Baas Corendon: "Lelystad Airport is aanfluiting"

LELYSTAD • Vr 14 september 2018 | 13:58 • Vrijdag 14 september 2018 | 13:58

De directeur van Corendon is niet te spreken over Lelystad Airport. "Een absolute aanfluiting", omschrijft Steven van der Heijden het vliegveld in een interview met TravMagazine.

De luchtvaartmaatschappij die vooral bekend is van haar vluchten naar de landen rond de Middellandse Zee gaf eerder nog aan 'zeker van Lelystad Airport gebruik te maken'. Die zekerheid is niet terug te lezen in een interview dat vrijdag werd gepubliceerd.

Corendon-directeur Van der Heijden: "Zelfs áls Lelystad opengaat, en dat is nog maar de vraag, dan is dat in eerste instantie met 4.000 vliegbewegingen per jaar. Dat is 0,8 procent van de capaciteit van Schiphol. Waar hebben we het over?"

"Dat betekent minder dan zes retourvluchten per dag. Als je daar drie vliegtuigen neerzet, vlieg je heel Lelystad vol", zegt Van der Heijden. "Dat is een absolute aanfluiting."

Toch laat de topman de mogelijkheid open ooit nog Corendon-vluchten vanuit Lelystad Airport uit te voeren. "Dan moet Corendon wel nette voorwaarden krijgen", stelt Van der Heijden in het interview met TravMagazine.

reacties (64)

  • Henneman

     

    Ik hoop dat die nooit op Lelystad zal vliegen

    reageer
  • De Vries

     

    De cor en don baas probeert hier een onderhandelingspositie in te nemen. Even de waan creeren dat ze het niets vinden en hun vluchten niet gaan verplaatsen om vervolgens een voor hem zeer goede deal te sluiten. Zo'n doorzichtige en zeer ouderwetse manier van onderhandelen is dit....

    reageer
  • Hannes

     

    Lelystad is een stad met velen culturele mogelijkheden, waar de vliegsport zeker zijn weg kan blijven vinden, waar men ook rustig van het water en de natuur kan genieten! Schiphol redt het wel met de ware consolidatie!! Lelystad ze hebben niet voor niets het nieuwe land hoog in het vaandel staan!

    reageer
  • Hannes

     

    STHT, als er een Dakota overvliegt dan klink dat als muziek in de oren!
    "Beter als het achterlijke gedreun van de bassen, van een of andere evenement"

  • STHT

     

    Hoe kun je nu rustig genieten aan het water en in de natuur of van de natuur waar de vliegsport alles bederft door de enorme herrie en verstoring van de “stilte” die er was.

  • Nicky

     

    Corendon moet niet zo hoog van de toren blazen
    Eerst wel en nu weer niet
    Laat ze maar wegblijven van lelystad airport dan gaat het verder op rolletjes

    reageer
  • Maartje

     

    Ironisch is dat de beste man een behoorlijke lap grond gereserveerd heeft om een Corendon hotel te bouwen. In Lelystad ja, maar ook Corendon blijft van harte welkom in Lelystad.

    reageer
  • Hannie

     

    Dat zei je ook over die "vogel" ook daar is nog helemaal nada van te zien!! Gebakken lucht!!

  • laat alle reacties zien
  • Trucker

     

    Mensen denk toch na
    Zo als Patrick al zei
    Goed voor al die werkelozen in Almere en Lelystad.
    Komen bijna 9000 vacatures vrij straks

    reageer
  • Werkgever

     

    Beste trucker, het feit dat er zoveel werkelozen zijn heeft niets te maken met het aanbod aan werk.. Almeerders en Lelystedelingen zijn avond mensen en willen overdag slapen. Dus moet er werk in de avond uren gecreeerd worden..

  • Stephan

     

    Baas Corendon.
    Was ooit baas Oad reizen en is niet meer.
    Was ooit in directie Martinair en is niet meer.
    Steven weet hoe hij de kleintjes moet pakken en zo ook nu weer. Strategie en proberen Schiphol te dwingen om goedkope rechten op LA te krijgen. Let op het gaat hem lukken........

    reageer
  • Hannes

     

    Gaat zeker niet lukken!

  • Wil

     

    Nou Steven, dan #$%* je toch lekker op met je Correndon

    reageer
  • idd trek je agenda maar: NOOIT

    reageer
  • Heukie

     

    Meneer van der Heijden komt wat arrogant over, of vergis ik mij?

    reageer
  • CorenDon

     

    Denk niet dat zijn vier vliegtuigjes welkom zijn, tenzij hij de 27 jaar oude 737 aan het museum wil doneren

  • Tineke

     

    Zo vlug als het kan open. Kan niet wachten

    reageer
  • Kiekeboe

     

    Met beton helemaal dichtgooien die ellende. Op zee is enige alternatief!

  • JoeDoe

     

    Trek je agenda naar: 2023

  • Dus Lelystad airport moet fors groeien !

     

    Politiek begint net klein vliegveld om de tegenstanders wind uit zeilen te nemen.
    Wat Corendon zegt is natuurlijk: Dus Lelystad airport moet fors groeien !

    Ha ha Overijssel, Veluwemeer, Almere binnen vijf jaar zelfde overlast als Zwanenburg

    Leve de vooruitgang

    reageer
  • Jaap

     

    Zo zie je maar weer hoe een onzorgvuldig gekozen koptekst de koppensnellers op het verkeerde been kan zetten. De Corendon baas heeft niet gezegd dat Lelystad airport een aanfluiting is, zoals de kop vermeldt. Het aantal vluchten is voor Lelystad airport een aanfluiting. Met andere woorden: het is een vliegveld dat veel meer aankan.

    reageer
  • martin janssen

     

    de MER en het luchthavenbesluit zijn wederom uitgesteld linda het klopt wat er gezegd wordt

  • Hannes

     

    Natuurlijk daar gaat men voor..!! Voor velen die niet het geduld op kunnen brengen!

  • JoeDoe

     

    Linda: Natuurlijk en de internationale vliegroutes zijn ook klaar, er is geen tekort aan luchtverkeersleiders en de tank faciliteiten zijn in orde! LARIE KOEK. Snel je roze bril oppoetsen: wederom zaten er giga fouten in.Wacht maar rustig op het NL milieu plan.

  • Linda

     

    Onzin Joop, die zogenaamde MER2 is allang goedgekeurd.

    Maar ga gerust door met framen

  • Joop

     

    Schokkend nieuws gemist! De MER-2 is weer niet in orde. Geluidsberekenigen slaan voor de tweede keer de plank aanzienlijk mis. Geluidsoverlast aanzienlijker ernstiger.

  • Peter

     

    De capaciteitsproblemen waar Spl al tijden in zit, heeft het aan zichzelf te danken door teveel slots te (laten) verstrekken aan prijsvechters !!!!!

    reageer
  • Cathy

     

    Corendon is een graaier en een vervuiler (net als zoveel andere bedrijven) over de hoofden van velen heen.
    Corendon wil heel graag dat het op Lelystad airport toegestaan wordt om later dan 23.00 uur te landen. Ook als dat niet kan, zal Corendon (en andere maatschappijen) vanwege de drukte in het luchtruim bijv bij Ibiza en Kos, extenties krijgen, dwz door omstandigheden later landen dan 23.00 uur en ik kan je verzekeren dat je die vliegtuigen zult horen.

    reageer
  • Patrick

     

    Laat het vliegveld er lekker komen. Goed voor de werk gelegenheid.

    reageer
  • Poldermens

     

    Jahaaa, wel 120 part time banen voorlopig. Dus dat worden scholieren baantjes vrees ik.

  • Jan

     

    Onzin. Geen advertentie te zien. Geloof je nog steeds in de fabeltjes krant!

  • Yvon

     

    Goed voor de werkgelegenheid?. De meeste werknemers verhuizen gewoon mee. En ja als je perse op vakantie wilt met t vliegtuig dan maar 3 uur wachten. Vind t nogal kortzichtig om daar waar de lucht nog relatief schoon is, veel biologische boeren zijn, natuurgebieden, waar je nog een beetje stilte kan vinden, compleet te bederven met geluidshinder en vervuiling omdat je dan op vakantie kan zonder 3 uur lang te moeten wachten. Er wonen daar mensen en dieren hoor!

