Woondôme definitief dicht, bestellingen worden geleverd

ALMERE
De meubelzaken in het pand Woondôme in Almere maken definitief geen doorstart.
Alle winkels in de WoonDôme werden begin januari failliet verklaard, nadat ze al een aantal weken dicht waren. Behalve de WoonDôme gaat het ook om twee zaken in de DoeMere; Superkeukens Almere en Profijt Meubel.

Gedupeerde klanten komen in aanmerking voor de garantieregeling van het CBW. Deze stichting is al in gesprek met ondernemers die met dezelfde leveranciers werken als de failliete zaken. Daardoor is de kans groot dat bestellingen toch nog geleverd kunnen worden. 

Wat er nu met het pand aan de Middachtenlaan gaat gebeuren, is nog niet duidelijk. 
 

reacties (21)

  • Rob

     

    Ook ik heb al 3x een standaard brief gekregen en een deel aanbetaald. Omroep Flevoland geeft eerder informatie prijs dan de curator of Pronto Almere. Heb nu een mail geschreven naar Pronto Almere wat dat betekent voor mij. Wil weten waar ik aan toe ben en wat ik kan verwachten. Voor een ieder is deze situatie vervelend maar het is begrijpelijk dat een ieder van zijn eigen situatie uitgaat.

    reageer
  • Angelique

     

    Idd ja....voor beide partijen zeer vervelend... En ja, ik begrijp heel goed wat je bedoeld met je reactie....

    reageer
  • Angelique

     

    Had je de mail wel willen doorsturen maar heb je emailadres niet🙄 heb je aanbetaald kun je op de site van CBW een formulier invullen.

    reageer
  • Lies

     

    Het is allemaal wat...

    reageer
  • petra

     

    Ook ik heb met mijn dochter voor 1706 euro spullen bij Pronto Almere staan. wij hadden bank met hocker en linnenkast in de opslag staan tot dat mijn dochter haar woning klaar was. Dochter heeft beperking en gaat zelfstandig begeleid wonen. Weg Pronto en weg geld. Gaat hier niet om een aanbetaling maar om een volledige betaling en zelfs de bezorgkosten waren al betaald. Je zou denken dat wij dan de eigenaar van het spul zijn?! Hoor echt niks van curator, alleen dat je moet wachten en nu lees ik dit op omroep flevoland. Echt schandalig hoe alles gaat. Kan iemand mij vertellen wat te doen?

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Angelique

     

    Omdat ik dat kon....

    reageer
  • Mar

     

    Wij moeten eerst alles maar via de pers lezen en dan krijgen we pas een nieuwsbrief. Deze nog steeds niet ontvangen. Ik heb geen idee welke stappen we nu moeten ondernemen om onze meubels toch nog te krijgen..

    reageer
  • Hen

     

    Hebben bij keukendepot keuken besteld.nog niets aanbetaald.keuken moet half juni geleverd worden. Hebben getekend voor bestelling. Moet ik de bestelling door laten gaan ? Of zijn ze tegen die echt failliet

    reageer
  • Rick

     

    Waarom betaal je uberhaupt de stoelen al volledig als ze nog geleverd meoten worden??!

    reageer
  • Angelique

     

    Gisteravond, rond 17:10 uur hebben wij de email ontvangen.

    reageer
  • Angelique

     

    Tuurlijk is het triest dat er wederom mensen hun baan verliezen.... Dat word niet tegengesproken. Ik weet niet of jij 1 van de gedupeerden bent, maar geloof me, er werd meerdere keren een datum genoemd waarop WIJ (de gedupeerden) meer zouden horen. Dit is 3x uitgesteld. Niet 1x kreeg je iemand te spreken voor duidelijkheid/meer info. Pronto en Practica zouden telefonisch bereikbaar zijn, maar er werd NOOIT opgenomen. Niemand waar je even je bezorgdheid bij kon uiten... De nieuwsbrieven zijn iedere keer hetzelfde verhaal....Mijn eettafel zou terug worden genomen, wegens te veel mankementen das € € 1098 / Ik heb mijn eetkamerstoelen compleet betaald.... € 849! Tel het maar bij elkaar op! Dus "ikke, ikke, ikke???" Ja! Tuurlijk vind ik mijzelf in deze kwestie ook zeer belangrijk! Zoals in de mail van de Curator staat kunnen wij bij het CBW terecht, daar kunnen we heen voor een aanbetalingsgarantieregeling... Dit is voor de mensen die hebben aanbetaald! Ik heb alles al betaald en geld te goed! Dus ik kom niet aanmerking voor de aanbetalingsgarantieregeling...En dan staat er ook nog in de email "Volledigheidshalve bericht ik u dat over de nieuwsbrief door de curator niet zal worden gecorrespondeerd en/of getelefoneerd" Dat vind ik ook idd niet erg klantvriendelijk over komen...want wie gaat "mij" helpen dan aangezien ik geen aanbetaling heb gedaan maar volledige betaling!" Nogmaals, dat het triest is voor het personeel dat is totaal waar.... maar wat denk van je de gedupeerden...

    reageer
  • Janssen

     

    Uit betrouwbare bronnen vernomen dat een doorstart een feit is.

    reageer
  • Jos '56

     

    Meestal kunnen mensen wel weer aan een baan komen, daarentegen als je met een faillissement te maken krijgt moet je maar afwachten of je iets van je geld terugziet.

    reageer
  • Lies

     

    Wat versta je onder klantvriendelijkheid? omdat je misschien niet te horen krijgt wat je wilt horen? wat denk je van de mensen die nu hun baan kwijt zijn? ikke ikke ikke......

    reageer
  • Chris

     

    Ze kunnen blij zijn dat Pronto NL dit overkoepelend oplost. Juridisch gezien hoeft dit niet. Bij een faillissement waar je met een ander soort onderneming te maken hebt kun je fluiten naar je geld...

    reageer
  • Frits

     

    voor mensen die nog wat te goed hebben meld je bij pronto : ArenA Boulevard 80, 1101 DJ Amsterdam-Zuidoost

    reageer
  • Mark

     

    De volgende is woonsquare.

    reageer
  • René

     

    Te dicht bij Arena Meubelboulevard, die dan ook nog eens veel en veel meer biedt. Dat hele DoeMere-concept is over en uit. Prima in die opstartfase van Almere Stad en de latere stadsdelen, maar inmiddels gewoon niet meer levensvatbaar.

    reageer
  • ATK

     

    Het zal eens tijd worden voor de gedupeerde klanten dat ze eindelijk hun geleverde meubels krijgen Ze zijn wel erg arrogant behandeld door pronto Ook via de mail Klant vriendelijkheid kennen ze helaas niet Het is voor iedereen een onzekere tijd geweest dat begrijp ik maar wees wel vriendelijk naar de gedupeerde klanten toe Via de telefoon of via de mail Nu hopen dat ze alles op korte termijn kunnen afleveren Dan kunnen alle gedupeerde klanten dit boek sluiten Ze hebben al lang genoeg in de onzekerheid gezetten

    reageer
  • Sterkte

     

    Sterkte voor de mensen die hun baan hierdoor verliezen.

    reageer
  • Rob

     

    Afwachten dan op de officiële mededeling van de curator. Want nog geen bericht gehad maar nu alleen via de pers. Want hoelang mimoetet je nu nog wachten.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert