Vrouw (91) al 3 weken zonder alarm en telefoon

LELYSTAD • Vr 12 januari 2018 | 8:56 • Vrijdag 12 januari 2018 | 8:56
Een vrouw van 91 in Lelystad zit al sinds 16 december zonder telefoon en alarm. Mevrouw Van Deinsen kan daardoor niet bellen met haar familie en haar alarmsysteem (voor het geval ze in nood is) doet het ook niet omdat deze via de telefoonkabel verbinding maakt.

"KPN komt beloftes niet na"
De vrouw en haar familie zijn inmiddels radeloos en houden KPN verantwoordelijk. Ze hebben al vele malen contact gehad met de telecomprovider en deze heeft volgens een van de familieleden meerdere malen beloftes gedaan, maar tot op heden zonder resultaat. 
 
Op 16 december viel de verbinding van de telefoon en het alarm van de 91-jarige plotseling weg. Ze heeft sindsdien geen telefonisch contact meer met haar familie. Deze komen daarom drie keer per dag checken of het goed met haar gaat, want de mobiele telefoon die ze heeft, kan ze door artrose niet bedienen. Een alternatief is niet voorhanden.

Probleem ligt onder de grond
De woordvoerder van de familie zegt dat KPN al een paar weken weet dat het probleem buiten, onder de grond zit. Woensdag is een 'grondbedrijf' ter plekke begonnen met het lokaliseren en oplossen van het probleem. Die werkzaamheden zijn op dit moment nog gaande. Het probleem speelt volgens de monteurs niet alleen bij de vrouw van 91, maar op meerdere adressen in de buurt en bij meerdere providers.

Het probleem is inmiddels opgelost.
 

reacties (14)

  • Meisje

     

    Grappig zoon tentje, je bent altijd benieuwd wat daaronder gebeurt, kan het niet laten om altijd eens te kijken binnen.

    reageer
  • Jochie

     

    Me too!!

  • Dirk

     

    Lijkt mij naar het zien van de foto waar het tentje op staat dat men wel degelijk met het probleem aan het werk is. Tentje is vast niet bedoeld om te kamperen. Het is niet goed te praten, maar de storing is begonnen op een moment dat bijna heel Nederland twee weken vakantie vierde. De familie had eventueel ook een ipcam met prepaid netwerkbundel tijdelijk kunnen plaatsen. Kunnen ze op ieder gewenst moment inloggen om mevrouw te controleren De gemaakte kosten natuurlijk declareren bij KPN.

    reageer
  • As

     

    Om te beginnen is het natuurlijk een schande dat KPN klanten zo behandeld, of juist het gebrek daaraan maar tegenwoordig bestaat er ook zoiets als een GSM en alarmknop.

    reageer
  • 79 JAAR AOW-er

     

    Is er niemand die zijn nek uitsteekt en voor deze dame een mobile met grote knoppen kopen??? Geld voor je medemens hebben ze niet, maar wel miljoenen over de balk smijten met oud en nieuw!!! Het is dat ik niet mobiel ben alleen van een AOW-tje moet rond komen anders koop ik zelf een mobieltje voor haar... WIE NEEMT DE VOORTOUW????

    reageer
  • Bekend verhaal van KPN. Zelf ook meegemaakt dat een aansluiting maandenlang uit de lucht was. Voortdurend van kastje naar de muur gestuurd. Zeer klant-onvriendelijke organisatie.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • ./\/\.

     

    KPN? Is dat niet iets uit de middeleeuwen?

    reageer
  • Barbara

     

    Ook KPN huurt allerlei bedrijven in die onder de naam KPN werken.

  • Maartje

     

    Ach KPN, het bedrijf wat er voor zorgde dat ons pareltje, het Computer Uitwijk Centrum nu helemaal triest leeg staat en wordt afgebroken, daar zou je als Lelystedeling toch geen klant meer moeten zijn? Heeft daar gedraaid, de boel verknalt en daarna op groffe wijze Lelystad verlaten. Bah!

    reageer
  • Toos

     

    Heel triest, maar er zijn best mobile phones die hele grote knoppen hebben of via spraak/stem . Succes familie. Hopelijk snel een oplossing .

    reageer
  • Dirk

     

    Er zijn inderdaad mooie andere opties voor contact dmv van plaatsen simkaart......Maar dit is ook geweldig voor oma...zoveel bezoek

    reageer
  • Pietje

     

    Je hebt ook mobiele telefoons mer grote knoppen en ook mobiele toestellen waar oo het beeldscherm gewoon 10 grote knoppen staan

    reageer
  • Zeeuw

     

    Er zijn ook speciale mobieltjes metgrote fysieke toetsen voor ouderen dus...

    reageer
  • Hans

     

    Dus omdat KPN nalaat om de storing te verhelpen moet die mevrouw maar een mobieltje aanschaffen?

  • Moraaridder

     

    O ja er zijn ook gsm' s voor mensen met gebruiksvriendelijke bedieningstoetsen

    reageer
  • Smoeshaan

     

    Raar.., de gewone telefoon kan ze wel bedienen maar de mobiele niet, door artrose? Niet zo geloofwaardig.

    reageer
  • margriet

     

    Ja een gewone telefoon, kan je met grote drukknoppen kopen, mobiele foon moet je met je vingertop doen. Spreek uit ervaring

  • Hans

     

    Hoezo niet geloofwaardig? Ze zal waarschijnlijk voor de vaste telefoonlijn een toestel hebben met grote toetsen. Die toestellen zijn er speciaal voor mensen met lichamelijke beperkingen zoals deze mevrouw heeft.

  • Bianca

     

    Mijn ma heeft ook artrose en heeft een vaste telefoon met hele grote knoppen. Als je dat vergelijkt met een mobiel snap je hopelijk dat dat netzo is als een mug en een olifant vergelijken.

  • ruben

     

    Dit bedrijf holt achteruit. Wat een schande! Waarom installeren ze niet tijdelijk een alternatieve oplossing? Er is apparatuur waar je een simkaart in kunt stoppen en waar dan een "ouderwetse" telefoon (en dus ook de alarmkiezer) op aangesloten kan worden. Je hebt dan weliswaar tijdelijk een 06 nummer, maar bent wel bereikbaar en kan in geval van nood de alarmknop activeren.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert