City Marketing start doneeractie voor Jeugdfonds rond Simac Ladies Tour

LELYSTAD • Vr 5 augustus 2022 | 15:37 • Vrijdag 5 augustus 2022 | 15:37

City Marketing Lelystad (CML) organiseert een geldinzamelingsactie voor het Jeugdfonds Sport en Cultuur. De eerste 1.000 euro is binnen en CML heeft bovendien beloofd de volgende 1.500 euro die binnenkomt te verdubbelen. Marcel van Dongen van het Jeugdfonds is blij met de actie, die georganiseerd wordt rondom de start van de Simac Ladies Tour.

Ondersteuning
Het Jeugdfonds Sport en Cultuur ondersteunt kinderen die uit gezinnen komen waar de financiële situatie het niet mogelijk maakt deel te nemen aan activiteiten, zoals meespelen met de voetbalclub of het volgen van pianoles. Het Jeugdfonds betaalt de contributie of het lesgeld rechtstreeks aan de club of instelling, en ondersteunt kinderen bij wat ze er verder voor nodig hebben.

Kinderen bereiken
Van Dongen, voorzitter van het Jeugdfonds in Lelystad, zegt elke eurocent goed te kunnen gebruiken. “Voor de ondersteuning van kinderen, maar ook voor het vinden van de kinderen die onze ondersteuning verdienen. We weten dat er nog zo’n 1.000 kinderen in Lelystad zijn die wel gebruik zouden kunnen maken van ons fonds, maar dat niet doen. Hen bereiken is lastig.”

De doneeractie is gestart rondom de Simac Ladies Tour, het internationale wielerevenement waarvan de start op 30 augustus in Lelystad is. CML heeft die tour naar Lelystad gehaald. “Daarom is het zo mooi dat de Simac Ladies Tour hiermee ons in de schijnwerpers zet. Ten eerste ben je verbonden aan een internationaal topsportevenement, waardoor we wellicht weer mensen weten te bereiken die we anders niet bereiken. Ten tweede wordt de inzet van City Marketing Lelystad ook zeer gewaardeerd, omdat die natuurlijk ook weer verstand hebben van hoe je mensen kunt bereiken,” zegt Van Dongen.

Logische keuze
Voor CML-directeur Barry Porsius was de keuze voor het Jeugdfonds een ‘no brainer’. “We waren op zoek naar een lokaal goed doel dat ook iets met sport te maken heeft. Rondom de tour worden er allerlei evenementen georganiseerd, voor ondernemers, inwoners en kinderen. Maar we wilden ook iets doen voor de kinderen voor wie deelnemen aan een sport niet vanzelfsprekend is. Dan kom je automatisch bij het Jeugdfonds uit.”

Dit artikel is geschreven door verslaggever Kees Bakker. Hij focust zich dit jaar voor Omroep Flevoland en Radio Lelystad op Lelystad. Voor tips: kees.bakker@omroepflevoland.nl

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel