N50 krijgt extra rijbanen voor 2022

NOORDOOSTPOLDER
Een deel van de N50 bij Kampen wordt uiterlijk in 2022 verbreed. De weg wordt over een lengte van een paar kilometer verdubbeld naar twee keer twee rijstroken. Een motie van de VVD in de Tweede Kamer daarover is dinsdag aangenomen. 

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur gaat vijf miljoen euro meebetalen om de N50 tussen Kampen en Kampen Zuid te verbreden. De weg moet er volgens de minister twee rijstroken bij krijgen, omdat er regelmatig sprake is van file in de spits. Dat komt omdat er maar één rijstrook per rijrichting beschikbaar is. "Daarnaast is er geen fysieke rijbaanscheiding waardoor de kans op frontale ongevallen groter is", zo schrijft de minister in een zogenoemde startbeslissing

Op de weg zijn geregeld ongevallen. Woensdagochtend nog bij Kampen.  Toen sloeg een auto over de kop en belandde in de berm. 

reacties (8)

  • Opie

     

    Stomme knutselweg

    reageer
  • Ros

     

    En daarna volgt vase 308 het gaat snelweg worden van Zwolle naar Emmeloord omdat dit weer extra geld kost! Zijn de bedenkers nou zo stom of wij zo slim? Waarom moet alles zoveel meer extra geld kosten dit had al jaren klaar kunnen zijn!

    reageer
  • Kevin

     

    in 2022 Pas, dus waarschijnlijk nog vele doden voordat er iets gedaan gaat worden aan deze dodenweg Waarom niet eerder?

    reageer
  • Piet

     

    Wie betaald de rest, is toch een rijksweg? A1 bij Amsterdam mag alles kosten, of betaald de provincie noord holland?

    reageer
  • Taxi chauffeur

     

    Gedeeltelijk verbreden verplaatst het probleem alleen maar, nog even snel inhalen voor de wegversmalling want "ik" heb haast en moet er nog even langs. Jammer.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Steven Stedenwijker

     

    Dat zal nog aardig wat werk zijn. Welke lengte wordt het? Ruim voor de beide aansluitingen van Kampen 2x2 beginnen. Dat de IJsselbrug er in betrokken wordt lijkt onwaarschijnlijk. Hoewel de brug misschien net 2x2 zonder vluchtstrook kan worden met een slanke middenscheiding. Over de hele lengte moet het talud verbreed worden. De viaducten lijken ook meer op 1x3 dan op 2x2 berekend en zijn alle te krap. Lekker goochem allemaal. Alleen het Hanzelijn viaduct lijkt breed genoeg. Maar snel beginnen daar waar het kan. Al is er maar één kruising snel klaar.

    reageer
  • Pieter

     

    Kampen - Kampen-Zuid. Nou dat zet zoden aan de dijk. Drie en een halve kilometer op een traject van 20 kilometer Overijsselse kutweg. Tjonge jonge, de kerstman heeft flink uitgepakt ... de kinderhand was gauw gevuld.

    reageer
  • dit helpt wel, twee opritten kot na elkaar op een enkelbaans weg wordt opgelost.

  • De ingenieur

     

    De ongelukken zijn nog nooit veroorzaakt doordat de weg 2x1 is. Men rijdt achter op files, van de weg af of eerst eraf en weer er op maar dan tegen een ander aan. Niettemin zal het wel helpen wanneer op het drukke stuk de weg 2x2 wordt gemaakt zodat doorgaand verkeer wellicht makkelijker kan blijven rijden. Uiteindelijk zijn het daar de Kampenaren die met hun lokale verkeer de boel ophouden op deze doorgaande weg. NB 2022 is nog vijf jaar bij een feitelijke bouwtijd van 2 jaar.

    reageer
  • kees d.

     

    Weer zo'n ingenieuze opmerking!!! Waarom zijn het de inwoners van Kampen die daar de ellende veroorzaken? Het kunnen net zo goed de bestuurders van de heel snelle Duitse automobielen zijn die telefonerend de dubbele doorgetrokken lijn en de snelheid negeren.

  • Dick

     

    4 rijbanen maar liefst. Daar is de ruimte wel erg beperkt voor hoor. Of bedoelen jullie rijstroken? En Ingenieur (van niets) het meeste verkeer wat daar de N50 opdraait komt uit Flevoland. Dus dat je de Kampenaren hier de schuld van geeft is wel erg kortzichtig.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert