Kettingbotsing met zes auto's op A27

ALMERE
Zes auto's zijn donderdagochtend op elkaar gebotst op de A27 bij Almere. Het ongeluk gebeurde tussen Almere Hout en de Stichtse Brug.

De linkerrijstrook was enige tijd afgesloten.

Bij het ongeluk is niemand gewond geraakt.

reacties (26)

  • Jan

     

    Als ik reageer op stellingen van jouw kant, voeg jij daar plots zaken aan toe om mij op aan te kunnen vallen, dat is heel wat anders dan iets in jouw mond leggen. En laat jij mij dan eens zien met een citaat uit RVV1990 (hoofdstuk en Artikel) waar staat dat ik hinder wanneer ik met 110 km/u op de linkerbaan rijdt! Als ik een vrachtwagen die 85 rijdt met 110 inhaal over de linkerrijstrook op een verder lege snelweg, hoe hinder ik dan?? O ja, en je hoeft me echt niet te huldigen over mijn gereden kilometers per jaar, het is wel leuk voor je dat je nu weer veruit superieur kunt tonen door te schrijven dat je 70.000 km rijdt. Het gaat er mij alleen om het feit dat er 'niet altijd wel iemand achter mij zit.' Maar jij wilt toch alleen lezen in mijn reacties wat jouw goed uit komt of waarop jij mij aan wilt vallen om mijn ongelijk te bewijzen.

    reageer
  • Dick

     

    Goh Jan, jij legt mij anders zelf die woorden in de mond. Maar goed, ik hoef je niet te overtuigen dat je hindert als je met 110 op de linker strook rijdt. Dat is namelijk toch niet mogelijk, zo verzekerd ben je van je gelijk. Ben ik ook, echter ik heb het RVV1990 aan mijn zijde. En wat je spiegelen betreft, dan den je echt een uitzondering. De meesten hebben nog nooit in die spiegel gekeken. Oh, en hulde dat je wel 40000km per jaar rijdt, ik doe er ongeveer 70000. Gelukkig zo'n 30000 in het buitenland.

    reageer
  • Jan

     

    Natuurlijk, nu wordt het ineens verdraaid/aangevuld met 'kilometers geen verkeer achter je aan krijgen'. Lekker makkelijk scoren Dick. En sneller rijden waarbij het je rijbewijs kost lukt alleen bij bepaalde overschrijdingen maar die weet jij ongetwijfeld beter, dus ook die vlieger gaat niet op. Plus dat je nu aankomt met 'die maximum snelheid is gebaseerd op het feit dat er altijd wel iemand kort achter je zit, zeker in de spits'. Ook weer een lekker vage aanvulling voor iemand die zo op de cijfers, punten en komma's anderen weet te verbeteren. Bovendien rij ik 40.000 kilometer per jaar en ik kan je verzekeren dat niet 'altijd wel iemand vlak achter mij zit'. O ja, en ik kijk vaak in de spiegels voordat je daar weer een punt mee denkt te kunnen scoren. Bovendien ben ík niet vergeten dat je anderen niet mag hinderen en voorrang mag nemen. En dat jij vaak meemaakt dat iemand voorrang neemt geeft je nog steeds niet het recht om mij ervan te beschuldigen dat ik voorrang nemen propageer!!

    reageer
  • Dick

     

    Moet je mij toch eens vertellen wanneer en waar in Nederland jij nog kunt inhalen en kilometers geen verkeer achter je krijgen. Dat luk mij alleen maar door sneller dan iedereen te gaan rijden. En dat zou me m'n rijbewijs kunnen kosten. Dus dat doen we maar niet. En die maximum snelheid is gebaseerd op het feit dat er altijd wel iemand kort achter je zit, zeker in de spits. Maar iedereen is vergeten dat je niet mag hinderen, dat je geen voorrang mag nemen, etc. En ik maak toch echt heel vaak mee dat er weer eens iemand denkt dat er voorrang genomen mag worden.

    reageer
  • Jan

     

    Tjonge, wat heb jij een kort lontje!! Oké, 'al dan niet inhalend' heb ik verkeerd geformuleerd! Maar ik weet heus wel wanneer je weer naar rechts moet hoor, dat hoeft je mij niet in te peperen. En 'dat is echt niet sneller dan ik denk', ik zit meer dan de gemiddelde weggebruiker op de rechter rijstrook! En om dan ook maar op je vorige reactie op mij te reageren: Als ik een vrachtwagen inhaal die met 85 km/u rijdt, waar kan jij me dan bewijzen dat ik dat met de maximale snelheid (van 120 of 130 km/u) moet doen? Als er verder niemand op de linker rijstrook te bekennen is zou ik toch met 'maximale snelheid' moeten inhalen omdat het anders hinderen is?? En voor de duidelijkheid, ik geef altijd netjes richting aan, en wacht met inhalen tot ik niemand anders hoef te hinderen op de linkerrijstrook (desnoods kilometers lang!) maar jij beticht mij van het propageren van 'voorrang nemen'?? Nou moet je echt ophouden!

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Dick

     

    Je hebt er trouwens nog minder van begrepen dan ik dacht. Als je niet inhaalt (even duidend op jouw "al of niet inhalend") heb je helemaal niets te zoeken op de linkerstrook. In Nederland geldt nog steeds een rechtsrijgebod. Dus hoor je zodra dat even kan gelijk naar rechts te gaan. En dat is sneller dan je denkt.

    reageer
  • Dick

     

    Met normale snelheid inhalen heet, "met de maximum snelheid inhalen". Alles wat lager is is hinderen en daardoor gevaar veroorzaken! En zeker het ik doe mijn knipperlichtrelatie aan dus ik heb het recht om anderen af te snijden en naar links te gaan. Dat is pas gevaarzettend gedrag. En het geven is juist bij die groep ver te zoeken. Voorrang geven heet zoiets. Maar wat jij propageert is voorrang nemen!

    reageer
  • Dick

     

    Het grote probleem zijn juist diegene die, met 110 waar 130 gereden mag worden, ondanks dat het niet zonder hinderen mogelijk is naar de linker strook verhuizen. Dat heet hinderen! Linksom of rechtsom. Als je in wilt halen, anticipeer je, geef je gas en haalt in. Pas als je weer op de rechter strook terug bent laat je je gas los. Dat is je als het goed is op je rijopleiding geleerd. En even voor jouw informatie, ik krijg mijn brandstof ook niet van de zaak, die moet ik ook gewoon zelf betalen. Zelfs het onderhoud en de afschrijving komen voor mijn eigen rekening! Hou eens op met leaserijders zo neer te zetten, het klopt totaal niet wat je daarover roept. En ook dat bumperklevers is juist iets wat ik niet doe, ik probeer die domme remacties juist alleen door m'n gas los te laten op te vangen. Vaak helpt een metertje meer daarbij. Maar ik erger me wel groen en geel aan al die veel te langzaamrijdende linksplempers!

    reageer
  • Jan

     

    Dank je. Sommigen leggen inderdaad het probleem bij hen die met een normale snelheid inhalen, anderen vinden meteen dat die ver onder de maximum snelheid rijden, dat ze gehinderd worden omdat ze even niet kunnen doorjagen en zo snel mogelijk (desnoods door op de bumper te kruipen) naar rechts gedwongen moet worden. De weg is van iedereen, geven en nemen is niet voor iedereen weggelegd helaas.

    reageer
  • Louise

     

    Fijn ik ben dus nier de enige die er zo over denkt. Je moet gewoon anticiperend rijden, dan heb je ook geen probleem als iemand even 110 links rijdt. Niet iedereen krijgt zijn brandstof van de zaak en kan ongebreideld doorakkeren, vlak achter een auto pas in de ankers en dan vol gas weer optrekken.

    reageer
  • Jan

     

    Helaas heb je mij toch niet begrepen, ik heb het niet over hen die in jouw ogen te langzaam op de linker rijstrook rijden, maar over hen die met veel haast (en hoge snelheid) inrijden op hen die met normale snelheid op de linkerrijstrook rijden (al dan niet inhalend) en dan op het laatste moment in de ankers gaan. En ik ga niets nazoeken op de site van de SWOV, ik ga nog steeds niet mee in de zogenaamde niet terechte maximumsnelheidstheorie, hoeveel vreemde slecht vertaalde citaten je er ook bij wenst te halen.

    reageer
  • max.

     

    En zo te zien Lely pas tegen tienen. Leef je lekker van mijn centjes??

    reageer
  • Zozo

     

    En de file ontstaat door mensen die bewust kiezen voor de rechtdoorbaan om San vlak voor t viaduct nog af te slaan naar links, invoegen op een hele verkeerde plaats. En dan lopen te vloeken en tieren als je ze er niet tussen laat. Van mij mag et een doorgetrokken streep komen. En politiecontrole daar. Wat een asociaal rijgedrag. 986086

    reageer
  • Dick

     

    Oh ja dat mag je rustig doen hoor, alleen doet de politie daar helemaal niets nul komma nul mee want ze hebben het namelijk niet zelf geconstateerd. Zou mooie grap zijn, ik heb een hekel aan jou, dan zal ik de politie wel eens even op je af sturen met een verhaal over rechts inhalen etc. Blijf lekker dromen.

    reageer
  • mi

     

    Haha en zijn vaak ook de personen die al moeite hebben met de fiets of trein.

    reageer
  • Dick

     

    Idd, je slaat de spijker op z'n kop. Niet even naar rechts gaan terwijl daar ruimte genoeg voor is, ver onder de maximum snelheid op de linker strook de boel ophouden, knipperlichtje aan en naar links klappen zonder eerst ook maar even de spiegels te kijken, geen afstand houden. Ik kan nog wel ff doorgaan maar ja dat wil niemand horen. Maar mensen die over rechts inhalen beginnen te jammeren moeten eens bij zichzelf nagaan of ze zelf wel zo goed bezig zijn. Want waarom zou je rechts inhalen als je gewoon de ruimte op links krijgt. En nee, ik weet wel dat je niet de maximum snelheid HOEFT te rijden, maar je mag ook niet hinderen. En dat doe je dus wel als je maar op links blijft klieren. Oh en nog even een citaat: "Generally assumed is that in about 30% of all accidents, excessive speed may have caused the accident". Bron: Rapport SWOV. En als ik met enigzins begrijpend Nederlands dit lees dan haal ik er uit, we weten het niet dus roepen we maar wat. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat wetenschap op feiten is gebaseerd...... Maar dat is wat ik "politiek correcte uitspraken doen" noem. Het zijn in één zin 4 aannames in een "wetenschappelijk rapport", die niet gequantificeerd zijn, waarop het hele Nederlandse snelheidsbeleid is gebaseerd. En je kunt het nazoeken op de site van de SWOV.

    reageer
  • Faerie

     

    HM, op dat moment mag je de politie bellen en het kenteken doorgeven.

    reageer
  • Nicolien

     

    Idd, als ze er zelf middenin staan piepen ze wel anders. Ik ben blij dat er niemand gewond is geraakt. De aanleiding gaat on helemaal niks aan

    reageer
  • Jan

     

    Tuurlijk niet, dat kan nooit de oorzaak zijn, dat is heel autorijdend Flevoland tot vervelens toe ingepeperd bij elk bericht over welk ongeluk dan ook. Probleem is wel dat een heleboel mensen te veel haast hebben en geen rekening houden met de medeweggebruikers.

    reageer
  • Lely...

     

    De betwetertjes zijn weer wakker zie ik.... Zo zwaar zucht................

    reageer
  • HM

     

    Kwam er vanochtend ook langs. Gelukkig viel de file toen mee. Het was slechts weer (donker, regen) en dan moet je goed opletten. Er zitten mensen tussen die links en rechts inhalen om maar een auto verder naar voren te komen. Als een ander dan alleen maar op zijn telefoon zit te kijken gaat het fout. Er was vanochtend trouwens ook zo'n idioot in een grijs bestelautootje die telkens over de vluchtstrook de file in wilde halen. En als het dan weer reed, weer tussenvoegen en meteen naar links. Als het langzamer ging weer naar rechts en weer de vluchtstrook op. Redelijk asociaal en een gevaar voor de rest.

    reageer
  • Dick

     

    Goh, ik hoor geen snelheid als oorzaak? Wow!

    reageer
  • MKM

     

    Twee woorden

    reageer
  • 13xx

     

    Twee andere woorden: niet botsen

    reageer
  • Max

     

    Tjonge tjonge. Wat is er nu zo moeilijk aan afstand houden, snelheid aanpassen en je ogen op de weg houden i.p.v. op je mobieltje! ,

    reageer
  • KeesN

     

    2 woorden: afstand houden

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert