Maanden wachten op laadpaal elektrische auto

ALMERE
De wachttijd voor een elektrische laadpaal is normaal zo'n zeven maanden, maar Almeerder Pascal Jungblut wacht al bijna een jaar tevergeefs op de stroomvoorziening voor zijn auto. Volgens de gemeente, die al twee keer haar excuses aanbood, is slechte communicatie het probleem.

De gemeente benadrukt dat verschillende partijen betrokken zijn bij de aanvraag en uitvoering van een elektrische laadpaal. Eén instantie buigt zich over de aanvraag, die vervolgens door de gemeente wordt gecontroleerd. Daarna schakelt de gemeente een bedrijf in dat de plaatsing regelt en tot slot wordt het daadwerkelijke neerzetten door weer een andere onderneming gedaan. Als die partijen niet goed met elkaar overleggen, ontstaat er vertraging zoals in het geval van Pascal Jungblut.

De gedupeerde Almeerder heeft al meerdere keren gehoord dat de laadpaal er komt. De gemeente zegt nu dat de paal er nog deze maandag komt. Jungblut gelooft het pas als hij het met eigen ogen ziet.

reacties (34)

  • Jojo

     

    Gaat nog leuk worden als iedereen elektrisch moet rijden. Kun je voor elke parkeerplaats een paal neerzetten, want echt niemand gaat 's avonds steeds naar buiten om te kijken of de auto al is opgeladen dan wel of er een paaltje vrij is... Dat wordt een boel ruzies in de buurt. En daar moet het stroomnet dan waarschijnlijk ook nog even voor aangepast worden. Vermoed dat er nog wel enig echt denkwerk en investeringen nodig zijn voor we die 'groene' toekomst echt kunnen binnengaan...

    reageer
  • Johanneke

     

    De combinatie "eerst, nadat" kom je op Google eigenlijk enkel tegen in ambtelijke en juridische stukken. Dus zo volkomen normaal is het ook weer niet. Klinkt mij bij dagelijks spraakgebruik in de oren als een uitdrukking die door het Duits of Vlaams beïnvloed is.

    reageer
  • Johan

     

    Hij had beter een fiets kunnen aanschaffen.....

    reageer
  • Jol

     

    Wat een luxe probleem. Tjonge Tjonge.

    reageer
  • INge

     

    Kan iemand uitleggen waarom de gemeente / de gemeenschap dit moet betalen? Vind ik echt belachelijk! Dan kunnen ze alles wel betalen. Bijvoorbeeld een carpoort omdat ik mijn auto droog wil hebben staan. wij hebben zelf gezorgd voor een waterdicht stopcontact buitenshuis met een aparte groep in de meterkast. Het is toch je eigen keuze hybride te rijden? En als het een auto van de zaak is: dan betaalt de werkgever de aansluiting toch?

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Antje Ha

     

    Thuis kun je gewoon uit huis laden. Tijd genoeg. Zet gewoon zelf een waterdicht stopcontact in de tuin, desnoods met een eigen groep en schakelaar wanneer je bang zou zijn dat de buren stiekem opladen of de heggenschaar er op zetten.

    reageer
  • lexxie

     

    Moet je kijken hoe snel ze zijn als er bomen gekapt moeten worden, voor de flopriade Het kan in Almere

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    Het zou toch aardig zijn wanneer men bij wijkrenovatie zoals de komende jaren in Stedenwijk direkt ook laadpalen plaatst. Dan kost het allemaal een stuk minder.

    reageer
  • De meester

     

    Eerst nadat is een volkomen normale Nederlandse uitdrukking voor wie zijn school heeft afgemaakt in een tijd waarin men nog wat leerde.

    reageer
  • J. Voerman

     

    Valt nog mee. Wij hebben 1,5 jaar moeten wachten, mailen en bellen voor dat de paal er stond.

    reageer
  • Jay

     

    Elzelina: jij zal wel veel vrienden hebben met je walgelijke vooringenomen houding. IK doe het goed, IK doe het wél op tijd, die meneer is gewoon dom. Echt stuitend, wat een afschuwelijk mens ben je.

    reageer
  • Elzelina

     

    Bij ons hing de laadpaal al 2 maanden voor de auto kwam. Kwestie van op tijd aanvragen denk ik. Applaus voor Eneco

    reageer
  • Als je dit zo leest lijkt dit verdacht veel op hoe men vroeger in de communistische landen werkte, met als doel iedereen aan het werk. A. Instantie keurt / Iemand helpt stof uitzoeken. B. Gemeente keurt / Iemand knipt gekochte stuk af. C. Bedrijf regelt plaatsing / iemand pakt het in. D. Bedrijf plaats / iemand rekent af. Al dit gedoe is duurder dan de gehele paal. En de gemeente en haar ambtenaren staan voor paal.

    reageer
  • stop

     

    Als je dit zo leest lijkt dit verdacht veel op hoe men vroeger in de communistische landen werkte, met als doel iedereen aan het werk. A. Instantie keurt / Iemand helpt stof uitzoeken. B. Gemeente keurt / Iemand knipt gekochte stuk af. C. Bedrijf regelt plaatsing / iemand pakt het in. D. Bedrijf plaats / iemand rekent af. Al dit gedoe is duurder dan de gehele paal. En de gemeente en haar ambtenaren staan voor paal.

    reageer
  • sjaakie van om de hoek

     

    Dit kan niet meer in 2017 dat een overheid niet weet hoe te handelen. Elektrisch rijden in Nederland is niet nieuw. Pas als alles in het honderd loopt.. gaat een gemeente nadenken? Wordt eens wakker beleidsambtenaren. Waar zijn jullie plannen? stedenbouwkundigen hebben jullie al voorstellen aangedragen over hoe kan deze laadpalen in de wijken worden gezet. Staat toch in jullie politieke programma's over duurzaamheid?

    reageer
  • Grummes

     

    Eerst kopen, nadat.... ja ja

    reageer
  • Kees

     

    Meneer heeft een zware hybride Gooise tractor die maar 40 km op accu kan rijden. Absurd dat de gemeente dat nog faciliteert

    reageer
  • Tom

     

    Worden deze palen ook aangelgd door de Firma Baas? Bij een nieuwbouw woning wacht je tegenwoordig ook maanden op je nuts voorzieningen.

    reageer
  • En dan blijkt dat de gemeente héél snel in actie kan komen, want dat mag niet op openbare grond

    reageer
  • Ed Molenaar

     

    Wordt het een eigen parkeerplaats, of zal hij zelf zijn auto elders moeten parkeren na laden,

    reageer
  • cas

     

    Wat een leed.

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    Hoezo, meneer betaalt al nauwelijks wegenbelasting of BPM (wij wel) en de gemeente (wij) betalen het paaltje ook grotendeels.

    reageer
  • Antje Ha

     

    Het is een hybrid. Geldt de laadpaalregeling op kosten van de gemeenschap dan wel? Je kan ook gewoon een snoertje uitrollen. Zoveel capaciteit hebben zulke auto's niet.

    reageer
  • John

     

    En dan straks boos zijn als een ander parkeert op de plek om op te laden. Dit is wel een erg goedkope manier om eigen parkeerplaats te realiseren.

    reageer
  • De accountant

     

    De gemeenschap betaalt zijn auto al voor vele honderden Euro's per maand.

    reageer
  • Cirefrin

     

    Hoe groter de organisatie hoe slechter de communicatie

    reageer
  • Re

     

    Gem Almere is in meer erg langzaam helaas. Enige wat je kunt doen is regelmatig blijven bellen

    reageer
  • johan

     

    En wie gaat dit betalen. Meneer wil goedkoper rijden maar de gemeenschap draait op voor de kosten van aanleg.

    reageer
  • johan

     

    handig als een andere buurman ook een E-auto koopt heb je weer geen laadpaal als deze bezet is.

    reageer
  • Arie

     

    Almere en slechte communicatie? Hoe kom je erbij. Haha bizar slechte communicatie is in almere uitgevonden. Dus niets nieuws onder de zon.

    reageer
  • Dirk

     

    o de gemeente almere nou dan weten we t wel alleen maar druk met eigen belang en de flopiade en geld over de balk smijten , inwoners niet zeuren daar .

    reageer
  • Rinus

     

    Misschien gewoon zelf betalen en laten neerzetten?

    reageer
  • Job

     

    7 maanden wachten?! Dat wordt wat als de tweede handsjes straks de markt op komen.. Bizar lange tijd...

    reageer
  • Tip

     

    Auto in het vervolg eerst kopen nadat laadpaal er is....

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert