Restaurant ’t Dijkhuysje verlaat Flevoland

LELYSTAD
Restaurant 't Dijkhuysje in Lelystad-Haven gaat verhuizen naar Muiderberg. Eigenaar Nicky Quarz wil graag uitbreiden en die mogelijkheden zijn er niet op de huidige locatie. Daarnaast komt veel klandizie van buiten de provincie.

Quarz denkt dat Lelystad niet open staat voor een top-restaurant als 't Dijkhuysje. Mensen denken volgens hem eerder aan Amsterdam, 't Gooi of Harderwijk.

Het nieuwe restaurant is acht keer zo groot, krijgt een grotere keuken en een wijnbar. De komende maanden wordt het pand verbouwd en in maart moeten de deuren open gaan. Quarz is erg ambitieus. Hij heeft met het Dijkhuysje geprobeerd een Michelinster te krijgen.

Het restaurant aan de Oostvaardersdijk in Lelystad is al gesloten. Het is niet bekend wat de plannen zijn voor het gebouw.

reacties (30)

  • Boekenwurm

     

    Zelden een gastvrouw meegemaakt die zo klantonvriendelijk is, bijzondere keuze om in deze branche te gaan werken als je zo met mensen omgaat.

    reageer
  • pault

     

    Zeker wel meerdere malen zelfs

    reageer
  • Henk

     

    Twee keer rond zes uur met vriendin alleen een wijntje gedronken. De derde keer kregen we te horen dat zoiets na half zes niet meer kon. Dan moest je er ook eten! De opmerking dat we dit wel vaker rond zes uur hadden gedaan werd door de eigenaresse weggesnauwd met 'Dat is onmogelijk'. We zijn opgestaan en vertrokken. Dit nooit meer! Overigens liep er toen ook een mevrouw in de bediening met een zo misselijkmakende zware parfumwalm om zich heen dat de hele zaak ermee vol stond en de lust tot eten je al bij voorbaat verging. Aan Nicky ligt 't vast niet.

    reageer
  • lelystedeling

     

    Nicky Quartz is geen eigenaar van het pand 't Dijkhuijsje. Hij is pachter of huurder van het pand.

    reageer
  • Pieter

     

    Haha, grappig dat ik dus die 'gastvrouw' niet als enige een arrogante dame vond ;)

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Mirjam

     

    Aan Nicky Quartz zal het succes van de nieuwe zaak niet liggen want hij kookt voortreffelijk. Maar oei-oei....hoe onvriendelijk kun je als gastvrouw zijn?! Welgeteld 2 keer met dezelfde vrienden gegeten want je moet iemand een kans geven, nietwaar. Maar ook die 2e keer waren we het erover eens: bij zoveel ongastvrijheid en op een zaterdagavond na anderhalf uur en 5 (!!) gangen verder weer buiten staan (ondanks herhaaldelijk aandringen om iets meer tijd tussen de verschillende gangen): hier komen we nooit meer! Lelystad óf Muiderberg.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Het was "een drama qua bediening" maar je hebt er toch een paar keer gegeten? Bizar.

    reageer
  • Alex

     

    Wens jullie heel erg veel succes in jullie nieuwe pand

    reageer
  • Jaap w

     

    Hahahaha laat me niet lachen, paar keer gegeten bij het dijkhuisje maae wat een drama qua bediening was dat, en nu nog groter willen, levert in ieder geval nog meer teleurgestelde gasten op nadat ze kennis hebben gemaakt met de "gastvrouw".... Een verademing voor lelystad dat ze nu gesloten zijn. Daag!

    reageer
  • Pzaal

     

    Maak er een trouw locatie van het huidige restaurant. Lijkt mij een prachtige plek ervoor.

    reageer
  • Adriaan

     

    Niet alleen een goede keuken is doorslaggevend voor een Michelinster. Als je de bediening aan (goedkope) middelbare scholieren over laat, presteer je gastronomisch misschien wel excellent, maar is je gastvrijheid niet professioneel genoeg.

    reageer
  • oud Lelystedeling

     

    Eigenaresse is een telg uit de Van der Linde clan. Geen enkel restaurant van die familie was erg gastvrij. En hoe zat het ook alweer met de faillissementen? Wanneer je een gewaardeerd kok bent van ern hoog niveau dan stapt men graag in de auto om bij je te eten. Als je ju je zaak al niet vol kunt krijgen dan zal dat 30 km verder oom niet gebeuren. Terwijl de m2 prijs daar veel hoger is.

    reageer
  • Jo

     

    Prijs kwaliteitverhouding onder de maat? Volgens mij heb jij daar nooit gegeten.

    reageer
  • Jan

     

    Je wist toch nooit wanneer het open was.

    reageer
  • lelystedeling

     

    Wel eens getracht te reserveren voor de officiele ontvangst van gasten i.v.m. jubileumjaar werkeiland ( plusminus voor 80 personen) maar kreeg nul op mijn request. Geen goede promotiezaak voor Lelystad.

    reageer
  • Tim

     

    Ronald : wat een onzin om te zeggen Lelystad heeft het aan zichzelf te danken! Quarz in gewoon ambitieus en probeert al jaren een ster te krijgen en dat lukt hem maar niet dus gaat hij het ergens anders proberen en de keren dat wij er waren was het in ieder geval niet druk.en waarom anders dan nu al dicht ?

    reageer
  • Maartje

     

    De meeste klanten kwamen van buiten Flevoland... ja en? Die kwamen toch dan allemaal naar Lelystad toe en deden dan het restaurant aan... ik vat hem even niet. Ik heb er jaren geleden gegeten en vond het toen absoluut niet vriendelijk overkomen of enige vorm van gastheerschap genoten

    reageer
  • Sibert

     

    Doodzonde dat dit restaurant verdwijnt, maar.....Lelystad heeft het aan zichzelf te wijten.

    reageer
  • Lelystedeling

     

    Eten prima, bediening (eigenaresse?) tegen het onvriendelijk aan. Was eens maar nooit meer.

    reageer
  • Marjon

     

    Pand van het lagerhuis? Zou erg leuk zijn

    reageer
  • paul

     

    Onvriendelijke gastvrouw, prijs kwaliteitverhouding ver onder de maat. Geen verlies voor lelystad.

    reageer
  • .\/\/.

     

    Als het geen all-you-can-eat is, is de Flevolander niet geïnteresseerd.

    reageer
  • Ank

     

    Waarom niet. Heb daar altijd lekker gegeten.

    reageer
  • historicus

     

    Een LELYpaviljoen ervan maken met de historie van het werkeiland perceel P en Later Lelystad. Ik weet wel iemand die de ruimte geheel kan invullen

    reageer
  • Ronald

     

    Erg jammer. Een van de weinige (2-3) restaurants in Flevoland die het nivo van de massa ontstijgt.

    reageer
  • Nastradamus

     

    "Volgens de eigenaren komt een groot deel van de gasten van buiten Flevoland" Verreweg de meeste uitbaters van deze gelegenheden zijn afhankelijk van travelers ook wel toeristen genoemd, wat een onbenul als je als uitbater zo denkt.

    reageer
  • Snuffelaar

     

    Niet zozeer het pand was een belemmering voor eeen goede exploitatie, maar de jaren durende stomme en trage bediening. Die neemt men mee naar de nieuwe locatie. Leerpuntje?

    reageer
  • Antje Ha

     

    Het is ook meer een lokatie voor een zeil-zomerrestaurant. Buitenvolk heeft het niets mee. Misschien is het wat als filiaal voor het airportrestaurant?

    reageer
  • Willem D

     

    Het was altijd de vraag wanneer was hij open En als hij open was werd je van de tafel gekeken

    reageer
  • Kustbewoner

     

    Kan er niet rouwig om zijn, zou daar never nooit gaan eten...

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert