Filedruk toegenomen door werk A6/A1

ALMERE
De werkzaamheden op de A6 en de A1 tussen Almere en Amsterdam hebben een grote rol gespeeld bij het oplopen van de filedruk in het derde kwartaal. Volgens cijfers van de ANWB voerde de vertraging bij knooppunt Muiderberg de file top 5 aan van de afgelopen periode. 

In vergelijking met vorig jaar is het aantal filekilometers met acht procent toegenomen, terwijl de weersomstandigheden goed waren.

In de ochtendspits waren de files ongeveer even lang als vorig jaar, maar met name overdag en in de avondspits stelde de ANWB meer vertraging vast. 

 
 
 
 

reacties (18)

  • Steven Stedenwijker

     

    Wanneer het aquaduct, de verbinding A1-A6 klaars is en de aansluiting Hogering gereed is zal voor velen het leed wel geleden zijn. De aansluiting Stedendreef is ook al gereed. Het verlagen A6 en aanpassen bij Haven is een apart project waar de meesten al niet eens meer langs hoeven. Zolng men niet tegen elkaar rijdt is er niets aan de hand.

    reageer
  • Rogier de Groot

     

    In het voorjaar zullen de werkzaamheden bij het huidige project afgerond zijn. Echter pas vanaf 2020 - 2021 zullen de files echt gaan verminderen als de A6 tussen Almere Haven(dreef) en Almere Buiten-Oost aangepakt is. De A9 door de Bijlmermeer zal eind 2018 verbeterd zijn, als de nieuwe tunnel open gaat. De wisselbaan gaat 1,5 - 2 jaar later open.

    reageer
  • Wit

     

    Anne, neem van mij aan dat we allemaal wat ingenieurs kennis hebben! Je hebt in dit opzicht gelijk. Het verkeer vanuit Almere duikt te vlug over het verkeer vanuit Bussem vandaan! De uitloop moet veel langer zijn!.

    reageer
  • De ingenieur

     

    De kleine verkeerskundige gaat voor de dwaasheidsprijs 2016.

    reageer
  • De ingenieur

     

    gelukkig is dat een tijdelijke oorzaak en wanneer het werk klaar is zal alles voorbij zijn.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Maarten

     

    Dat de files weer zijn toegenomen, ligt niet alleen aan het feit dat het economisch beter gaat met ons land, maar vooral ook aan de onoplettendheid van de weggebruiker waardoor dagelijks ongevallen op de snelweg plaatsvinden.

    reageer
  • Anne

     

    De files nemen niet af door de veranderingen maar hebben zich verplaatst iets verder op de snelweg. Wie heeft het bedacht om een snelweg te maken en dan de banen in te laten voegen!! Maak gewoon een snelweg met een bepaald aantal banen en hou die dan tot het einde van de snelweg en niet in ene van 5, naar 3 banen want dat vooroorzaakt file omdat automobilisten er dan toch nog snel tussen willen duiken.

    reageer
  • August

     

    Nou het schijnt dat de zon er toch eens mee stopt, dan is het file probleem opgelost.

    reageer
  • Nick

     

    En wat gaan we daar mee opschieten dan? Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik moet gewoon iedere dag op tijd op mijn werk zijn. Dus jij vind dat ik dan maar gestraft (lees: extra belast) moet worden omdat ik nou eenmaal geen andere keuze heb dan over de A6/A1 te gaan? Lekker kortzichtig weer.

    reageer
  • kees

     

    Elke dag om half 4 loopt het helemaal vast. Is 2 x zo druk als normaal. Bij muiderberg.niet normaal

    reageer
  • Vin

     

    Op dit moment is het niet beter geworden de A6 en de A1 😡😡😡😡

    reageer
  • Bas

     

    Gewoon rekeningrijden invoeren voor de zakelijke rijders in de spits. Kosten voor het bedrijfsleven. Hoe duurder hoe rustiger. En vrachtwagens een inhaalverbod in de spits waar ook hoge boetes op moeten komen als ze zich daar niet aan houden.

    reageer
  • Hatikva

     

    Wat is nu eigenlijk het probleem, men is hard aan het werk om infrastructuur te verbeteren! Pas nadat alle projecten A1/A6 zijn afgerond mag men klagen als er file staat!! In de tussentijd gewoon je wekker wat eerder zetten, zodat je ook op tijd op je afspraak kan zijn.

    reageer
  • Linda

     

    En dan zetten ze op de spits ook nog kortere treinen in die dan bomvol zitten. 😡

    reageer
  • An

     

    Reis daarom fijn met de trein :-)

    reageer
  • thijs

     

    Tjaa, en de treinen zitten ook al bommetje vol... Dus dat is ook geen optie.

    reageer
  • Steven Koestal

     

    Financiële crisis is ten einde dus meer verkeer. Nu werkzaamheden en vertraging, straks meer asfalt en minder vertraging (zo lang het duurt).

    reageer
  • Klaas

     

    En het file probleem zal altijd tot in de eeuwigheid blijven.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert