BH-webwinkel verzet zich tegen boete

ALMERE
De Almeerse webwinkel kiesdejuistesportbh.nl verzet zich tegen de boete van 50.000 euro die de Autoriteit Consument en Markt heeft opgelegd. Maandag is een zitting over de boete. Volgens de ACM zou de webshop klanten niet goed informeren over het annuleren en ruilen van bh's. 

Volgens de eigenaresse van de website, Anita van Elmpt, is de boete veel te zwaar. Ze zegt dat het onduidelijk is welke eisen de ACM aan kleine webwinkels stelt. Van Elmpt neemt het de autoriteit met name kwalijk dat zij niet eerst is gewezen op de fout.

Naar eigen zeggen is ze er niet van bewust geweest dat ze de regels niet gevolgd heeft. Volgens haar zijn de websites van de overheid met daarop de voorwaarden voor webshops te gecompliceerd. De naam van de webshop is inmiddels gewijzigd en is nu bhsupport.nl.

reacties (17)

  • iac

     

    ik ga de sportbh's altijd passen in haar webwinkel , dat weet je ook meteen dat het past en je krijgt ook gepast advies, ik hoop dat de winkel blijft. Go Anita~!!

    reageer
  • Kaiser

     

    Is mevrouw veroordeeld voor oplichtingspraktijken? Zo nee, dan zou ik hier maar even ophouden het woord 'oplichter' in de mond te nemen. Als ik mevrouw was deed ik een aantal reageerders hier een proces aan wegens smaad - met de schadevergoeding had ik dan alvast een deel van mijn boete betaald...

    reageer
  • Thomas

     

    Om te beginnen, ja dat is ze. De ACM legt haar een forse boete op vanwege onrechtmatige praktijken. En over een proces: Van mij mag dat. Ik wil best een paar honderd tot paar duizend euro verdienen aan een tegenclaim wegens een valse zaak tegen me. Doe jezelf een lol, kijk even op Wikipedia bij 'oplichting', sectie 'achterhouden van informatie', want dat is letterlijk wat hier gebeurde.

  • Frenky

     

    Dit bericht kun je zien als een waarschuwing ja. Deze vrouw laat al jaren een spoor van ellende na. Gewoon een oplichtster. Die nu haar gestolen geld kan inleveren.

    reageer
  • mij een worst

     

    De Omroep maakt reclame voor iemand die de boel oplicht. Kijk maar eens op Radar en Klachtenkompas.nl Goed werk Omroep Flevoland!

    reageer
  • Eefje

     

    Of ze waarschuwen juist, door nadrukkelijk de nieuwe naam van het bedrijf van mevrouw te noemen! Want kennelijk snapt mevrouw wel genoeg van die moeilijke regels om de naam te veranderen en door te gaan met haar winkeltje dat op het web inderdaad heel slecht bekend staat. Dus in plaats van te denken dat de omroep reclame maakt, is het veel logischer dat ze waarschuwen, maar dat wettelijk waarschijnlijk niet in de tekst mogen neerzetten.

  • Rob uit Z

     

    Google voor de grap eens naar haar naam. Pagina's vol aan klachten over de eigenaresse. Geen geld terugbetalen na retourneren van producten, slechte klantservice of gewoon niks antwoorden. Dat zijn de steekwoorden die je in de eerste oogopslag tegenkomt. Zo ontzettend zielig is mevrouw klaarblijkelijk niet...

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Mijn

     

    Boete is zeer terecht! Mevrouw heeft al heel veel slachtoffers gemaakt dmv oplichting.

    reageer
  • Antje Ha

     

    In Nederland zijn er helemaal niet meer regels dan elders. USA en UK hebben er veel meer. En veel strenger ook. Uw bankjes verhaal is onzin

    reageer
  • De advocaat

     

    Een kansloos verweer. Met, "weet ik niet", kun je niet aankomen. Dat je slecht geïnformeerd zou zijn geeft te denken, is het fiscaal dan wel in orde? Klaarblijkelijk heeft ze we voldoende omzet daar de ACM de boete natuurlijk afpast op de verzonden BHtjes. Ze kan zich beter verweren met de stelling dat je in de winkel ook geen ondergoed kan ruilen tenzij er fouten in zitten.

    reageer
  • Gladijs

     

    Je hebt gelijk! Komt bij Nederland is een belasting paradijs voor multinationals en vage ondernemingen, Nederland is daarbij op de vingers getikt, maar kennelijk heeft ons kabinet het onder de tafel afgekocht, je hoort er niets meer van. Hier zittende grote ondernemingen kunnen onder de tafel afspraken maken met gunstige afwijkende voorwaarden met de belastingdienst, ook onbestraft. Tuurlijk moet Anita zich ook aan de regels houden maar dan wel met dezelfde evenredige gunsten als bovengenoemde. Ik denk dat haar juridische ondersteuning een beroep moet doen op het gelijkheidsbeginsel wat wettelijk is vastgelegd.

    reageer
  • Ron

     

    Wat is dit voor een sluikreclame?

    reageer
  • Sas

     

    Wauw een boete waar ze jarenlang over moet doen om die te kunnen afbetalen. En jaren lang incest plegen 1,5 jaar waarvan 6 maanden voorwaarlijk. Nederland is de weg kwijt

    reageer
  • Jiry de Waal

     

    Wat een harde reacties allemaal. 50.000 euro kan inderdaad wel eens buitensporig veel geld zijn voor een webwinkel met laat eens zeggen een omzet van 30.000 per jaar. Ik vind regelgeving in Nederland over het algemeen erg gecompliceerd. Voor MKB vind ik de regels zelf soms echt ondoorgrondelijk en ik ben ingenieur met meerdere HBO diploma's dus aan beperkte capaciteiten hoeft het niet bij voorbaat te liggen. Ik vind wel dat opzettelijk niet nakomen van regelgeving bestraft moet worden maar dat straf in verhouding moet staan tot de overtreding.

    reageer
  • Tja

     

    Hallo, ik zou mijn college geld terugvragen. Voor een webwinkel starten staat er genoeg op internet. Veel websites met duidelijke richtlijnen en voorwaarden. Een webshop kun je vrij snel starten met de goede regels daar hoef je niet de slimste voor te zijn. Deze vrouw licht de boel gewoon op, Google maar eens op de naam. Mooi dat dit hard aangepakt wordt. Helaas zijn en blijven er voldoende foute webshops.

  • ankie007

     

    Natuurlijk, men wordt geacht de regels te kennen, maar ik vind dat deze mevrouw eerst een waarschuwing had moeten krijgen. Ook het feit dat de boete niet aan omzet wordt gerelateerd vind ik niet juist.

    reageer
  • Drontenaer

     

    WAUW - moet je die naam van die ondernemer eens intoetsen in google. Krijg je toch de indruk dat ze ook niet heel erg haar best heeft gedaan om de betreffende regelgeving te begrijpen laat staan na te leven.....

    reageer
  • Jeroen

     

    Wat een onzin, voor kleine webwinkels gelden dezelfde regels omtrent retouren als voor grote webwinkels. Als je die regels geen eens snapt, moet je ook geen webwinkel beginnen.

    reageer
  • Dennis

     

    Raar verhaal van iemand die ondernemer is. Hoe vaak zijn deze onderwerpen nu al niet door consulenten programma's besproken. De overdreven linking in dit bericht lijkt meer op reclame.

    reageer
  • Thomas

     

    Helaas voor de eigenaresse betekent dat de wetgeving niet interesseert, nog niet dat je je niet langer aan de wet hoeft te houden. Als ondernemer zorg je dat wat je doet juridisch klopt. Dat is je vak. Wie dat niet wil moet maar een baantje in loondienst met nul verantwoordelijkheid zoeken.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert