Vroege file door aanpassingen A6 en A1

ALMERE
Een aanpassing van de snelweg bij knooppunt Muiderberg heeft maandagmorgen al vroeg geleid tot file. Om kwart voor zeven was verkeer op de A6 bij Almere al bijna een uur langer onderweg dan gebruikelijk. 

Automobilisten die vanaf Almere richting Amsterdam rijden, moeten wennen aan de nieuwe aansluiting van de A6 op de A1. Op de A1 zijn sinds maandagochtend vier in plaats van drie rijstroken beschikbaar. 

Ook kan het verkeer op de A1 weer gebruikmaken van twee wisselstroken. De afgelopen tijd was er maar één strook beschikbaar vanwege werkzaamheden bij het viaduct over het Amsterdam-Rijnkanaal.

Het verkeer kan ook weer vanaf de wisselstrook op de A9 komen.Dat kon de afgelopen tijd niet.

Rijkswaterstaat verwacht dat automobilisten enige tijd nodig zullen hebben om aan de nieuwe situatie te wennen. Het verkeer wordt daarom de komende weken extra in de gaten gehouden.






 

reacties (20)

  • David

     

    Wanneer gaan de rijbanen op de hollandse brug eigenlijk open? Dat zal een hoop file schelen (hoop ik). Ik kan nergens een planning vinden op de site van Rijkswaterstaat.

    reageer
  • Japioo

     

    Wees blij dat we kunnen werken en de files maar gewoon accepteren , is altijd beter dan thuis zitten en hopen om ooit weer aan het werk te kunnen gaan , dus waar mopperen we over

    reageer
  • Wit

     

    Inderdaad de auto bepaald het voortbestaan van de economie, welvaart, en welzijn!. De auto is niet voor niets het melkkoetje!. "Alleen als je de wegen bekijkt gaan we alleen meer lijken op een paar werkende mieren!!"

  • Mark, Dronten

     

    Iedereen weet dat de situatie anders is en toch nog steeds te laat van huis gaan. Ik heb geen file gezien want als wel vaker ga ik vroeger weg en rij filevrij naar de hoofdstad.

    reageer
  • Sjaak

     

    Gelukkig heb ik geen last ondervonden van deze file ik kan gelukkig op tijd op mijn afspraken.

    reageer
  • Wit

     

    Nog even geduld en we Vliegen in een drone tijdperk!!!!.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Marcel

     

    Begrijp sowieso niet dat R.W.S. niet vooraf de nieuwe wegensituatie communiceert. En dat voor de zoveelste keer.

    reageer
  • Dirk Zwaan

     

    Het is al maanden bekend en vorige week stonden er gewoon aankondigingen langs de weg. Niet opletten heeft consequenties.

  • Antje Ha

     

    Vreemd dat VID van die kinderachtige teksten publiek maakt. En alsof zij er ook maar iets van te zeggen hebben.

    reageer
  • Jos

     

    Probleem ligt aan het nieuwe stuk A1. Na het aquaduct wordt aangegeven dat alleen de meest rechterrijstrook naar Schiphol, Haarlem gaat. Daar gaat men ritsen met file als gevolg. Verderop wordt aangegeven dat je de twee rechter rijstroken kan nemen om naar Haarlem, Schiphol etc. te gaan. Als ze dat nou meteen hadden aangegeven scheelt het een hoop. Wederom zijn de borden een aanduiding weer mede verantwoordelijk voor de file problemen.

    reageer
  • Theo

     

    Onderschrijf de uitleg van Jos volledig. De bewegwijzering is zowel heen als terug naar Flevoland ongelofelijk gebrekkig. Daar huist een groot deel van de huidige ellende in. Dit fenomeen in combinatie met de onnodige rits-situaties, succes verzekerd. Nog twee jaar dan heb ik (en velen met mij) er veertig jaar file-ellende opzitten vanuit de polder, maar de huidige situatie slaat alles!. Ruim twee uur voor de reis Lelystad-Diemen. R.W.S. bedankt!

  • Ben

     

    Beste oplossing lijkt mij toch echt een traject controle (in de spits uiteraard) vanaf Almere-Haven tot aan knooppunt Muiderberg. En duidelijk maken dat je je make-up doosje en mobieltje thuis raadpleegt.

    reageer
  • Dick

     

    Ben. Hoe denk je dat het komt dat er op de A2 's ochtends files ontstaan? Dat zijn stukken met "traject controle". Juist, dat was je ff vergeten toch? Een traject controle of wat voor snelheidscontrole zal het fileprobleem echt niet op gaan lossen. Nee het zal het alleen maar verergeren. Waarom? Omdat je alle dynamiek uit het verkeer slaat. Nee Juist het verkeersgedrag van mensen moet je veranderen. En dan bedoel ik juist het ongebreideld van strook wisselen, gaatjes dichtrijden, elkaar niet in laten voegen als er een strook af gaat. Dat veroorzaakt files. Als we eens leerden dat we zoveel mogelijk in onze eigen strook blijven rijden en niet als een debiel van strook gaan wisselen omdat die strook naast je nou net ff een beetje sneller gaat. En als we een echt leerden te ritsen, snelheid van de strook naast je aannemen en rustig invoegen ipv dat men het gat dichtrijdt, men de auto er tussen frot etc. dan zou het met het fileleed een stuk de goede kant op gaan. En inderdaad handhaven op gedrag als mobieltje pielen, make-uppen, krant lezen etc. dan verbetert er wat. Maar een trajectcontrole verergert bovengenoemde gedragingen alleen maar. En ik zeg echt niet dat het in de spits 170 moet gaan. Maar door bovengenoemd gedrag veroorzaken we langere files dan noodzakelijk.

  • Flevoburger

     

    Worden de betreffende beleidsmakers per km/file betaald ofzo?

    reageer
  • wim

     

    het probleem is er zijn veel te veel auto's ik ben blij dat ik er geen een heb.

    reageer
  • Whoe lekker in de file op de A6 ptachtig om te zien hoe alles stilstaat. Lang leven het ov

    reageer
  • Kareltje

     

    Genieten van de ellende van anderen... Wil je er over praten?

  • Abit

     

    Nu heb je wel extra rijstroken, maar als ze allemaal Naar 1 rijbaan worden gelijd krijg je ophoping Van autos, dus weer file op de splitsing van a9 A1.

    reageer
  • Kareltje

     

    Schrale troost: ook bij de NS is het een rommeltje richting Amsterdam: Geen Intercity's en korte Sprinters. Ik pak m'n laptop er bij en ga thuiswerken!

    reageer
  • M. Janssen

     

    Huh? Zit nu gewoon in de trein die perfect op tijd rijdt. Zag ook geen meldingen van andere vertragingen.

  • Job

     

    Matrixborden vandaag en morgen op 50, woensdag op 70, donderdag op 80 en vrijdag op 100 zetten. Kunnen de weggebruikers rustig alles bekijken en rustig wennen. Een aantal meer rijbanen ter beschikking en meer file. Zou het toch het rijgedrag zijn in plaats van het zo bekritiseerde RWS en de wegwerkers?

    reageer
  • Whoknows

     

    Tja, t zou de oplossing kunnen zijn, maar heel veel houden zich daar gewoon niet aan. Net als mekaar het asfalt gunnen, Het is al lang zo eerst ikke en de rest mag stikke mentaliteit. En zolang deze mentaliteit niet veranderd zal het problemen blijven geven overal op de wegen.

  • Ted

     

    Volgens mij staan ze gewoon stil.

    reageer
  • Steven Koestal

     

    Het duurt even, maar dan krijg je ook wat !!!

    reageer
  • Richard Berger

     

    We gaan het zien hou mijn hart vast Wordt het 7 uur in Amsterdam of 10.30 pffff

    reageer
  • 'weg onder het aquaduct'... Volgens mij is het 'door het aquaduct onder de Vecht'...

    reageer
  • Jos '56

     

    Je rijdt onder een aquaduct door, je rijdt ook niet door een viaduct maar er onder door :-)

  • krekkie

     

    ...er worden nog leerkrachten gezocht voor het basisonderwijs, ik zou zeggen: doen!

  • Sofie

     

    Zo jij bent wakker

  • arthur

     

    "aquaduct" betekent letterlijk watergeleider, een aquaduct (ge)leidt het water, hier dus de Vecht. Je gaat onder het water door en dàt is wat over het aquaduct gaat. Je gaat met je auto/motor dus over de A1 onder het aquaduct door.

  • Almeerse

     

    Volgens mij stroomt er water door een aquaduct en rijdt er geen stroom auto's door .

  • Kees

     

    ? Nee onder het aquaduct

  • Dick

     

    Ik hoop dat alle automobilisten hun oogjes open hebben anders is het weer boem is ho!

    reageer
  • Wit

     

    Ook goedemorgen!.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert