'Lelystad Airport kost zeker 5000 banen'

LELYSTAD
De uitbreiding van de luchthaven in Lelystad gaat in Friesland, Overijssel en Gelderland 5220 banen en 233 miljoen euro omzet in de toerismesector kosten. Dat meldt het NRC op basis van een onderzoek van tegenstanders van de uitbreiding van Lelystad Airport. Reden van wegblijvende toeristen zou de overlast door laagvliegende toestellen zijn. 

Het onderzoek is uitgevoerd door een ingenieur en een automatiseringsdeskundige in opdracht van de actiegroepen HoogOverijssel en Laagvliegroutes Nee Friesland. Die groepen zijn tegen de uitbreiding van Lelystad Airport, die april volgend jaar een feit moet zijn. Ze willen dat het luchtruim eerst opnieuw wordt ingedeeld zodat vliegtuigen hoger kunnen overvliegen dan de nu beoogde 1800 meter. 

Vorig jaar september deed branchevereniging Recron ook al een onderzoek. Daarin bleek dat 70 procent van de toeristische bedrijven in Noord- en Oost-Nederland bang is dat toeristen wegblijven. De vliegtuigen van en naar Lelystad zouden de rust, stilte en natuur aantasten die de toeristen nu zoeken. 

'Schade veel groter'
Het nieuwe onderzoek zou breder zijn opgezet dan dat van Recron. Er is gekeken naar campings, groepsverblijven, hotels en bungalowparken. Volgens één van de onderzoekers valt de uiteindelijke schade hoger uit dan nu berekend.

reacties (93)

  • Hannes

     

    Nogmaals zonder te schreeuwen gewoon via Schiphol! totaal geen probleem met een beetje meer geduld!

    reageer
  • Kees

     

    Eerst liggen slapen en nu schreeuwen ik neem aan dat deze mensen nooit vliegen ? Of is het er mag overal gevlogen worden behalve boven mij?

    reageer
  • hans.

     

    En waar gaan die naar toe? Naar schiphol! Das sinds 2008 een van de nog steeds onopgeloste problemen van flutvliegveld l'stad! Levensgevaarlijke vliegroutes!!

    reageer
  • HH

     

    Zuid-Limburg en Drenthe, ook allebei zo'n droevenis qua toerisme.

    reageer
  • Hannes

     

    Één toerist over de Dam en de rest volgt mee naar Volendam, even nog naar Bataviastad en via Schiphol weer naar huis!

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Hendrik

     

    Wie van jullie analyseert voor vakantie of een uitje de vliegbewegingen boven de te verblijven locatie? Gelukkig komen in andere plaatsen met veel vliegbewegingen ook weinig mensen vanwege alle overlast, kijk maar naar regio's Amsterdam, Eindhoven en Brussel.. Ongekende drama's voor het toerisme daar..

    reageer
  • pieter de oude

     

    Leest vast geen kranten en kijkt geen televisie. !!!!! De ellende in NL is dat waar werk is er geen betaalbare fatsoenlijke huisvesting is, of denkt u dat de velen Schipholwerkers die in Almere wonen dit hebben gedaan vanwege de gezellige trein/autoreis, trouwens een ritje op de A 28 Zeewolde Amersfoort/Utrecht doe je ook niet voor je lol.

    reageer
  • Nico Brongers

     

    Ik zou iedereen voor en tegenstanders willen aanraden om de volgende app te instaleren FLIGHTRADAR24 Daarin kan iedereen zien dat nu al vliegbewegingen op en rond de 2600/3000 meter hoog over Flevoland gaan En in de toekomst zal er alleen bij opstijgen en landen deze hoogtes dalen en dat hoort er bij

    reageer
  • Barbara

     

    Omdat er op de grond net zoveel herrie word gemaakt!

    reageer
  • peter van den bemt

     

    Zo zie je maar weer. Het is maar net door wie het onderzoek wordt uitgevoerd. Het ene onderzoek zegt: uitbreiding van Lelystad levert vele banen op. Het andere zegt: de uitbreiding KOST vele banen. Misschien moesten we niet altijd maar alleen de banen als belangrijkste van een project vooropstellen. Als je beseft dat AL het nieuwe dat we doen, werk met zich meebrengt, wordt het tijd milieu/klimaat, wat totnutoe steeds het kind van de rekening is, en waarvan we nu (te) voorzichtig lijken te beseffen dat dat echt anders moet, veel meer aandacht te geven. Dat levert EN werk EN een schonere toekomst.

    reageer
  • peter van den bemt

     

    Nou. Net zo serieus als de onderzoeken waarmee de uitbreiding van Lelystad als (wel) 'goed voor de werkgelegenheid' wordt bestempeld.

    reageer
  • de accountant

     

    U heeft geen idee. Het was een sportvliegveldje met op zijn hoogst 20 man.

    reageer
  • Nk

     

    Nu dit weer. Zouden er dan nauwelijks toeristen zijn in het Westen. Bijvoorbeeld de bollenstreek? Hou toch eens op!

    reageer
  • een onderzoek dat uitgevoerd is door een tegenstander (campinghouder in heerde). objectiviteit ver te zoeken. hoe kan je dat serieus nemen.

    reageer
  • DieMeneer

     

    Dé NRC... Slijpsteen voor de geest...

    reageer
  • Hannes

     

    Zonder te schreeuwen met een beetje geduld gewoon via Schiphol! "Vandaag staat de wind Zuidoost, er is nog geen vliegtuig laag overgekomen" Wat een rust!

    reageer
  • Dirk

     

    Poll 55% gewoon open

    reageer
  • Thomas

     

    'Onderzoek' door de tegenstanders? Het NRC wordt steeds meer een roddelblad... Als vliegtuigen toeristen wegjagen, waarom is Amsterdam vlakbij Schiphol dan de nr 1 toeristische attractie in Nederland? Precies. Wat de tegenstanders zeggen is niet. De reden dat ze tegen zijn is ronduit luddisme; tegen vooruitgang omdat het vooruitgang is.

    reageer
  • Zeewoldense

     

    Je kan ook daar gaan wonen waar werk is!

    reageer
  • Kees

     

    Eerst liggen slapen en nu schreeuwen ik neem aan dat deze mensen nooit vliegen ? Of is het er mag overal gevlogen worden behalve boven mij?

    reageer
  • Linda

     

    Er zijn niet eens 5000 banen in die regio. Er zit geen industrie, er is niets te beleven daar en mooi? De Alpen zijn mooi of de Amazone. Gelukkig kun je daar met het vliegtuig heen

    reageer
  • Rein

     

    Het is niet steeds een ander argument zoals “Dirk” van mening is. Het handeld zich nog steeds om een onophoudelijke bult lawaai boven je hersenpan die je gemoedstoestand negatief beïnvloed. Ik begrijp ook niet waarom een overheid willens en wetens herhaaldelijk in de fout gaat. Ze hebben hun “Schiphol-lesje” niet geleerd.

    reageer
  • Jaap

     

    Jammer dat we niet naar al die parken kunnen vliegen, anders zouden we het zeker doen. Stel voor alleen nog maar naar wintersportgebieden te vliegen. Dan heb je minder last van al die gesmolten boter die langs je gezicht druipt.

    reageer
  • hans.

     

    Dag dirk, je weet er weer een mooie draai aan ge geven! Waar kennen we dat ook alweer van! 1. De poll loopt nog en er is dus nog geen uitslag.(onzin1) De vliegtuigen waarover je hebt hebt: waren leeg: geen vracht,passagiers, amper getankt. Aanzienlijk minder zwaar dan normaal dus ook aanzienlijk minder geluidsoverlast!( wel de troep vd uitlaatgassen!) Onzin 2! Tegenstanders, zoals jij ze noemt, krijgen de onddrwerpen in de schoot geworpen. De ene blunder na de andere! (Onzin 3)Ook zo benieuwd wat er van het weekend weer naar buiten komt? B.v de wankele verkeerstoren? De campings op de veluwe: wie gaat daar vernieuwen als er mogelijk 82 vluchten per dag overkomen? (Onzin 4) Bedankt voor je reclame, geen voorstander flutvliegveld L'stad.

    reageer
  • De tijd verstrijkt!

     

    Kerosine spray over een grondgebied dat predenteerd gezonde landbouw te beheren staat blijkbaar niet meer centraal in Flevoland. Het meest hypocriete is een natuurpark met vliegtuig lawaai en vervuiling!We kunnen dit park beter het stresspark benoemen. Die arme beesten weten straks niet waar ze heen moeten rennen of vliegen.

    reageer
  • Rita

     

    Nou dát weer. Stééds wat anders.

    reageer
  • Dirk

     

    Dit is onzin. Als al de Fort Oranje campings op de Veluwe opgeruimd worden en vervangen worden door beter recreatieve woningen dan komen er 5000 arbeidsplaatsen bij. Die vliegtuigen hoor je op de Veluwe niet net als die aftandse Boeings op weg naar Twente. Tegenstanders verliezen steeds op een ingebracht onderwerp en zoeken dan weer een ander onderwerp. Enquêtes in De Stentor eindigen ook vandaag weer in het nadeel van de grote schreeuwers.

    reageer
  • Karel

     

    En over een paar jaar dan ook niet zeuren! Want overlast in meerdere vormen gaat u zeker krijgen.

    reageer
  • Peter

     

    Weet je wat ik nog het meest stuitende vind van dit hele verhaal? Dat zulke compleet ongefundeerde ONZIN zoveel media aandacht krijgt.... Kijk dat het propoganda krantje van de provincialen (de stentor) dat doet haal je je schouders bij op, maar landelijke dagbladen...?

    reageer
  • Jo

     

    De mooie woonwijken naast Eindhoven airport daar zijn de koopprijzen nog hoog en Eindhoven is een leuke stad vol horeca toerisme en werkgelegenheid. Jeetje die provincies kunnen echt zanniken. Friesland really?!! En van Groningen airport had je geen last. Dit is wat Lelystad nodig heeft, werkgelegenheid en een positieve naamsbekendheid.

    reageer
  • Hannes

     

    In Nederland wordt met bepaalde projecten aan de verkeerde knoppen gedraaid! Waardoor het leefklimaat mee achteruitgaat! Hopelijk met alle nieuwe duurzame technologieën in deze overspannen markt een einde aanmaakt!!

    reageer
  • Rob

     

    Niet zeuren, levert zeker 250 banen op voor Lelystad, een hoop herrie, luchtvervuiling en een verziekte woonomgeving voor mens en dier. O ja en de CO2 reductie lappen we aan onze laars.

    reageer
  • Lelystad

     

    Belachelijk wat een stomme veronderstelling. Toen wij nog in Friesland woonden waren het voornamelijk de straaljagers waar je last van had. Daar hoor je niemand over. Kortom men zoekt gewoon wat....

    reageer
  • John

     

    Klinklare onzin rapport.

    reageer
  • Wim

     

    Wat een onzin men is zeker jaloers op de provincie Flevoland die gaan er flink op vooruit .

    reageer
  • Annelies

     

    Ik ben blij met het vliegveld in lelystad. Ik woon in teuge en dankzij lelystad zijn we van die nare kleine herriemakende sportvliegtuigjes af. Die verpesten de hele dag de rust. Die zijn pas erg. Veel erger dan een dalend verkeers vliegtuig. Dus stop dat gemekker.

    reageer
  • Maigret

     

    Beste Schaapjes, Je schrijft Twente... zover reikt het vermeende overlastgebied toch echt niet hoor...overdrijven is ook een vak. Ik ben echter wel benieuwd of de mensen uit Noord en Oost Nederland dan helemaal niet met het vliegtuig op vakantie gaan?

    reageer
  • Maigret

     

    Beste Hans, Feiten liegen er niet om, mits je daarbij wel de waarheid verteld. Bron: CBS op 26/01/2018 Werkloosheid in lelystad Jan 2015 : 2320 mensen Jan 2016 : 2080 mensen Jan 2017 : 1880 mensen Jun 2017 : 1700 mensen Gelukkig is rekenen tegenwoordig een verplicht vak op school.

    reageer
  • Karel

     

    Precies, ik ben het helemaal met u eens. Onze kinderen en kleinkinderen zijn de dupe. Er is straks nauwelijks nog groen en frisse lucht in deze omgeving. Het valt trouwens helemaal niet uit te leggen. Vliegtickets heel veel duurder maken, dan hebben we geen Lelystad Airport meer nodig en kan Schiphol ook kleiner worden.

    reageer
  • De kaat

     

    Ik ben blij dat jullie het allemaal uit gaan leggen aan je kleinkinderen. Hoe wij in krap een eeuw de aarde naar de knoppen hebben geholpen.

    reageer
  • Cees Zwezerijn

     

    Halbe Zeilstra was een van de eersten die 5 jaar geleden al geland is op Lelystad Airport met Tupolev, het stilste vliegtuig ooit, rechtstreekste vlucht uit Rusland... Vandaag vliegt hij de kamer uit, dus de geluidsoverlast zal nu ook wel meevallen... Kortom, we worden op vele fronten voorgelogen... Vroeger hoorden we niets, maar dankzij Social Media zijn we tegenwoordig behoorlijk op de hoogte...

    reageer
  • Paula

     

    Dan lopen alle toeristen in een grote kring, zo'n 50 km, rondom Schiphol vast allemaal met oordopjes in! Wat een kolder dat rapport.

    reageer
  • Matja

     

    Hoe diep kan je zinken? Wat een onzin verhaal!

    reageer
  • Henk L

     

    Wat een flutstuk van de NRC. Ik dacht dat het een krant met inhoud was. Nu baseren ze alles op aannames. Stop nu eens en leg je erbij neer dat Lelysad AirPort er gewoon komt.

    reageer
  • Johnson

     

    5000 verliezen en 15000 erbij voor Lelystad Airport tja😉

    reageer
  • stop

     

    Tel daarbij op alle natte vingers en je wint de toto...

    reageer
  • Hkr

     

    Wat een onzin ze vliegen hier soms op 600m boven Almere en boven Lelystad gooit Schiphol de vliegtuigen in wacht op 3000m hoor je ook niemand over

    reageer
  • Karel

     

    Nou, daar hoef je geen Einstein voor te zijn. Het is straks gedaan met de rust in dit prachtige gebied.

    reageer
  • Hannes

     

    Een wedstrijd begint met twee tegenstanders, en die is nog niet uit gespeeld, misschien na rust nog een kans!

    reageer
  • dus kappen met dat flutveld,liegen en bedriegen staat hoog in het vaandel van alle kanten...

    reageer
  • JCE

     

    Nog nooit zoveel onzin gelezen!!

    reageer
  • Henk

     

    Jawel en genoten van de speedboten

    reageer
  • Henk24

     

    Hoe onafhankelijk is dat onderzoek? De ingenieur is Kees Baumann: campingeigenaar op de Veluwe en van actiegroep Red de Veluwe. Als het Rijk het onderzoekt is het verdacht, als een lid van een actiegroep het doet niet?

    reageer
  • juist

     

    jazeker lachertje dit 'onderzoek'. Gewoon doorbouwen en vliegen met die hap.

    reageer
  • Snuffelaar

     

    Wat een gruwelijke onzin en overdrijving weer. Wel eens gehoord van WC Eend die WC Eend onderzoekt?

    reageer
  • Geert

     

    Ik mag het hopen dat het zo is. Geeft de Flevopolder en het vliegveld goede kansen.

    reageer
  • Piet

     

    Blij dat je er goed van kunt slapen. Dit onderzoek is in opdracht van de tegenstanders uitgevoerd, maar de MER is in opdracht van de voorstanders uitgevoerd, en daar blijkt ook van alles mis mee te zijn.

    reageer
  • Uhm...

     

    Dus alle toeristen rond Amsterdam komen voor drukte, dom zuipen of blowen… Wellicht moet je toch eens een keer die kant op, want jouw wereldbeeld is pijnlijk vervormd. Er zal een wereld voor je open gaan buiten de stad: rust en natuur. En Schiphol vlakbij.

    reageer
  • Jan

     

    Almere heeft voor 450 miljoen schade door het vrachtverkeer dat naar het noorden moet over de A6. En dan heb ik het nog niet eens over de fijnstof.

    reageer
  • Merreha

     

    Gezien de reacties staan de beste stuurlui wederom aan wal.

    reageer
  • Boels

     

    Goed nieuws dus, minder toeristen in natuurgebieden! Het milieu was toch één van de drogredenen om teugen het vliegveld te zijn?

    reageer
  • ./\/\.

     

    Tot nu toe was alle onderzoek uitgevoerd door voorstanders, dus een beetje tegengas kán de boel zomaar in balans brengen!

    reageer
  • Wat ik mij afvraag werken er wel zoveel 5.220 mensen in het toerisme. En 223 miljoen is volgens mij 1,167.890 euro te weinig. Onderzoek klinkklare onzin.

    reageer
  • Roel

     

    Dit rapport van de ingenieur/ campingbeheerder /belanghebbende hoeft niet in de onderste bureaulade te worden gedeponeerd. Kan meteen in ronde archief.

    reageer
  • Henk

     

    Bij Schiphol is ook veel toerisme. En daar is het luchtverkeer nog iets drukker. Ik denk dat het wel zal mee vallen. En een groter Lelystad zal ook weer werk opleveren in allerlei sectoren.

    reageer
  • kees d.

     

    Slaat wederom als een tang op een varken!! In her verleden vaak in Noord Holland gekampeerd en wel vliegtuigen gezien maar nooit overlast van gehad. En nu worden de toestellen steeds stiller. Verder vergeet men de werkgelegenheid boost die het vliegveld en het bedrijventerrein daarbij voor de hele regio oplevert.

    reageer
  • pieter de oude

     

    Al die deskundige, ik word er zo moe van, als al de deskundige echt deskundige waren geweest in het verleden had men gelijk vier treinsporen en zes rijbanen naar Lelystad aangelegd, zelfde geldt voor de 2 e Stichtse brug, Waterlandse weg en de N 50, dat uitstellen heeft de projecten alleen maar duurder gemaakt of gaat het duurder maken.

    reageer
  • Pim

     

    Het onderzoek waarnaar wordt verwezen is volgens NRC uitgevoerd door ingenieur Kees Baumann, automatiseringsdeskundige (ex-IBM) en campinghouder in Heerde, in samenwerking met de actiegroepen HoogOverijssel en Laagvliegroutes Nee Friesland.

    reageer
  • Carry

     

    En de onderzoeken van de voorstanders is geen belangen verstrengeling? We wonen hier voor onze rust. En de toeristen komen in deze regio’s voor de rust. Dus niet voor laag overvliegend tuig.

    reageer
  • Rinz

     

    Wat een onzin... alsof er bij de vinkeveense plassen of de Noordzeekust ik noem bijv egmond ook nooit toeristen komen.... er kan ook wel echt gezocht worden naar redenen om tegen te kunnen zijn.

    reageer
  • Pim

     

    Het onderzoek waarnaar wordt verwezen is volgens NRC uitgevoerd door ingenieur Kees Baumann, automatiseringsdeskundige (ex-IBM) en campinghouder in Heerde, in samenwerking met de actiegroepen HoogOverijssel en Laagvliegroutes Nee Friesland. Reden om het resultaat van het onderzoek kritisch te benaderen. En de geproduceerde feiten niet kritiekloos als een kip zonder kop te accepteren. Waarom? Kwestie van ‘schoenmaker blijf bij je leest’. M.b.t. de ontwikkeling Lelystad Airport is al zoveel gemanipuleerde onzin geschreven, waardoor er inmiddels voor menigeen een ‘nieuwe waarheid’ is ontstaan. Wat een discussie op basis van enkel relevante feiten bemoeilijkt.

    reageer
  • Ina

     

    En wie zouden dan met het vliegtuig naar Lelystad komen? Als dat al gebeurt gaan deze 'toeristen' toch meteen richting Amsterdam lijkt me. Wat heeft Flevoland nou anders te bieden dan natuur en rust.....oh wacht(!)

    reageer
  • Schaapjes

     

    Ongeveer net zo betrouwbaar als de huidige MER die er ligt, alsook de geweldige werkgelegenheidscijfers die de gemeente Lelystad op tafel legt als pro voor dit flutvliegveld. Diezelfde ambtenaren hebben destijds ook gerekend aan Nieuw Land, bleek ook niet helemaal te kloppen. En dan de belangrijkste vraag, waarom inzetten op een fossiele toekomst??? Ik dacht dat onze provincie een duurzame koers aan het varen was met al die windmolens om me heen. Moeten nu de laatste vogels verjaard worden met de vliegtuigen? En wat wordt dan het nieuwe huisdier van Lelystad???

    reageer
  • Oscar

     

    Mensen moet niet zo zijken

    reageer
  • Rutger

     

    Haha, alsof toeristen wegblijven omdat er 3x per dag een vliegtuig opstijgt. Wat een gotspe.

    reageer
  • jan

     

    lekker geloofwaardig ook.

    reageer
  • Keessie

     

    Over belangenverstrengeling gesproken.

    reageer
  • dave

     

    moe word je ervan, wat een onzin.

    reageer
  • onzin is onzin

     

    "Het onderzoek is gedaan door een ingenieur en een automatiseringsdeskundige" staat er. Dat zegt helemaal niets. Dat zijn gewoon 2 mannen die tegen zijn, waarvan er 1 ooit iets met bouwkunde op school heeft gedaan en de ander goed is met computers. Dit is volkomen onwetenschappelijk en vooral om heel hard om te lachen....

    reageer
  • Schaapjes

     

    Ben je wel eens in Giethoorn geweest? Of op een mooie zomerdag in Twente of de Friese meren? Buiten Urk komen er vrijwel geen toeristen naar Flevoland maar dat is zeker niet representatief voor het oosten of Noorden. En die komen niet voor drukte, dom zuipen of blowen zoals de toeristen bij Amsterdam maar voor de rust en de natuur. En die zitten dus niet op vliegtuigen te wachten.

    reageer
  • Stevie

     

    Kulverhaal.

    reageer
  • Km

     

    Ik word hier zo moe van!!! Gewoon openen dat vliegveld en ophouden met dat gezeur,als het vliegveld er is vinden die jammeraars wel weer iets anders om over te zeuren waarschijnlijk hun levensdoel!!!

    reageer
  • Zo, hebben we weer wat negatiefs gevonden. Stop daarmee.

    reageer
  • hans.

     

    Vandaar dat de werkloosheid in Lelystad met 5% is TOEgenomen(Bron: UWV/CBS)

    reageer
  • Laat me niet lachen

     

    Wat een onzin is dit...... Sinds de opening van Schiphol is de overlast exponentieel gegroeid, maar het aantal banen in de region met nog eens het dubbele. Typisch gevalletje van 'wie betaalt, bepaalt!'

    reageer
  • Geenvliegroutesbhz.nl

     

    Tja.... levert Lelystad Airport nou werkgelegenheid op? Vast wel: volgens de directeur werken er straks 1200 mensen op Lelystad Airport. Nu werken er 1000, doordat de kleine luchtvaart grotendeels moet vertrekken verdwijnt er namelijk ook werkgelegenheid. Gemeente Lelystad schermt met andere getallen, maar die zijn boterzacht. Het ministerie en Hans Alders hebben zich in de officiële stukken nooit durven branden aan harde getallen. Lelystad Airport kost echter ook werkgelegenheid, vooral in de recreatiesector in Flevoland en de Veluwe. Het NRC heeft het uitgezocht en komt tot de conclusie: Lelystad Airport KOST 5000 BANEN! Kleine disclaimer: zowel bij de getallen van de voor- als tegenstanders vallen vraagtekens te plaatsen, maar de min lijkt groter dan de plus. Een volledige maatschappelijke kosten- en batenanalyse (waarbij zowel naar de plussen als minnen wordt gekeken) is nooit gemaakt..... en dat is best raar voor een project van deze omvang

    reageer
  • ./\/\.

     

    Echt, wat een complete nonsens. Overdreven cijfers die voor het onderzoek al vast stonden. Zou iemand dit serieus nemen?

    reageer
  • Bob

     

    Krijgen we nu elke dag dit soort stemmingmakerij op ons bord..kappen met deze onzin...en ga werken

    reageer
  • Stephan

     

    Daarbij komt dat dit onderzoek in opdracht van een groep tegenstanders in uitgevoerd. Wij weten niet met welke opdracht zij aan de slag zijn gegaan.

    reageer
  • Bert

     

    Wat een klinkklare onzin wordt hier geschreven, we weten allemaal in Nederland dat het overgrote gedeelte van de toeristen wat Nederland jaarlijks bezoekt in het westen van ons land verblijft in de buurt van Schiphol en omstreken, dus het noorden en oosten waar praten jullie toch over zijn dat illusies waar jullie aan denken.

    reageer
  • Piet

     

    Die mensen van elders komen alleen maar terug van hun vakantiebestemming en gaan hier dus geen gebruik maken van de toeristensector. En die paar werknemers van Inditex ook niet.

    reageer
  • Remco

     

    Schiphol kost zeker ook banen? Ophouden met die onzin en open gooien dat vliegveld!!!

    reageer
  • Jaap

     

    Een ingenieur en een IT specialist,dat zijn de aangewezen personen om een dergelijk onderzoek uit te voeren. Ze zijn voor het gemak even vergeten dat je niet alleen maar kunt vertrekken van een vliegveld maar dat er ook mensen van elders naartoe komen. Dat schept weer mogelijkheden voor de sector.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert