AIS wil groeien met Boeing 737

LELYSTAD • Vr 15 januari 2016 | 15:34 • Vrijdag 15 januari 2016 | 15:34
Vliegschool AIS Flight Academy op Lelystad Airport heeft vrijdagmiddag officieel een vluchtsimulator van een Boeing 737-400 in gebruik genomen. De simulator is volgens directeur Arend van der Meer een belangrijke eerste stap naar de uitbreiding van zijn luchtvaartbedrijf.

AIS Airlines vliegt nu al op 54 routes in Zweden, Duitsland en binnenkort ook Kroatië met Jetstream-propellorvliegtuigen. De veel grotere Boeing 737 biedt AIS mogelijkheden om vanaf Lelystad vluchten naar zakelijke bestemmingen en vakantiebestemmingen op te zetten. In 2017 wil Van der Meer operationeel zijn.

De voormalige KLM-simulator zorgt ervoor dat piloten in opleiding in eigen huis kunnen worden getraind voor de 737, terwijl ze met eigen vliegtuigen praktijkervaring kunnen opdoen.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 52 52 4891 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel

reacties (8)

  • Bert

      Wo 20 januari 2016 Woensdag 20 januari 2016

    Als de Wet top inkomens ook voor verkeersleiders van Schiphol gaat gelden...(hun salaris wordt overigens niet door belasting geld betaald) dan zal er de komende jaren nul input zijn om Lelystad verder te ontwikkelen. Eerst zien dan geloven dus één B737 maakt nog geen zomer :-) Dus of het gaat goedkomen met het vliegveld volgens de plannen van Den Haag is nog even afwachten...... Zou wel mooi zijn!!

    reageer
  • Frits1

      Di 19 januari 2016 Dinsdag 19 januari 2016

    Verdiep u eerst eens in het werkelijke nut van deze opl. Er zijn al vele verliesgevende opl. inst voor hetzelfde. Ze zullen tzt wel weer aankloppen voor subsidie. vanwege de mislukking en zgn dreigend verlies van werkgelegenheid. Stop toch met dez onzin en kraai niet met de VVD mee.

    reageer
  • Richard

      Za 16 januari 2016 Zaterdag 16 januari 2016

    Goed bezig daar!

    reageer
  • CBA

      Za 16 januari 2016 Zaterdag 16 januari 2016

    Toestel is goed bruikbaar voor multi crew training en basic flying skills. Beter voorbereid voor je 1e airline job. Daarom heeft deze vliegopleider dit apparaat aangeschaft. Meeste airlines vliegen NG en daarvoor is een extra aantekening nodig. Verder dus weinig nut. Wel leuk!

    reageer
  • Jaap

      Vr 15 januari 2016 Vrijdag 15 januari 2016

    Waar blijven ze, de mensen die voorspellen dat het allemaal niets wordt en dat geen enkele maatschappij vanaf Lelystad wil vliegen.

    reageer
  • frits

      Za 16 januari 2016 Zaterdag 16 januari 2016

    Dat was alleen maar geroep uit eigenbelang. Gelukkig gaat het wel goedkomen met het vliegveld. En al helemaal geweldig als een echt Lelystads bedrijf een deel van het vliegverkeer van Nederland richting Middellandse Zee kan gaan verzorgen. Dan hebben we de bijbehorende ondersteunende diensten en kantoorgelegenheid ook hier.

  • laat alle reacties zien
  • Almeerder

      Vr 15 januari 2016 Vrijdag 15 januari 2016

    Is de Boeing 737-400 niet heel erg ouderwets? En daar gaat Lelystad in investeren? Mijn laatste vlucht met 734 was vorig jaar Durban-Kaapstad met BA.

    reageer
  • Boeing

      Vr 15 januari 2016 Vrijdag 15 januari 2016

    Dat ouderwetse zijn valt reuze mee. Onderhuids is een "nieuwe" 737 net zo ouderwets wat techniek betreft. Alleen de cabine ziet er modern uit.

  • Dick

      Vr 15 januari 2016 Vrijdag 15 januari 2016

    Hoe veel denk je dat er nog rond vliegen! Die tel jij niet op de vingers van 1 hand.

  • Joeri

      Vr 15 januari 2016 Vrijdag 15 januari 2016

    Knap hoor wat Arend met zijn team allemaal van de grond krijgt. Ga zo door.

    reageer
  • Ron

      Vr 15 januari 2016 Vrijdag 15 januari 2016

    Kom maar op met die grote toestellen!

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert