De eigenaresse hekelt opstelling gemeente
Het bedrijf zit er al meer dan 25 jaar
De gemeente laat in een reactie weten dat de vergunningenzaak nog in behandeling is
Casino voelt zich overvallen door gemeente
De eigenaresse van Magic Apple in Lelystad vindt de manier waarop de gemeente met de vergunning van het casino is omgegaan onacceptabel. In een brief aan de gemeenteraad schrijft directeur Corry van Amstel dat de regels voor het aanvragen van een vergunning plotseling zijn veranderd.
25 jaar
"Al meer dan 25 jaar worden de twee bestaande vergunningen steeds verlengd met 3 jaar, na het insturen van een kort briefje. (...) Dit gebruik werd plotseling gewijzigd en er moest een geanonimiseerde nieuwe aanvraag in plaats van verlenging worden ingediend." Van Amstel kreeg tot haar verbazing van de gemeente te horen dat meerdere bedrijven mochten meedingen naar de vergunning die ze al jaren probleemloos had kunnen verlengen.
VNG
De Vereniging Nederlandse Gemeenten wil de regels rond vergunningen aanscherpen. Daardoor worden vergunningen voor onbepaalde tijd mogelijk niet automatisch verlengd. Zo krijgen andere partijen ook een kans, is de gedachte. De VNG tekent daarbij aan dat zo'n actie alleen kan plaatsvinden in samenspraak met de ondernemers en de bestaande vergunninghouders. Ook moeten bedrijven de tijd hebben om op die veranderingen te reageren. Volgens Van Amstel is daar nu helemaal geen sprake van. Ze voelt zich overvallen door de gemeente, na jarenlange prettige samenwerking.
Overeenkomst met Van der Valk
Van Amstel laat in de brief aan de raad weten dat Magic Apple met hotelketen Van der Valk, die bij de A6 in Lelystad een nieuw pand gaat bouwen, een principeovereenkomst had. Het casino zou ondergebracht worden bij het hotel. Maar op het laatste moment zou Van der Valk toch zelf de vergunning willen. Tot oktober mag Magic Apple op de huidige locatie aan de Middenweg doorgaan met de werkzaamheden. Van Amstel is vastbesloten om te vechten voor haar vergunning.
Parkeerplaatsen nodig
De gemeente laat in een reactie weten dat de vergunningszaak nog in behandeling is en dat er daarom geen mededelingen over gedaan kunnen worden. Verder laat een woordvoerder weten dat de gemeente de parkeerplaatsen achter de Magic Apple wil verwerven. Dat heeft alles te maken met de bereikbaarheid via het openbaar vervoer van Lelystad Airport. Deze twee zaken staan volgens de woordvoerder overigens los van elkaar.
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!
recent nieuws
-
Zonnepanelen onder voorwaarden welkom op huisjes werkeiland Lelystad-Haven
LELYSTAD • Za 13 juni • Zaterdag 13 juniDe gemeente Lelystad wil toestaan dat er op de historische woningen op het voormalige werkeiland Lelystad-Haven zonnepanelen worden geplaatst. Ook moet het mogelijk zijn om de woningen te voorzien van...
-
Bewoners Nobelhorst geschokt na dodelijk ongeluk: 'Dit had mijn kind kunnen zijn'
ALMERE • Za 13 juni • Zaterdag 13 juniOp de kruising in Nobelhorst waar vrijdagavond een 14-jarige jongen uit Almere om het leven is gekomen, zijn meerdere boeketten neergelegd. Zaterdagmiddag kwamen mensen bijeen om hem te herdenken. Bewoners...
-
Handwerk in het hoge gras: Landelijke Maaidag luidt het maaiseizoen in
ALMERE • Za 13 juni • Zaterdag 13 juniDe Landelijke Maaidag in juni is al jaren dé aftrap van het maaiseizoen. Maaiers uit heel het land komen in Flevoland bij elkaar om daar de fijne kneepjes van het vak met elkaar uit te wisselen. Zaterdag...