Straatpraat: Wat is de grootste ergernis in het verkeer?

ALMERE
Bumperkleven. Op de linkerbaan blijven plakken. Te hard rijden. Of juist te zacht rijden. Het zijn allemaal veelvoorkomende ergernissen in het verkeer.

Uit onderzoek blijkt dat in Flevoland te hard rijden de grootste ergernis is.

In de Almeerse Muziekwijk peilden we voor Straatpraat de meningen over dit onderwerp.

reacties (9)

  • Dr.Jake

     

    Van die "kleine ettertjes" die met 2 of 3 of zelfs meer naast elkasr fietsen. Ik kan me nog herinneren dat in het boekje van mijn verkerrsles op de basisschool de regel was "max. 2 naast elkaar op de fiest waar mogelijk en geen hinder word ondervonden." Tegenwoordig vindt met dat daar "recht" op heeft om minstens 2 fietsers naast elkaar te gaan rijden en het verkeer er achter te hinderen.

    reageer
  • ron

     

    1. geen richting aangeven als men de rotonde verlaat; sta ik voor Jan L te wachten 2 veel te veel afstand houden (er kunnen soms wel 5-10 auto's tussen) ; zorgt dat ik niet bij de afslag kan komen; als ze netjes aansluiten niks aan de hand. 3. rechts harder rijden dan links als je wil uitvoegen. (kijk je fysiek naar rechts of je kan uitvoegen maar met de kans dat je voorganger ineens remt) als iedereen zich netjes houd aan zelfde snelheid kan er veel vlotter uitgevoegd worden. (en de invoeger heeft dan sneller invoegruimte)

    reageer
  • Frenk

     

    Deze moet je even uitleggen "veel te vroeg stilstaan bij een rotonde" die snap ik niet, volgens mij rijd iedereen op zijn eigen manier op een rotonde af, en sommige vliegen er overheen en andere neem wat meer de tijd.

    reageer
  • Dick

     

    Linksplakken, veel te traag op de linkerstrook, , strookwissel zonder richting aangeven, veel te traag invoegen op de snelweg, niet spiegelen, geen voorrang verlenen, verkeerd richting aangeven op rotondes, veel te vroeg stil gaan staan bij het oprijden van rotondes, moet ik nog ff doorgaan? Allemaal gedragingen waar niet of nauwelijks op wordt gehandhaafd. zolang je niet te hard rijdt op de snelweg kun je bijna alles maken. Te snel in de woonwijk, dat is nou net een gedraging waar ook niet of nauwelijks op wordt gehandhaafd. Waarom? Er rijden veel meer mensen op de snelweg dan in de woonwijk dus zijn de opbrengsten groter.

    reageer
  • Dick

     

    Jaloers?

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Dick

     

    Goh wat raar, als ik dat roep ben je het met me oneens. En nu roep je precies hetzelfde wat ik ook roep.

    reageer
  • whoknows

     

    Volvo's en Audi's ze denken dat ze het alleenrecht hebben op de weg, en dat iedereen maar aan de kant moeten omdat zij een grotere bak hebben.

    reageer
  • Polleke

     

    Mijn ergernis zijn de verbodsborden welke niet opgevolgd worden met een einde verbodsbord, veelal bij werk aan de weg. Ook blijven deze verbodsborden veelal staan (bijvoorbeeld weekends) terwijl er niet gewerkt word aan de weg.

    reageer
  • Pzaal

     

    Dat mensen zonder te kijken, van de ene naar de andere rijstrook hoeken. natuurlijk doet dan hun knipperlicht het 9 van de 10x ook plotseling niet.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert