat is pas schandalig! Ikke ikke ikke... pak de fiets of auto! Dat ene half uurtje is best overkomelijk lijkt mij...

  • Basher

     

    Respect werkt in algemeen vanuit 2 kanten en zolang de dienstregeling nog steeds te krap is dat kan je constateren door de de vele vertragingen ik sta vaak gemiddeld 10 extra te wachten om van het Amstel station te komen in de spits. Ik denk dat hoe vervelend het ook is dat uiteindelijk beter is voor de chauffeurs en de passagiers. En over schamen gesproken ik zou me schamen om zo domme reactie.

  • almere

     

    deze vervoeder zijn gewoon een zooitje oplichters , mensen lopen leeg op hun chipkaart , maar geld terug halen vergeet t maar dan doen ze moeilijk net weer gebeld ik overweeg aangifte te doen wegens oplichting of diefstal bij hun zit de fout geven ze toe maar wimpelen t af op hun reizigers .

    reageer
  • pieter de oude

     

    Dit is in die sector al jaren aan de gang en de bonden onderdanig aan de politiek hebben deze mensonwaardige toestanden al jaren op zijn beloop gelaten, die meer ritjes voor minder geld van "laakbaar Almere" wethouder Huis moeten toch door iets of iemand worden opgebracht, voor niets gaat de zon op.

    reageer
  • Thomas

     

    Ontslag op staande voet lijkt me op zijn plaats. Een aso die zomaar het werk neerlegt terwijl reizigers van hem afhankelijk zijn, kan niet functioneren in zo'n beroep.

    reageer
  • CHAUFF

     

    Ik nodig je uit om een dienst mee te draaien !! En niet stiekem tussendoor een plas gaan maken hoor !!! Dat zou vals spelen zijn,even kijken hoe lang je het "vol" houd !!

  • Merreha

     

    Sorry maar complete onzin. Gebrek aan begrip van jouw kant is waar je op doelt. De politiek is verantwoordelijk voor wat er gebeurt. Door het zogenaamde aanbesteden doen busmaatschappijen van alles om het contract te krijgen. En ja, inderdaad over de rug van de chauffeurs. Deze mensen willen graag goede werkomstandigheden. En dat dwing je nu eenmaal op deze manier af omdat werkgevers niet willen luisteren. Balen als je er last van ondervind want we willen allemaal op tijd zijn. Bussen veroorzaken minder vaak uitval dan de NS en ProRail samen.

  • Ali

     

    Dienstregeling is ook slecht.

    reageer
  • Wim

     

    De overname van Allgo van het busvervoer in Almere is een ramp. Buslijnen zoals lijn 2 en 10 zijn vervallen in de Literatuurwijk/Gooisekant West. Buslijn 4 komt niet eens meer aan de Gooise kant West, mensen die hier werken kunnen Gooise Kant West nog amper bereiken. Buslijn 322 rijdt gemiddeld met 10 tot 15 minuten vertraging. Allgo reageert niet eens op emails !! Een drama is het, maar wie doet er iets aan????

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert