Meer treinreizigers op NS-stations

FLEVOLAND

Het is drukker op de Flevolandse NS-stations. Bijna 70.000 Flevolanders stapten vorig jaar op een gemiddelde werkdag in- of uit de trein op één van de acht stations. Dat is een stijging van ruim drie procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat blijkt uit cijfers van de NS

De grootste Flevolandse stijger is station Almere Poort. Daar stapten vorig jaar 19 procent meer reizigers in en uit. Volgens de NS doen relatief nieuwe stations het goed vanwege het 'ingroei-effect'. Op die stations zie je volgens de vervoerder dat de reizigersgroei geleidelijk toeneemt, waarna het stabiliseert. 

Ook Almere Buiten werd vorig jaar een stuk drukker. Daar stapten vorig jaar 13 procent meer reizigers in en uit. Mogelijk heeft dat te maken met het feit dat er vanaf dat jaar weer intercity''s vertrekken van het station. Grootste daler is Station Almere Parkwijk, daar nam het aantal in- en uitstappers met 14 procent af. 

reacties (4)

  • Malle Peitje

     

    Mijn god zeg. Als ik dat perron zo zie ben ik blij dat ik niet met het OV hoef.

    reageer
  • Gerard

     

    Gaat u dan weleens met het OV? In de spits rijden er lange treinen waar behoorlijk wat mensen in kunnen.

  • Pedro

     

    Waarom zijn er geen statistieken gepubliceerd over NS Almere Centrum? Dit is het belangrijkste station van de stad Almere en de provincie Flevoland.

    reageer
  • Jeroen

     

    Als u op de link in het artikel klikt kunt u een pdf downloaden waarin station Almere Centrum ook genoemd is.

  • bobby

     

    Die staan gewoon op de site van de NS als je op het linkje had geklikt.

    2017 2016
    Almere Centrum 25.888 24.127 7%

    graag gedaan

  • Antieklit

     

    Logisch dat Almere poort drukker is. Je moet volgens de NS in poort overstappen naar elders. Dus wil je rechtstreeks je stad bereiken kan je beter opstappen in poort.
    Gewoon vanaf station Lelystad directe verbinding naar Utrecht. Dus zonder overstap!

    reageer
  • Tom

     

    Kan de daling bij Parkwijk zijn ontstaan doordat de rechtstreekse Sprinter naar Utrecht er niet meer stop?

    reageer
  • Henkie

     

    De sprinter naar Utrecht komt hier niet eens langs dus kan hij er ook niet stoppen.

  • Hendrik

     

    De mensen uit Parkwijk en Oostvaarders stappen nu weer in Buiten op. De intercitystop daar levert geen extra reizigers op, maar leidt wel tot een verschuiving.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert