Ali B. meest irritante BN-er in tv-reclame

ALMERE
Almeerder Ali B. was volgens kijkers van het consumentenprogramma Radar van AVRO-TROS het afgelopen jaar de meest irritante BN-er in een tv-reclame.

Dood bespreekbaar maken
In de bewuste commercial van het Almeerse bedrijf Yarden vertelt Ali over de dood van zijn vader. De commercial is onderdeel van een campagne om de dood bespreekbaar te maken. Ali krijgt voor de reclame een Loden Leeuw. 

'Buik, billen, bonus'
De Loden Leeuw voor de irritantste reclame ging dit jaar naar Albert Heijn voor de commercial 'buik, billen, bonus'. Maar liefst de helft van de ruim 28.000 stemmers vond dat de irritantste reclame. De personal trainer uit het spotje riep mensen van tevoren al op om op hem te stemmen. "Ik ben een sportman,ik wil natuurlijk wel winnen", zei hij bij het in ontvangst nemen van het beeldje.

Stank
Zaterdag werd de Loden Radioleeuw al uitgereikt voor de vervelendste radioreclame. Die eer viel te beurt aan Geberit voor de reclame 'Stank hoeft niet te stinken'.

reacties (12)

  • Jan

     

    Ik zap normaal gesproken altijd weg als ik hem in beeld zie of zijn irritante stem hoor en dat is heel vaak want hij is wel heel vaak op tv. Nu liet ik het maar aan staan omdat ik steeds wist dat het zo voorbij was. En ja, hij deelde zijn ervaringen met de dood, maar daar zal hij ook wel dik voor betaald zijn!!

    reageer
  • Jojanneke

     

    Ali B had de Gouden Loeki moeten krijgen!!

    reageer
  • Peter

     

    👍👏 goed gedaan Ali. Het had de gouden moeten zijn. Mooi verwoord

  • Almeertje

     

    Ik vind het dik verdiend voor Ali B. Veel mensen durven niet over de dood te praten. Of hebben nog wensen. Of ze zitten zelf vol verdriet. Ali B maakt het los. En deelt zijn ervaringen. GOED GEDAAN ALI B. JE BENT EEN TOPPER.

    reageer
  • Antej Ha

     

    HEt gaat om de loden loeki (de slechtste dus).

  • lexxie

     

    Beetje emoties tonen maar ondertussen zakken vullen Hoe triest is dat?

    reageer
  • Jan

     

    't ja de dood, adelheid kreeg ook bagger over zich heen en wie dan ook de volgende spot doet, geheid is die de volgende lood winnaar. We gaan allemaal dood en toch blijft dood eng om er over te praten laat staan een reclame spot er over te zien. Met lood in de schoenen gaan we verder met oogkleppen op.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • ANtje HA540814

     

    Een keertje huilen op TV en je bent gelijk de meest sensitieve Nederlander. De strijd om de toppositie is sterk. Die broertjes Coronel zijn ook toppers.

    reageer
  • Nicky

     

    Ik vond de commercial van Ali B juist heel mooi ! Die van AH was een misplaatste reclame voor de "Bodybuilder" himself !!

    reageer
  • almere

     

    nou ali b van de tv weg er mee . iri gepraat van hem

    reageer
  • Wieke

     

    Ik vind hem bijzonder sympathiek overkomen. Een stadgenoot om trots op te zijn .

  • Roel

     

    Er wonen 17 miljoen mensen in Nederland en er hebben 28000 mensen gestemd; dit zegt genoeg hoe men over reclame denkt.

    reageer
  • Prima

     

    Goede steekproef om eerlijk te zijn.

  • Monique Lefering

     

    Veel prijzen heeft hij ook echt verdiend maar deze absoluut niet! Hij verteld niet zo mooi / gevoelig over zijn vader... Ik vind dit een hele mooie reclame. Dus NEE! Niet verdiend .

    reageer
  • Rob

     

    Jammer dat je maar kon kiezen uit 3 reclamespots, feitelijk kan ik er wel 10 zo opnoemen waarbij je tenenkrommend moet aanhoren wat de aanbieding is, neem nou die irritante stem van de reclamespot van het Kruitvat alsof ze klaarkomt bij het aanprijzen van bijv. Een tube tandpasta. Wij drukken tegenwoordig het geluid gewoon weg bij de reclame. Oja en dan het volume van de spots, dat was toch geregeld dat die niet harder meer mochten dan je eigen ingestelde tv volume ook dat wordt door de reclamemakers gewoon weer aan hun laars gelapt. Ik betaal liever luister en kijkgeld als ze de reclame helemaal gaan verbieden op tv. Hoogst irritant.

    reageer
  • Jos n'56

     

    Bij mij gaat ook het geluid uit bij de reclames en hoe irritanter de reclame hoe minder ik de behoefte heb om het desbetreffende product aan te schaffen :-((

  • MarkS90

     

    Hè, wat jammer. Blijkbaar heb ik wat gemist omdat ik nooit reclame kijk. Of zou het komen omdat ik wel eens wat opneem en dan doorspoel bij reclame?

    reageer
  • Frenky

     

    Kies zelf maar wat je wil dat het is.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert