Woonwinkels dicht: klanten in spanning

ALMERE
Een aantal woonwinkels in het Almeerse winkelcentrum DoeMere en het nabijgelegen WoonDôme is al zo'n anderhalve week dicht. Het is nog niet helemaal duidelijk waarom ze de deuren gesloten houden.
 
Het gaat onder andere om Superkeukens en ProfijtMeubel, gevestigd in DoeMere. En om de winkels in het nabijgelegen WoonDôme, zoals VT Wonen en Pronto. Klanten spreken op Facebook hun zorgen uit over bestelde producten. Sommige mensen deden een aanbetaling en vrezen nu dat de goederen niet geleverd worden.

'Juridisch probleem'
Op de deur hangt een briefje waarop staat dat er 'vanwege een juridisch probleem met een derde partij een uitlever- en verkoopverbod is opgelegd.' De winkel maakt excuses voor het ongemak en schrijft druk doende te zijn om dit geschil tot een goed einde te brengen. 

De voorzitter van de winkeliersvereniging van DoeMere, Lotte Kingma, weet niet waarom de winkels dicht zijn en of ze weer open gaan. Er zouden zo'n tien personeelsleden werken. De IMG Groep, het bedrijf achter de woonwinkels, heeft nog niet gereageerd op de sluitingen. 
 

reacties (31)

  • simon florisson

     

    het zal toch wel aardig zijn geweest als desbetreffende meubelzaken de klanten via een mailtje op de hoogte zal hebben gehouden,ik moest het via een collega via facebook te horen krijgen ,dus meubelzaken een 3 krijgen jullie van me.ik heb ook meubels besteld,zoner klanten geen meubels BEDANKT.

    reageer
  • AB

     

    Helaas zijn de winkels failliet. Ongelofelijk.. Ik heb er geen goed woord voor over. Wat een sof.

    reageer
  • Rosa

     

    Vandaag bericht ontvangen: het betreft een faillissement> Beste klant, Vandaag hebben wij het treurige bericht gekregen dat er op 09-01-2018 het faillissement over Superkeukens Almere is uitgesproken. De winkel en het magazijn zijn om die reden tot nader order gesloten. Op dit moment is de curator aan het onderzoeken of er een doorstart mogelijk is. Eind volgende week (18 januari 2018) zal de curator daarover duidelijkheid geven en zullen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte houden van de nieuwe ontwikkelingen. Om u daarbij zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn verzoeken wij u om een e-mail te sturen met vragen/opmerkingen ovv uw ordernummer en bereikbaarheid. Uw mail komt dan uiteindelijk bij de curator terecht en hij zal u dan verder informeren. Wij zouden u dan ook vriendelijk willen vragen om al uw vragen en zorgen via deze voorwaarden over de mail uit te spreken, daar wij u helaas via de telefoon niet verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Uw Superkeukensteam Heeft er iemand een goede (concrete) tip over het 'hoe nu verder'? Onze situatie: we hebben een keuken besteld (geen aanbetaling gedaan) en die zou nu bij de leverancier in de maak zijn. Plaatsing zou eind januari zijn, maar dat gaat hem overduidelijk niet worden.

    reageer
  • Remy Overkempe

     

    Nieuwe achterwand is ook al volledig betaald aan Superkeukens Almere en staat kleur bij de transporteur, maar mag niet uitgeleverd worden. Weet iemand extra vervolgstappen?

    reageer
  • Rene

     

    Dikke pech, CBW kan helaas niets betekenen, de genoemde firma's zijn leeggedronken. Superieuren maakt doorstart, de rest kan fluiten naar de centen

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Frans

     

    We hebben in sept. 2017 een keuken gecomponeerd en besteld bij SuperKeukens Almere, gelukkig nog niets betaald. Keuken staat geheel klaar bij transporteur Holwerda, maar mag niet worden uitgeleverd. Wij willen gewoon de keuken en hebben het bedrag. Hier wordt toch niemand beter van??

    reageer
  • Lin

     

    Helaas hebben wij wel de gehele keuken betaald :'( :'(

  • Angelique

     

    Hun Facebookpagina (Practica wonen Almere) is nu ook weg :-) Ik heb telefonisch contact gehad met Pronto en zij vertelde mij dat ik bij het CBW terecht kan en ik mij geen zorgen hoef te maken..... Ik ben benieuwd.

    reageer
  • flappie

     

    1) Een uitlever- en verkoopverbod is in feite een beslaglegging, oftewel er is een probleem met de financiering van de boedel of een schuld. Dat ontstaat als voorraden niet betaald worden, of verstrekte kredieten niet worden afgelost. Of er speelt inderdaad een juridisch geschil en iemand heeft via de rechter beslag laten leggen. Het kan zijn dat de moedermaatschappij daar achter zit, maar het lijkt me niet dat deze naam- en imagoschade wil oplopen op deze manier - de franchise naam komt immers negatief in het nieuws. Ik vermoed dus dat een andere partij (geldverstrekker?) daar achter zit. 2) Aangezien het de hele IMG groep betreft zal die in z'n totaliteit in zwaar weer zitten - dat versterkt ook het idee dat een andere partij eiser is in deze. Linksom of rechtsom, dat houdt niemand lang vol. Ik betwijfel of ze weer open gaan.

    reageer
  • Marcel

     

    Flappie, je hebt geen idee waar je het over hebt. Kijk eerst eens bij de kvk wie eigenaar is voordat je iemand napraat.

  • Anoniem

     

    De genoemde winkels zijn eigendom van IMG groep. Het is de vraag wat er gaat gebeuren. een doorstart of een faillissement. Voor de mensen die bang zijn voor hun geld of meubels, ze zijn allen aangesloten bij CBW, men krijgt gewoon hun meubels uiteindelijk. Tevens het feit over aanbetaling, zo werkt men in deze winkels,. Nee het is niet verplicht. Maar er zijn meerdere zaken gebeurt in zulke winkels waardoor de aanbetaling een garantie geeft voor deze winkels dat het product wordt afgehaald. Het is maar al te vaak gebeurt dat een meubel is besteld en dat men het niet komt afhalen. Dit kan de winkel dan enkel verkopen als showmodel en dat moet dan weer met een korting anders koopt men het niet. Dus daarom is het altijd verlies voor de winkel. Hierdoor werken zulke winkels met een aanbetaling.

    reageer
  • Kim

     

    Vandaag contact gehad met pronto. Ze zijn failliet.....

    reageer
  • Freddie

     

    Heb een bank gekocht week 1 zou die komen 899 in winkel betaald . Zag brief aan de deur hangen . Jammer dat ik geen berichtje heb gehad of wat dan ook .

    reageer
  • ik heb precies hetzelfde probleem

  • Barry

     

    Alle vestigingen van dit bedrijf draaien momenteel heel slecht en ontslaan hun personeel.De Pronto is Amsterdam zal de volgende zijn die sluit wegens slechte verkoop cijfers.

    reageer
  • AE

     

    Ik denk zelfs een geschil met de belastingdienst 😱

    reageer
  • Sef

     

    Iedereen in Almere weet toch allang dat dit drama winkels zijn er is al zo vaak gezeur mee geweest. Als je vandaag de dag nog ergens een aanbetaling doet ben je ook niet wijs. Een gezond bedrijf kan altijd leveren zonder aanbetaling.

    reageer
  • Is een cbw erkende woonwinkel. Volgens mij zitten de klanten wel goed.

    reageer
  • Angelique

     

    Ik hoop het! Ik heb nl. geld te goed en zit op mijn stoelen te wachten.

  • grondstof

     

    Een uitlever verbod wegens een geschil met een derde partij? Gezien het feit dat er een meubel maar ook een keukenzaak bij betrokken is zal de derde partij geen toeleveringsbedrijf zijn. De overeenkomst van de diverse zaken zijn de holding IMG Groep, zal die in zwaar weer terecht zijn gekomen vraag ik mij dan af. De derde partij zou dus best is de bank kunnen zijn die de geldkraan dicht gedraaid heeft en er wordt aangestuurd op een faillissement of doorstart.

    reageer
  • Rob Koning

     

    Heb op 13 december een zithoek besteld en een aankoopbedrag betaald. Ben hier helemaal niet blij mee. Als ze failliet zijn, krijg ik mijn bankstellen niet en kan naar mijn aankoopbedrag fluiten.

    reageer
  • Jan

     

    Doe nooit aan aanbetaling. Als E erom vragen is het nee en ga ik naar een ander. Ik wil dat risico niet meer lopen.

  • Roel

     

    Ik zie op de site van CBW dat Profijtmeubel is aangesloten bij dat waarborgfonds. Als u daar heeft gekocht gaat het denk ik nog meevallen.

  • Weert Gilders

     

    Uit ingewijde bronnen: deze winkels zijn failliet.

    reageer
  • Ed Molenaar

     

    Begrijp aanbetalen ook niet. Het contract is toch al rechtsgeldig? Het is voor verkopend bedrijf handig, maar je neemt als klant een risico waar je niet om vraagt.

    reageer
  • DoeMinder

     

    Maar waarom zitten er op 1 woonboulevard blijkbaar al 4 winkels van 1 concern? Is dat ook niet vragen om moeilijkheden? Daar zou de gemeente in haar vestigingsbeleid wat mee moeten doen. En hou eens op met het betaald parkeren de schuld te geven...€2 voor een hele dag.

    reageer
  • HH

     

    Zijn allemaal winkelformules van de Internationale Meubel Groep. Lokale franchisenemers bepalen zelf welk van deze formules ze inzetten; vaak een combinatie van verschillende formules om zo voldoende omzet te kunnen halen met een beperkt aantal personeelsleden. Het ziet ernaar uit dat de Almeerse franchisenemer een probleem heeft. Het inventariseren waar IMG het op de landelijke website over heeft, klinkt niet positief. Dat doe je normaal met de winkel open, tenzij het om een beslaglegging gaat.

  • HH

     

    Het is een franchisenemer die verschillende formules uitbaat. Deze combinatie van winkels - zeker Superkeukens, Profijtmeubels en Pronto - is ook elders in het land gebruikelijk.

  • Martin

     

    Kan iemand iets vinden wanneer zo'n verbod opgelegd word?

    reageer
  • Boels

     

    Zoek op rechtspraak.nl, het gaat deels om auteursrechten op meubelontwerpen.

  • Poe

     

    Klinkt als een faillissement..hoop dat iedereen zijn spullen krijgt of geld terug.

    reageer
  • Re

     

    Hoop dat het goed komt ivm ik mijn keuken liefst 100% af wil hebben

    reageer
  • Angelique

     

    Jeetje zeg! Ik heb nog geld van ze te goed en mijn stoelen! Die al betaald zijn.....

    reageer
  • Jos

     

    Blijf maar ff rustig...

  • Wil

     

    Hoop dat ze klanten gauw iets laten weten over bestellingen...hoe dit afgehandeld gaat worden of geannuleerd?? 673522

    reageer
  • August

     

    Grapjurk! Woondome is naam van het winkelcentrum is geen eigendom van de winkels die er inzitten.

  • Jaap

     

    Verschrikkelijk, die ondragelijke spanning.

    reageer
  • Martin

     

    Woondome is falliet ! Helaas. Hoop dat de werknemers snel weer aan een baan geraken.

    reageer
  • August

     

    Grapjurk! Woondome is naam van het winkelcentrum is geen eigendom van de winkels die erin zitten.

  • Ilex

     

    Ik vind het al heel wat wat dat ze zich niet afdoen met het bekende zinnetje 'wegens omstandigheden gesloten'. Ze proberen tenminste nog enigzins uit te leggen wat er aan de hand is. @Jazeker. goedkoop hoor, parkeerperikelen er bij slepen zonder dat je weet wat er echt aan de hand is.

    reageer
  • Peter

     

    @ Jazeker: Deze winkels hebben gratis parkeren voor hun klanten op de bovenste verdieping van de winkels.

    reageer
  • Jazeker

     

    Sinds het invoeren van het betaald parkeren is het een gevecht voor de ondernemers om het hoofd boven water te houden. Heel jammer dit. Ook het feit dat betaald parkeren was ingevoerd om de forensen niet de plekken van het winkelend publiek in te laten nemen werkt hieraan mee daar de gemeente niet genoeg inkomsten kreeg met deze optie en toen maar weer de forensen zijn gaan helpen. Lang parkeren is twee euro terwijl even winkelen in verhouding veel duurder is. Dus begin bij af en ook nog betalen voor parkeren. Hoop dat het nog goedkomt met deze winkels

    reageer
  • Steven Stedenwijker

     

    Nonsens, betaald parkeren maakt helemaal niets uit voor non-food.

  • michael

     

    Op de site van profijt staan geen openingstijden meer en dat de inventaris geteld gaat worden. Gaat dus om een sluiting van de vestiging almere waarschijnlijk.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert