Ketelhaven wil met de bus mee

DRONTEN
Bewoners van het buurtschap Ketelhaven bij Dronten trekken aan de bel over het gebrek aan openbaar vervoer. Tussen Dronten en Ketelhaven, een afstand van een kleine negen kilometer, rijdt geen enkele bus.

Volgens bewoner Marino van der Klei, die aandacht vraagt voor de situatie, wordt het probleem groter omdat de bewoners steeds ouder worden. Zij dreigen geïsoleerd te raken als ze niet meer kunnen autorijden.

Ketelhaven telt slechts een paar honderd inwoners, maar toch denkt Van der Klei dat een busverbinding rendabel zou kunnen zijn. Van der Klei heeft met het oog op de Provinciale Statenverkiezingen alle politieke partijen aangeschreven over het vervoersprobleem.

reacties (8)

  • Zonnig

     

    Helaas voor de bewoners van dit gehucht is er op geen enkele wijze een rendabele nieuwe busverbinding te creëren. Een busverbinding is pas echt rendabel als deze minimaal per rit met 30 reizigers is gevuld. Reken maar uit de kostprijs van een bus met chauffeur kost per uur meer dan € 100,=. Omdat het grootste deel van de bewoners 65+ is en korting krijgt moet eigenlijk steeds zit - vol zijn.

    reageer
  • Henk

     

    Dit kan toch met een bel bus beheerd door vrijwilligers. Gebeurt in meerdere regio's in nederland.

    reageer
  • frits

     

    Laat die mensen de handen zelf uit de mouwen steken: een buurtbus met vrijwilligers. Een gewone bus kan nooit uit naar zo'n gehucht. Het is altijd makkelijk om naar de overheid te wijzen.

    reageer
  • me

     

    Zo zijn er meerdere dorpen in Noordoostpolder die het zonder bus moeten doen. Die mensen moeten zich ook maar zien te redden.

    reageer
  • wim

     

    Een deel van de raadsleden van Dronten is woonachtig in gedoogde permanent bewoonde vakantiepark, dus vanaf die kant zal er wel wat extra druk komen voor een busverbinding.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Pipo

     

    Of moet de tweede auto weg?

    reageer
  • KC

     

    Ketelhaven was bedoeld als vakantie verblijf. Tot is dit gelegaliseerd tot wonen. Ik vind het belachelijk dat daar een onrendabele bus gaat rijden. De bus in het Golfpark en Parkhaven (Lelystad) is ook afgeschaft, terwijl daar veel meer woningen staan, omdat het onrendabel was. In Ketelhaven zeuren ze ook steeds over de grasdrogerij die er veel eerder stond. Men had daar niet moeten gaan wonen, omdat het lekker goedkoop was.

    reageer
  • Heimen Stoffels

     

    Een vaste busverbinding lijkt me niet rendabel, maar een buurtbus die op zijn minst een aantal ritten doordeweekens en evt. op zaterdag rijdt lijkt me best haalbaar. Gebeurt op meerdere plekken in Nederland in kleine dorpjes. Of anders een belbus.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert