'Begrafenis gemist door problemen met de post'

Lelystad 23 januari 2017
De postbezorging in de Lelystadse nieuwbouwwijk Warande verloopt niet goed. Tientallen bewoners zeggen dat ze veel post niet ontvangen. Het gaat om bank- en verzekeringspasjes, abonnementen en postpakketten die niet aankomen.

Begrafenis gemist
Rien de Kloet miste door een niet-bezorgde rouwkaart de begrafenis van de broer van een goede vriend. "Begin januari kreeg ik een telefoontje van de vriend dat hij me gemist had op de begrafenis, dat was heel pijnlijk. Hij wist heel zeker dat de rouwkaart naar het juiste adres verstuurd was." Ook Brenda Stegman ervaart nare gevolgen omdat post niet aankomt. Ze zit met flinke incassokosten omdat herinneringen en aanmaningen van een rekening nooit bij haar op de mat vielen.

Een raadsel
Individueel kwamen de bewoners niet verder bij PostNL zeggen ze. Martha Rispens van de bewonersvereniging 'Wij Warande' heeft daarom alle klachten verzameld en aangekaart bij PostNL. Die heeft controle-post verstuurd, die netjes aankwam. Vorige week dinsdag was er een gesprek met de teamleider van PostNL. Het is niet duidelijk waar het mis gaat, stelt Rispens: "PostNL denkt dat de fout bij de bezorging zit maar wij denken dat het misschien al eerder misgaat. Vooralsnog is het een raadsel."

Reactie PostNL
PostNL zegt in een reactie het vervelend te vinden dat de inwoners van Warande niet gelukkig zijn met de postbezorging. Het bedrijf heeft daarom gesproken met de buurt. Ook heeft het postbedrijf de bezorger in de wijk vervangen.

PostNL stelt ook vast dat veel klachten komen uit twee straten waarvan de namen enigszins op elkaar lijken. Het gaat om de Boterbloemhof en Dotterbloemhof. Het bedrijf heeft medewerkers gevraagd hierop extra te letten.

Volgens PostNL gaat het nu beter met de bezorging, maar zal de komende tijd nog bekeken worden hoe de postbezorging in Warande verder verbeterd kan worden.
© omroep flevolandsitemap | disclaimer