Flevoland 4 keer in ANWB-knelpunten top 100

FLEVOLAND
Vier knelpunten op Flevolandse wegen staan in de ANWB knelpunten top 100. Het gaat om de A6 bij Almere, de rotonde bij Roggebotsluis en de rotonde bij het aquaduct naar Harderwijk. ANWB-leden noemen ook de rotondes in het centrum van Lelystad als plek waar weggebruikers vaak oponthoud hebben. 

N-wegen
De ANWB noemt het opvallend dat van de in totaal 4000 verzamelde knelpunten het merendeel op lokale en regionale wegen liggen.

“Als we Nederland niet willen laten dichtslibben, verdienen ook knelpunten buiten de snelwegen aandacht van ons allemaal. Juist deze plekken worden door onze leden heel vaak genoemd en verdienen met spoed te worden aangepakt.” zo zegt ANWB-directeur Frits van Bruggen. 

Aanpak
In een reactie laat de provincie Flevoland weten dat de twee provinciale knelpunten in de toekomst worden aangepakt. De plannen daarvoor zijn er al enige tijd. Zo komt er bij Roggebotsluis een hogere brug en zal het sluizencomplex verdwijnen. Daardoor hoeft de brug minder vaak omhoog. De rotonde bij het aquaduct naar Harderwijk verdwijnt in 2021 en wordt een ongelijkvloerse kruising. 

reacties (7)

  • Henk

     

    Toch knap hoe lelystad het centrum zo heeft laten dichtslippen met dat 'groene carre' geen groen te zien en zelfs een blinde kon zien dat het niet ging werken, wat een stelletje faalhazen. Vervolgens duurt het ook tig jaar voordat het weer wordt verholpen. Vernielen duurt minder lang... vooral triest voor de ziekenauto's die over het fietspad moeten door deze slimme indeling. De ambtenaren die hieraan hebben gewerkt zijn ongetwijfeld met een mooie regeling uitgestroomd.

    reageer
  • Wit

     

    En het zijn allemaal al jaren lang wenfiles. Om dat we zo graag hutje bij mutje wil rijden, om op de zelfde tijd eerst nog op kantoor het krantje willen lezen, of de mailtjes van de dag!!!.

    reageer
  • Jansen90

     

    En de N301 Zeewolde richting Nijkerk. Elke dag drama in de morgen. Toen de Mcdonalds er net zat hadden ze op de rotonde bordjes staan met zoveel minuten bent u bij de Mcdonalds. Nou maakt daar maar eerder 20 of 30 minuten van ipv 5 minuten. Een paar jaar verder en nog niets opgelost, zou voorlopig alleen maar erger worden.

    reageer
  • Bobby

     

    Het regent altijd klachten over Prorail, tot aan de Kamer toe. Heb alleen nu een paar keer meegemaakt dat de beto-n en asfaltboeren op de A6/A1 de rijbaan aangepast hebben. Iedere keer weer leidt dat tot gigantische files puur doordat men de routeborden boven de weg op een idiote manier heeft ingedeeld. Neem deze week op Almere Poort-Muiderberg. Op het eerste bord (700m) staan drie pijlen. De strepen op het wegdek en het volgende bord suggereren dat er nog maar twee rijstroken over blijven. Waardoor iedereen op baan drie zonder aanleiding gaat invoegen. Wie is er verantwoordelijk voor deze chaos? Het gaat keer op keer weer mis. Waarom wordt de eindverantwoordelijke van deze teerstrooibende hiervoor niet ter verantwoording geroepen?

    reageer
  • Dirk2

     

    Leve de Groene Carré! De grootste fileveroorzaker in de hoofdstad... En maar volhouden dat het geweldig is. Woningen plannen met aflatende demografische ontwikkeling.. Nog los van de schuldpositie ontstaan in het verleden...

    reageer
  • Jake

     

    Welke politieke partij doet een voorstel om bv de zuigerplasdreef weer door te trekken langs de Gordiaan? Sta nu elke dag gewoon stil op de Lindelaan...

  • Frits

     

    Via via heb ik vernomen dat het stedenbouwkundige bureau dat die waardeloze Groene Carre bedacht heeft, weer ingehuurd gaat worden als supervisor voor het Stadshart. Ze hebben er op het Stadhuis dus nog niets van geleerd. Onbegrijpelijk. Alleen maar vriendjespolitiek.

  • laat alle reacties zien
  • Roelof

     

    Laat alle zeilboten voorzien van een mast met kantelinrichting en dan behoeven de bruggen minder vaak open. Vroeger bij de schippers op de kanalen haalde de mast naar beneden dan behoefden ze niet voor een brug te wachten.

    reageer
  • Dick

     

    Ja, Roggebotsluit verdwijnt, komt hogere brug. Heb ik nieuws voor Prov. Flevoland, de gemiddelde mast op een zeilboot is langer dan 7m. Dus moet nog de brug regelmatig op om zeilvaart door te laten. Complete misvatting dat een brug met 7m doorvaarhoogte volgoende is.

    reageer
  • Frits

     

    Tja, er lopen niet echt talenten op het provinciehuis rond die dat inzien. Maar ze hebben ook het lef niet de bruggen in de spitsen dicht te laten. Bottleneck blijft dus nog voor decennia bestaan.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert