Niet-Almeerders steeds positiever over stad

Almere 6 december 2017
Het imago van Almere is de afgelopen twee jaar verbeterd. Dat blijkt uit een onderzoek van Onderzoeksinstituut I&O Research onder bijna 6000 Nederlanders.

Van de mensen die buiten een straal van 60 kilometer van Almere wonen is 29 procent zeer of overwegend positief. In 2015 was dat maar 21 procent. Van de Almeerders zelf is 75 procent positief over de stad. 

Niet-inwoners associëren Almere onder meer met de ligging, polder, Amsterdammers, nieuw(bouw), wonen en saai/ongezellig. Redenen om Almere te bezoeken hebben vooral te maken met familie of kennissen, winkels en werk. 

De gemeente concludeert dat de marketingstrategie van de afgelopen jaren werkt. Nederlanders die de campagnes zouden hebben gezien zijn nu sneller geneigd om de stad te bezoeken dan in 2015. De campagne 'Het kan in Almere' zou beter werken dan 'Almere houdt van jou'.
 
© omroep flevolandsitemap | disclaimer