  • Stephan

     

    Helenaal met je eens. En ook geen 3 uur verplicht wachten voor je vertrek. Ik ven voorstander. Kom naar op kan me niet snel genoeg gaan.

  • Peter

     

    @Oscar Helaas zijn er een aantal mensen als dhr Jansen die constant maar wat roepen, niet aan fact finding doen en alles voor zoete koek slikken wat een stel groene rakkers ze op de mouw spelt.

    reageer
  • Golfingdutchman

     

    De druk van investeerders is groot. Die willen geld verdienen. Die geven niet om geluidsoverlast, de gezondheid van de Flevolanders (fijnstof). Onder het mom van het is goed voor werkgelegenheid willen ze er een positieve draai aangeven. Kletspraat. Wie verzint het om al vast onder reguliere vlieghoogtes te willen beginnen. Dit proces is zo voorspelbaar. We zijn dus gewaarschuwd voor een snelle uitbreiding van de afgesproken gelimiteerde vliegbewegingen.

    reageer
  • Marijke Berg

     

    400 Banen, hahaha, wat gaan die doen dan?

    reageer
  • Rutger

     

    Een vliegveld waar niemand op zit te wachten is nooit een goed idee.

    reageer
  • Fred Zuur

     

    Correndon is ook een aanfluiting dus dat gaat goed samen

    reageer
  • Bertus

     

    Corendon zoekt door deze opmerking gratis publiciteit? Er zijn een paar maatschappijen waar ik niet mee vlieg omdat ik geen vertrouwen in hen heb, Corendon staat met stip bovenaan ( 1 x mee gevlogen, doffe ellende). Lelystad kan prima zonder hen.

    reageer
  • M.s

     

    Lelystad kan ook prima zonder vliegveld

  • Pascallie Hallie

     

    Ik vindt dat het open gaat, fantastisch! Eindelijk vliegen over Lelystad. Pascallie hallie ballie

    reageer
  • Chris

     

    Misschien eerst terug naar de basisschool? Of koop een drone.

  • Jaap

     

    Aanfluiting slaat op het aantal vluchten. We zijn gewaarschuwd.

    reageer
  • Jan2

     

    Inderdaad, velen lezen zijn verhaal niet goed. Dit is de eerste aanzet voor het sterk uitbreiden van het aantal vluchten. Dan zal blijken dat dit doorgaat en is de onleefbaarheid van Flevoland compleet.

  • Liesbeth

     

    Dat de baas van corendon het woord aanfluiting uit zijn strot kan krijgen. Moet hij eerst maar eens wat hotels “van zijn eigen collectie” bezoeken. Die zijn pas een aanfluiting 😂

    reageer
  • Frans

     

    Eindelijk iemand die dat ook inziet .... is het gras van de landingsbaan eigenlijk al gemaaid

    reageer
  • Willem

     

    Mensen , mensen wat een gezeur van jullie wees blij dat er weer een plek bij komt met werk gelegenheid . Ik ben trots dat het mooie vliegveld van Flevoland in 2019/2020 open gaat .dit word een vliegveld om jaloers op te worden.

    reageer
  • Peter

     

    @Wouter Dan heb je niet bepaald op zitten letten, zowel Schiphol Group, Viggo en G4S hebben de eerste mensen aangenomen om de boel op te gaan zetten. Uitvoerende mensen kun je pas aannemen wanneer je een openingsdatum hebt en weet wie wanneer men komt vliegen. Ik verwacht dat dit zo rond aanvang zomer 2019 allemaal bekend is. Dan zul je de vacatures zien verschijnen, zelf ben ik betrokken bij één van bovenstaande partijen en ik beloof je dat we de medewerkers uit de regio gaan werven. In totaal zal het bij opening in april 2020 gaan om rond de 120 banen, in het eerste en tweede jaar veelal part-time banen omdat er niet voldoende vluchten zijn voor full-time banen. En dan moet je denken aan afhandeling, beveiliging, horeca, airport en schoonmaak.

  • Wouter

     

    Daar is het fabeltje van de zogenaamde werkgelegenheid weer. 400 belooft banen verdwenen tijdens de afgelopen verkiezing nog sneller als sneeuw voor de zon. Al jaren geen advertenties te zien!

  • Dhr Jansen

     

    Is toch een leuk vliegveldje. Paar vluchtjes per dag voor vakantiemensjes. Kartel Schiphol/KLM houdt niet van concurrentie dus willen ze de prijsvechters verbannen. Dat KLM niet de toekomst is zal nog een dure rekening worden in de toekomst.

    reageer
  • Lely

     

    Dat klm niet meer de toekomst heeft merk je nu al bij de cargo. Slechte(geen) service, klantonvriendelijk enz. Onze producten gaan al een tijdje met andere vervoerders. Tenzij het echt niet anders kan.

  • Oscar

     

    Het zijn wel een paar boude uitspraken van dhr. Jansen: een kartel, Corendon een prijsvechter en geen toekomst voor KLM.
    Even voor de duidelijkheid; er ligt een uitspraak van AFM dat er geen kartel is tussen KLM en Schiphol; Corendon is een reisorganisatie met eigen vlieguigen, geen prijsvechter; KLM veranderd voortdurend en is al bina 100 jaar in de luchtvaart aanwezig, juist dat laat zien dat men daar bezig is met die toekomst.
    Misschien beter eerst even je argumenten te checken voordat je iets roept.

  • Froukje

     

    Jaja..eerst zeggen dat Lelystad airport een aanfluiting is vlgs de "top man" van Corendon..
    Maar dan nog wel de mogelijkheid open houden..mits de "top man" dan wel nette voorwaarden krijgt..en wat zullen deze zijn..?..
    Wat een stoere uitspraak.

    reageer
  • Dhr Jansen

     

    Is een logische strategische uitspraak. En vwb die voorwaarden kan je denken aan meer vluchtbewegingen, fatsoenlijke infrastructuur rondom het vliegveld en de slots op Schiphol.

  • Piet

     

    Hahah dat mannetje wil betere slottijden of goedkoper. Wat een doorzichtig protest. En ondertussen wel plannen maken voor een groot corendon hotel. Jaja

    reageer
  • Hannes

     

    Vliegveld Lelystad zal één werkverschaffing project worden waar altijd geld aan te kort komt; ten kosten van de welzijn!!

    reageer
  • Jannie

     

    Werkverschaffing? Al sinds 2014 niet geopend.

  • Klaas

     

    Corendon? Dat zijn toch die dikke en die dunne op tv in die reclame spotjes, waar iedereen altijd zo moet lachen?

    reageer
  • De ingenieur

     

    Meneer van der Heijden heeft helemaal gelijk, Lelystad Airport is een grote flop een grote aanfluiting van de 21e eeuw

    reageer
  • Peter

     

    Ik: De tweede MER is weer niet in orde , nog steeds zijn de internationale vliegroutes niet klaar.
    De minimale basisvoorwaarden ontbreken al sinds 2014. Tijd om je roze bril te vervangen...

  • Ik

     

    Alles is bij u een flop. Rome is ook niet in een dag gebouwd, anders hadden ze wel die aannemer in gehuurd voor het bouwen van Lelystad airport

  • Jack Wesseling

     

    Vreselijk dat er van die mensen zijn die de stad Lelystad afbranden.
    Mensen zonder duidelijke uitleg over de stad.
    Heeft helemaal niets met de discussie vliegveld te maken.
    Deze mensen ontsporen ook in een andere stad.

    reageer
  • Tja

     

    Terecht om dit een aanfluiting te noemen. Hopen dat lelystad airport nou eindelijk eens een beslissing gaat nemen. Of het goed doen of het niet doen.

    reageer
  • Peter

     

    Pure politieke uitspraak van meneer van der Heijden, zodra secundaire slothandel is toegestaan zal Corendon haar slots op Schiphol (duur) verkopen aan de KLM groep. Echter Steven voelt op zijn klompen aan dat die slothandel niet is ingeregeld voor 2020 en dus gaat Trasavia straks aan de haal met die eerste 4000 slots. Maar goed, hij zou natuurlijk geen gode ceo zijn als hij niet op zou komen voor zijn eigen toko.

    reageer
  • Bassie

     

    Even wachten op het nationaal milieu plan, inclusief ticket tax en kerosine belasting.

  • Hans K

     

    Klopt. Het is zuiver een commercieel antwoord. Let op mijn woorden dat CorenDon vanaf 2020 dagelijks meerdere vluchten zal voeren vanaf EHLE. Hoop echter dat deze louche luchtvaart-maatschappij opgekocht gaat worden door de grote jongens met wel verstand van zaken die ook investeren in schone en veilige vliegtuigen.

  • Rinus Rooyakkers

     

    6 retourvluchten per dag is ook niks. Vandaar ook dat er nauwelijks sprake kan zijn van geluidshinder, laat staan overlast

    reageer
  • Joop

     

    Wel van aanzienlijke milieuvervuiling! Weet je nou nog niet dat het gaat om gierende motoren EN aanzienlijke vervuiling door o.a. fijne stof, hoge concentraties CO2 en andere zeer ongezonde rommel, Rinus! Een vliegtuig is het meest vervuilende vervoermiddel.

  • Sjakie

     

    Deze reactie is verwijderd door de redactie

  • Johannes Jansen

     

    Kan het iets te maken hebben met de Corendon hotels die sinds kort rond Schiphol staan?
    2 hotels op een steenworp van Schiphol(Badhoevedorp).
    1 voormalige Bastion hotel naast de Cornelis Lelylaan (Amsterdam)

    reageer
  • Lelystedenees

     

    Deze reactie is verwijderd door de redactie

  • Inwoner

     

    Deze reactie is verwijderd door de redactie

  • Johan

     

    Deze reactie is verwijderd door de redactie

  • B.

     

    Deze reactie is verwijderd door de redactie

  • Lelystadeling

     

    Volgens mij is Corendon de grootste aanfluiting van de twee partijen.
    Lelystad AirPort gaat 2020 open, en hoe minder Corendon, hoe meer goede vluchten er zullen zijn

    reageer
  • Jannie

     

    Open in 2014: neen,: wacht 2018 och, weer niet, 2o20 dan? Hellup de vliegroutes zijn niet klaar 2023: ????

  • Robert

     

    Bijzonder, dat het bedrijf met de slechtste service en de grootste minachting voor zijn klanten, een ander bedrijf een aanfluiting noemt. Vraag het eens aan een echte reisorganisatie, zou ik zeggen.

    reageer
  • McGowan

     

    Ach over een paar jaar Transavia,Corendon,easyJet ,Ryanair.... naar LA

    reageer
  • Bassie

     

    Dat moet u nog een goed aan binnenkant van uw ogen bekijken! Kort om droom lekker verder....

  • Jan kort

     

    Let op, Over een paar jaar hoor je ze meer.
    Wanneer gaat LELYSTAD eindelijk open,dichtbij en lekker parkeren voor niks of weinig geld,in ieder geval niet te vergelijken met schiphol in het andere geval Groningen was mij ook heel goed bevallen.

    reageer
  • Jannie

     

    Hoezo parkeren! Verplicht met de fiets over het speciaal verbrede fietspad! Kom op, zeg!!

  • Bartje

     

    Resultaat is dat net als bij andere kleine vliegvelden maatschappijen onder de kostprijs hier mogen vertrekken. En dat betekent dat al die beloofde werkgelegenheid gewoon gesubsidieerde baantjes zijn die u en ik gaan betalen. Met gratis lucht en geluidsoverlast

    reageer
  • Kueb Sunir

     

    Deze directeur spreekt naar eigen mening. Begrijpelijk, maar volkomen onterecht. Lelystad is een prachtige uitwijk voor vakantievluchten. Nederland is een klaagland vreselijk. Buiten dat ik zijn mening respecteer, zal dit (vliegveld Lelystad) toch beter zijn. De toekomst zal dit bevestigen.

    reageer
  • Bassie

     

    De mening van 4 miljoen Nederlanders is dat ze de geluidsoverlast zat zijn. Minder- minder herrie!! Berekeningen blijken al jaren voor geen decibel te kloppen.

  • Jeroen

     

    Ach ja er moet toch eens een eerste vlucht zijn... dus je begint bij Nul en dan kan het alleen maar meer worden!

    reageer
  • Bassie

     

    Weer een minder die op vakantie gaat in Nederland en dan nog een voor vakantie in eigen land! Prima voor de NL-se economie en ook nog minder herrie en luchtvervuiling.

  • Henk

     

    Dit is een reactie van een man die over de rug van omwonenden geld wil verdienen. Lijkt me niet dat die mening in enige vorm waarde heeft.

    reageer
  • Rob andere

     

    Ik hoop dat meneer Corendom zijn eigen organisatie met dezelfde kritsche blik tegen het licht houd.

    reageer
  • Jan

     

    Dit verhaal gaat alleen maar over geld.

    reageer
  • Henderic

     

    En de aangekochte grond voor zijn hotel ligt er nog steeds. Last van o.a. de Turkse Lira?

    reageer
  • Adriaan

     

    Nee, het was een schitterende zomer! Vakantie in eigen land ipv 45 graden in Zuid-Europa.

  • Paardenslager

     

    Gelukkig maar nu gaat die flappy in elk geval niet van onze mooie luchthaven vliegen

    reageer
  • Nopper

     

    Zou ik als Corendon baas ook roeptoeteren. Wil er alleen lagere kosten uit slepen.

    reageer
  • Bas

     

    Elke uitgeplaatste vlucht van Transavia, die wel wilt vliegen op Lelystad, zijn 1 of 2 vrijkomende slots voor moedermaatschappij KLM, die er om zit te springen voor nieuwe bestemming.

    reageer
  • Drupje

     

    Gelukkig iemand die zijn mond opendoet. Jammer van al het geld wat is geïnvesteerd. Grote zeepbel. Eerste afbrokkel tekenen zijn er al en is nog niet eens in bedrijf. En als het aan mij ligt en van vele anderen gaat er nooit een vliegtuig van dit ramp vliegveld de lucht in.

    reageer
  • Peter

     

    Afspraak is afspraak! Geen vracht en geen nacht. Dus zeker ook geen extra vluchten ( in 2023?)

  • HH

     

    Hij doet zijn mond juist open omdat hij het aantal toegestande vliegbewegingen de eerste jaren veel te laag vindt. Hij wil juist veel meer vliegen! Dus van afbrokkelen is geen sprake. Het is ook onbegrijpelijk dat de politiek zo zwalkt, daar heeft Corendon helemaal gelijk in.

  • Nogmeerder

     

    Inderdaad - en die toren staat ook scheef.

    reageer
  • Jeffrey Middelbos

     

    De opmerkingen begrijp ik zeker wel, voor een partij als Corendon zijn locaties als Lelystad veelal interessanter als de prijs er naar is, maar met de beperking qua vliegbewegingen weegt dit niet op tegen de kosten die men aan de grond ervoor maakt.

    reageer
  • news deadline

     

    Puur onderhandelingsstrategie. Blijkt nog maar weer uit de laatste zin.

    reageer
  • Erik

     

    Juist puur om zijn positie te versterken wie niet wil dan niet. Zou er niet wakker van liggen zijn genoeg maatschappijen die wel vliegen dus schrappen die handel.

  • Kees

     

    Tja, de waarheid is hard.

    reageer
  • Arie

     

    Wat een wapper die vent
    Schiphol is ook ooitklein begonnen geloof ik
    Wat wil hij dan ?????????
    Te verwent is ieder en lijkt het wel
    Met minder geen genoegen

    reageer
  • Malle Pietje

     

    Corendon is zelf een aanfluiting.

    reageer
  • Pascal

     

    Dit wisten we toch allemaal al?

    reageer
  • Linda

     

    Deze reactie is verwijderd door de redactie

  • Johannes Jansen

     

    Nieuws hoor je toch te melden?
    Of prefereert U een andere manier van verslaggeving?

  • Bassie

     

    Ach, dan doe je je stedentripjes toch lekker van een van de 6(!!) andere vliegvelden in de directe omgeving van Nederland!

  • Johan

     

    Waar slaat dat nou op Linda, al het nieuws over het vliegveld is hier terug te vinden. Zowel positief als negatief. Begin lekker je eigen nieuws zender

  • Joepie de P.

     

    Helemaal mee eens. Direct schrappen dat waardeloze vliegveld.

    reageer
  • Geertruitje

     

    OK we sluiten de boel en houden ermee op

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert