Duizenden stemmen op gevaarlijke verkeerssituaties

FLEVOLAND • Vr 12 april 2019 | 23:00 • Vrijdag 12 april 2019 | 23:00

Enkele duizenden mensen hebben op gemelde gevaarlijke verkeerssituaties in Flevoland gestemd. Sinds maandag 8 april is het mogelijk om een gevaarlijke plek in het verkeer bij jou in de buurt te melden. Als een gevaarlijke plek al gemeld is, dan is het mogelijk om op die situatie te stemmen.

Eén van de gemelde situaties waar vaak op gestemd wordt, is een voetgangers- en fietsoversteekplaats bij de Oeverloper in Dronten. Er zou te hard worden gereden en de situatie is onoverzichtelijk. "Dagelijks gaat het maar net goed", schrijft één van de deelnemers.

Op de kruising op De Evenaar, tegenover Domino's Pizza in Almere Buiten wordt ook vaak gestemd. Volgens deelnemers is de kruising heel druk en onoverzichtelijk. Auto's zouden bovendien te hard rijden.

Inmiddels zijn zo'n 900 plekken in de provincie aangewezen als gevaarlijk.

Samenwerking
Omroep Flevoland neemt deze maand samen met de andere regionale omroepen en dataplatform LocalFocus de verkeersveiligheid onder de loep. Je kunt nog tot en met Pasen hieronder een melding plaatsen en stemmen op gevaarlijke verkeerssituaties. Begin mei maken we bekend wat volgens jullie de hotspots in de provincie zijn.

Werkt de kaart niet optimaal op jouw scherm? Klik dan hier. Zorg er voor dat de melding op de goede plek komt.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06 - 52 52 4891 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel

reacties (60)

  • Rachel

      Ma 29 april Maandag 29 april

    Radio Oranje straat Tussen de Vaarten Noord richting Parkwijk. Fietspad wat rood is gekleurd. Ik stop nu tegenwoordig en kijk altijd goed of er een fietser aankomt want ik heb in dec 2018 een meisje aangereden op de fiets terwijl het regende. Ik had beter moeten opletten. Toch is het een gevaarlijk kruispunt voor fietsers. Auto's rijden soms erg hard daar.

    reageer
  • Gikky

      Di 16 april Dinsdag 16 april

    Gewoon (uit zicht) binnen de bebouwde kom snelheid flitsen/laseren
    VOORAL in Almere Poort.

    Handhaving wordt ingezet om ouders te beboeten welke geen parkeerplek kunnen vinden wanneer zij kinderen naar school brengen, scholen stimuleren ouders om met de fiets te komen, maar fietsen is een vette NO GO! Zo onveilig als de p***. mensen zitten (ZICHTBAAR) massaal en continue op een mobiel en rijden te hard. daar laat ik mijn kind in elk geval niet tussen fietsen. Fietsers kiezen door de onveilige situatie om op de stoepen te fieten. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn.

    reageer
  • Henk

      Zo 14 april Zondag 14 april

    Hoe heerlijk voor omroep flevoland dat ze nu zelfs hun eigen negatieve nieuws aan het maken zijn. Bij gebrek aan de Oostvaardersplassen en de luchthaven hebben z en gelukkig zelf een negatief onderwerp uitgevonden.

    reageer
  • Klaas

      Zo 14 april Zondag 14 april

    Mensen zeiken over dat mensen te hard rijden dan wacht je toch een auto...

    En bij de grasmeent moeten die drempels weg !!

    reageer
  • Albert

      Zo 14 april Zondag 14 april

    Overzicht zegt niet veel. Ik ken verenigingen welke afspraken hebben gemaakt om bepaalde plaatsen aan te geven als verkeersonveilig. En dit door mensen die nooit gebruik maken van de route. Dit overzicht zegt dus niets!

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • San

      Zo 14 april Zondag 14 april

    Auto,s die op de stoep staan, waar geen brandweer door kan. Zowel links als rechts staan auto,s geparkeerd. Busjes voor een oversteek van fietsers. Hier gbeuren veel ongelukken door.

    reageer
  • Beans

      Zo 14 april Zondag 14 april

    Weet niet of aantal stemmen iets zegt over de veiligheid van specifieke punten. Een plaats met meer inwoners zal dan meer stemmen krijgen, terwijl een ander punt daar gelijk staat of zelfs onveiliger is. Een betere manier is om volgende keer aantal artikelen over een ongeluk te tellen en het resultaat daarop te baseren, mits OF die natuurlijk wel allemaal vast legt.

    reageer
  • K

      Za 13 april Zaterdag 13 april

    rij een keer door hartje Parijs en kijk dan nog eens of de wegen hier zo ‘gevaarlijk’ zijn.

    reageer
  • Freek 3

      Za 13 april Zaterdag 13 april

    wat ik raar vind dat je alleen kan stemmen en dat betekent niet stem tegen of stem voor maar stem voor. geen mogelijkheid tot dislike. Geen mogelijkheid om gemotiveerd aan te geven dat je het totaal niet eens bent met een opmerking.

    reageer
  • Ronald

      Vr 12 april Vrijdag 12 april

    Er zijn geen gevaarlijke punten. Gevaarlijke punten ontstaan door weggebruikers die zich niet aan de regels houden

    reageer
  • Jos

      Ma 15 april Maandag 15 april

    Ronald, het is veiliger om op de weg te letten dan steeds naar je teller. Als er een brede weg is zonder drempels dan is het een straf om 30 te rijden.

  • Ronald

      Za 13 april Zaterdag 13 april

    Johan, je zegt het zelf: waardoor je van nature te hard rijdt. Hou je teller in de gaten , dan hou je je aan de snelheid.

  • Johan mazereeuw

      Za 13 april Zaterdag 13 april

    Dat is niet waar. Veel wegen zijn niet goed ingericht waardoor je van nature veel te hard rijdt.

  • Bromsnorr

      Vr 12 april Vrijdag 12 april

    Kansloos gedoe. Mensen vinden anderen gevaarlijk en van zichzelf geloven ze dat ze geen gevaar zijn.

    reageer
  • Diederik

      Vr 12 april Vrijdag 12 april

    Ik heb er ook maar een paar punten bij gezet. Zomaar aan te maken zonder een tweede verificatie. Gewoon flut dus.

    reageer
  • HK

      Do 11 april Donderdag 11 april

    Wat is het nut van deze uitvraag naar gevaarlijke ‘hotspots’, anders dan dat half Flevoland weer gaat lopen gallen?

    reageer
  • Walter

      Do 11 april Donderdag 11 april

    In Lelystad hebben ze meer politie aan de staat dan op straat. Ik kan je zeggen Lelystad is echt heel veilig.

    reageer
  • Steven stedenwijker

      Do 11 april Donderdag 11 april

    Mij bekende lokaties worden als gevaarlijk aangeduid terwijl er niets mee aan de hand is of zelfs pas twee weken betaan. Dit gezeur geldt elders ook dus 90% van de meldingen is gezanik.

    reageer
  • Freek 3

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Ik lees veel over te hard rijden. In veel gevallen zijn dat geen onveilige verkeerssituaties maar gevaarlijke weggebruikers. Dat kan je meestal niet oplossen door een technische ingreep.

    reageer
  • Klaas

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Gewoon de rijschoolhouders vragen waar het veilig is en niet. Die rijden de hele dag door en zien veel onoverzichtelijke plekken. Of waar mensen gevaarlijke stunten uithalen. (ben zelf geen rijschoolhouder maar ik rij genoeg en zie veel plekken en te veel borden) Wat ook veilig is niet steeds snelheidscontroles doen, de mensen letten meer op of er niemand te flitsen staat dan dat ze op de weg letten.

    reageer
  • MKM

      Do 11 april Donderdag 11 april

    Grappige redenatie... Doordat mensen te hard rijden, moeten ze beter opletten of er wordt gecontroleerd, waardoor ze minder op de weg letten. En dat komt dan door de controles? Misschien gewoon iets minder hard rijden helpt veel meer, dan zijn de controles niet eens meer nodig. Oh ja, voor degenen die zeggen dat je zo gemakkelijk iets te hard rijdt: bij 51 km/u krijg je nog geen bekeuring, de teller staat minstens op 55 voor je bekeurd wordt. Je mag trouwens ook minder hard dan 50 km/u rijden.

  • Emmeloorder

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    In Emmeloord, op de Nagelerweg tussen de nieuwe rotonde en de Nagelerbrug, wordt echt krankzinnig hard gereden. Daarop worden in van die gepimpte, op die van Bassie en Adriaan lijkende auto's (goedkope Marktplaatswrakken), maar ook door motorrijders, vooral 's avonds zelfs inhaalraces gehouden. En de nieuwe rotonde wordt door die lieden gebruikt om er 's nachts met rokende en gierende banden keihard rondjes op te rijden. Maar ook overdag rijden 'gewone' automobilisten er veel en veel te hard. Vorige week werd daar zowaar een keer politiecontrole gehouden, al was die meer bedoeld om agenten op te leiden. Verder echter nooit controle, dus een Walhalla voor hardrijders. Levensgevaarlijk daar, temeer nu er een skatebaan voor kinderen is aangelegd. Dat gaat geheid een keer vreselijk mis daar! Een paar hoge drempels erin en regelmatig politiecontrole. Dat zou het daar een stuk veiliger maken!

    reageer
  • Luuc

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Nieuwe geasfalteerde fietspad rotonde Arie de Wit brug word levensgevaarlijk bij nat wegdek, doe er wat aan voor dat het te laat is en er ongelukken gebeuren

    reageer
  • De ingenieur

      Do 11 april Donderdag 11 april

    Asfalt wordt niet glad in de regen. Heel Nederland ligt er vol mee.

  • Folkert Buiter

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Ik kom op de kaart niet verder dan 600. Staat er ten onrechte een 1 teveel? 600 ipv 1600?

    reageer
  • Jaap

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Op de kaart staan locaties. Op die locaties kunnen vervolgens meer dan 1 stem uitgebracht worden

  • Ad

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Heel goed van Omroep Flevoland om hier aandacht aan te besteden. Blijkbaar is het hard nodig (gezien het aantal reacties). Besturen van achter het bureau werkt niet. Wel je burgers / bewoners erbij betrekken.

    reageer
  • coureur

      Do 11 april Donderdag 11 april

    Het grootste deel van de meldingen is flauwekul. Voor een normale deelnemer is er niets aan de hand.

  • Hans J.

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Oh jazeker..... wie bepaalt dan wat er gevaarlijk is?

  • Ingrid

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Fietspad en kruising bij De Deen in het centrum zijn al vaak aanrijdingen geweest omdat het verkeer daar van alle kanten komt zijn ook al scooters en fietsers op elkaar gereden

    reageer
  • Dorien

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Kruising bij Deen??? Weet niet waar jij die kruising ziet, er is daar een zebrapad maar kruising??? nog nooit gezien kom er iedere dag langs

  • Hoossie

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Op de dreven in Lelystad wordt de linker rijbaan als invoegstrook gebruikt door veel te ongeduldige automobilisten.
    Vooral ouders die kinderen van en naar de scholen brengen.
    Zeer gevaarlijke situaties.
    Al meerdere malen de politie hier op aangesproken. Zij grijpen zelfs niet in als men staat te laseren.!

    reageer
  • Dirk Buiswater

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Ik doe het ook wel, als iedereen met een noodgang met flinke tussenruimte achter elkaar rijdt moet je toch wat.
    Overigens vind ik die semi-snelwegen dwars door Lelystad een planologische misser.

  • Jaap

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Klopt. Zijn gewoon voorrangsfouten. Zelf ook al eens bijna een aanrijding gehad van iemand die klakkeloos de linkerstrook op wilde rijden terwijl ik daar net een auto - die 40 reed op de rechterstrook - in wilde halen.

  • jan

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    wat dacht je van al die automobilisten die stoppen bij het station/schouw om fietsers voor te laten die helemaal geen voorrang hebben wat opstoppingen opleverd bij het station.Super irritant!(en gevaarlijk want je verwacht niet dat mensen ineens gaan stoppen.

    reageer
  • Dick

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Is allemaal gevolg van art.185 WvW. Je weet wel dat artikel wat zo foutief "wet bescherming zwakke verkeersdeelnemer" wordt genoemd. Daardoor nemen juist die zwakke verkeersdeelnemers voorrang. Mensen worden dan vanzelf (te) voorzichtig.

  • E

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Ben het totaal eens met Jan, bestuurders moeten denk ik opnieuw theorie behalen ? Haaientanden zien we gewoon niet.

  • jcnlp

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Straat: Troffel Dronten graag borden met Max.30 km. Wordt erg hard gereden, slecht zicht op straten van rechts, door veel te hoge hagen van bewoners.
    Veel spelende en fietsende kinderen!!

    reageer
  • Dick

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Alsof een bord gaat helpen. Als je de weginrichting niet aanpast, zullen bestuurders zich niet aan de snelheid houden. Daarnaast, “te hoge heggen”. Spreek zelf je buurtbewoners aan op hun te hoge heggen....

  • Lily

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    De kruising tussen de Noord/Helling en Werfstraat in Dronten. Zeer gevaarlijk oversteekpunt. Hoop dat dit snel aangepakt wordt.

    reageer
  • Edwin

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Helemaal mee eens! En dan ook nog automobilisten die vertikken om richting te geven en fietsers die niet hun arm uitsteken omdat ze met de telefoon bezig zijn.

  • Ab

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Voetpad tussen stadspark en koploper in Lelystad.Er rijden daar meer fietsers dan er voetgangers lopen en dan gaan de fietsers maar op de rijweg fietsen of de voetganger krijgt van de fietser een grote mond.De fietsers negeren 2x een verboden bord voor fietsers bord
    Nooit een politiecontrole .

    reageer
  • Tinus

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Wat dachten jullie van de Finse straat Kraggenburg, doorgang weg voor mensen die vanaf Ens komen en op het klif wonen. Al een aantal maal bijna kind onder een auto en laatst een botsing op de kruising met de Casper com Brink straat. 30 km zone maar 80%houd zich er niet aan.

    reageer
  • Zeewolde

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Aanvulling op het artikel: Goede actie.. blijkt dat de gewone burger meer verkeerskundig inzicht heeft.

    reageer
  • Zeewolde

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    De verkeerskundig van Zeewolde/ Harderwijk? of was het inhuur.... in ieder geval is het voor fietser en automobilist geheel onduidelijk wanneer wie voorrang heeft. Bij rotondes heeft de fietser voorrang, maar is onduidelijk. Fietspadkruising ligt steevast te dicht op de rotonde! Daardoor moet je mutitasking zijn ingelegd... en dat kan ons brein niet! doordoor opstopping bij rotondes en onverwachte handelingen die tot ongelukken lijden... Bij kruisingen soms wel soms niet voorrang aan fietsers. Kortom er is geen duidelijke gemeente verkeersbeleid in Zeewolde. Politiek wel een onderwerp... maar keuzes zijn weer compromis en halfbakken dus. Wie bepaald nu!

    reageer
  • Poldermens

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Mooi, hoe meer onduidelijkheid hoe voorzichtiger de verkeersdeelnemers zijn. Goed naar de borden kijken en de verkeersregels toepassen. Kun je dat niet, dan beter je rijbewijs inleveren. Zeewolde is een makkie wat verkeer betreft!

  • Zon

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Een ‘ situatie’ is iets wat men zelf veroorzaakt. Een weg kan door struiken- obstakels oid onoverzichtelijk zijn. Dan dien je als bestuurder zelf dus je snelheid aan te passen. Een ‘ gevaarlijke weg’ heb ik nog nooit gezien. . Een weg met een geweer of plots overstekende bomen.. ik ken ze niet. De bestuurder maakt het gevaarlijk.

    reageer
  • Thomas

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Dat is dus waar het probleem ontstaat: Sommige bestuurders zijn competent, letten op en houden een normale snelheid aan.

    Andere bestuurders worden onzeker, gaan op de rem stem en veroorzaken op die manier gevaar en hinder 'want ik moet mijn snelheid aanpassen', terwijl hun gebrek aan rijvaardigheid het probleem is.

  • Beans

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Mee eens, als iedereen zich nu eens zou inhouden en beter om elkaar zou denken...

  • G

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Doorgaande weg in de Kempenaar, Lelystad. Bij het eerste gedeelte heeft rechts voorrang, daarna niet meer??? Wees duidelijk gemeente Lelystad!

    reageer
  • @K

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Als je zo reageerd dan snap je werkelijk niet waar het over gaat!

  • K

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Blijkbaar is het zo onduidelijk dat je het zelf weet te omschrijven..

  • MarkS90

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Zo te lezen is iedereen schuldig, behalve diegene die hier reageren ...

    reageer
  • Rht.

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Toch apart. Het is net of deze app het meldpunt voor onveilige situaties is en niet de link in het artikel.

    reageer
  • Poldermens

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Heerlijk, je hebt zó gelijk!

  • Hans Anders

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Heel Urk .daar rijden ze als gekken .

    reageer
  • Alexandros

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Je kunt zeggen dat in het algemeen in de woonwijken met rechte straten altijd te hard gereden wordt. In de bloemkoolwijken is te hard rijden niet aan de orde, maar in de straatjes van dorpen, wijken uit de jaren '60 en Vinex en nieuwbouwwijken wordt altijd te hard gereden. Daar zie je ook regelmatig van die poppetjes langs de weg met "Slow down" ernaast. Logisch ook. Rechte kijklijnen geeft weggebruikers immers het gevoel dat ze hard kunnen rijden. Ik snap dat gemeentes niet zitten te wachten op nieuwe bloemkoolwijken, omdat die zeer duur in onderhoud zijn, maar zelfs met kaarsrechte straten kun je elementen van een woonerf toepassen om te voorkomen dat men met 50 door de straat heen scheurt.

    reageer
  • Peter

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    bloemkoolwijken? wat is dat dan weer.

  • Barbara

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Omroep Flevoland is er in gestonken om mee te werken aan wat
    Onveilig Verkeer Nederland nalaat. Zoveel enquêtes al ingevuld zonder enig resultaat.Plaats dit bericht s.v.p

    reageer
  • Anoniem

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Omroep Flevoland is juiste de gene die door druk vanuit de media er voor kan zorgen dat er wel wat mee gebeurd.
    Hier doen ze juist wat nodig is omdat de vele enquetes niet werken. Zij kunnen vinger aan de pols houden en de vragen stellen over een paar maanden als er niks veranderd.
    Daarom bestaan omroepen om de controle uit te oefenen waar de burger het niet kan.

  • RonaldB

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Tja, de meest gevaarlijke situatie op de weg. Daar vraag je mij wat! Eigenlijk kan ik maar op 1 ding komen.
    De bestuurder van welk voertuig dan ook, is m.i. de gevaarlijkste situatie op de weg, waar dan ook.
    Zolang bestuurders van fiets, bromscooter, bromfiets, auto, bestelbus, motor, vrachtwagen met andere zaken bezig zijn dan dat zij behoren te doen aan het stuur, kun je aanpassen wat je wil, dan zullen er ongevallen blijven gebeuren.

    Mensen bellen achter het stuur, zijn in heftig gesprek verwikkeld met passagiers, doen hun haar, brengen make-up op, zijn met Spotify bezig, een krant of ander papieren iets, kortom, zijn bezig met allerlei andere zaken waardoor zij minder aandacht hebben voor het overige verkeer.

    Zelf rij ik heel regelmatig over Buitenhoutse Dreef en Evenaar, waarvan gezegd wordt dat die gevaarlijk zijn ivm onoverzichtelijkheid.
    Ik heb die niet kunnen ontdekken, allemaal heel overzichtelijk, mits men in ieder geval de moeite neemt om even te kijken. Maar vaak zie je bestuurders die nog snel even......... en dan is het vaak BOEM.
    Ook dat is een feit dat veel mensen te snel rijden. Ja, dan ben je vaak te laat met kijken. En ook dan is het BOEM!
    Of mensen denken nog snel even voorlangs te kunnen kruizen, snelheid van de ander niet goed ingeschat. En dan, u raadt het al, ook weer BOEM.

    Ik durf de bewering aan dat 80-90% van de aanrijdingen op de Evenaar voorkomen had kunnen worden, indien bestuurders bezig zouden zijn geweest, waarbij zich bezig mee hadden moeten houden, n.l. het verkeer.

    Om even bij de Evenaar te blijven: wel ben ik van mening dat het voor voetgangers zeer slecht geregeld is. Er is vlgs mij geen enkele beveiligde voetgangersoversteekplaats. Vooral daar waar men wil oversteken om bij winkels te komen, zouden zeker beveiligde oversteekplaatsen moeten komen.

    Maar over het algemeen vind ik dat er weinig echt gevaarlijke situaties zijn in Almere.

    reageer
  • Frans

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Ben het behoorlijk met je eens Ronald. Veel verkeersdeelnemers zijn met te veel andere zaken dat het verkeer. En nemen hun verantwoordelijkheid niet serieus, immers de ander maakt toch de fout als ze wakker schrikken in hun bubbel. Dat is een belangrijke ongevalsfactor. Almere is een veilige stad voor het verkeer. De cijfers láten dat ook zien. Maar dat neemt niet weg dat men op zijn handen moet gaan zitten. Educatie en bewustmaken zijn issues die goed gedaan moeten worden,
    anders wordt het weggelachen.

  • Jos

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Goed verhaal, lekker kort

  • Hans Anders

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Lekker kort verhaal .

  • Polderboer

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Een algemeen gevaarlijke situatie bevinden zich op veel 80 km wegen. Er is geen enkele N weg waar men zich aan de max. snelheid houdt. Als er een flitser staat gaat men 100m ervoor goed in de remmen en zodra men er voorbij is weer vol het gas erop. In 30 km zones is het nog erger, vooral de pakketbezorgdiensten en de wijkbewoners zelf zijn hier de grootste racers. Maar het is water naar de zee dragen, en als je er iets van zegt ben je een l*l.

    reageer
  • Bertjan

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Woonwijken blijven mensen te hard rijden ook ee n leuk punt voorstraatbrug voorstraat

    reageer
  • Belle

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Bij de categorie vervoersmiddelen ontbreekt de speed pedelec. Dit is toch iets anders dan een brommer, omdat een speed pedelec meestal maar rond de 30-35 km haalt, wat specifieke problemen oplevert.

    reageer
  • Anoniem

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Volgens mij heb jij een statistiek gemaakt met een pedelec. Deze vallen onder snor/bromfietsen

  • Hanneke

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Oversteek Boterbloemweg _Evenaar
    Ik heb al melding gemaakt bij de politie en gemeente.
    Volgens de politie was er bijna geen ongeluk op de Evenaar. Zie foto bij het artikel, de Evenaar!
    Hopelijk wordt er eens snel wat aan gedaan voor voetgangers en fietsers.

    reageer
  • Ina janse

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Ens baan 30km gebied veel auto,s te hard ,4 zebrapaden dagelijks bijna ongelukken ,dit vaak bij politie maar geen of weinig controle graag aandacht

    reageer
  • Sandra A.

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Een gevaarlijk kruispunt noem ik een punt welke niet overzichtelijk is met veel overstekend/kruisend verschillend verkeer (denk aan voetgangers, fietser met bussen en auto's punten). In Almere zijn die er niet in overvloed en wordt er teveel mijn ziens geregeld met stoplichten, rotondes en drempels. Dit zorgt er alleen maar meer voor dat autorijders steeds minder hun eigen oplettende vermogen gebruiken met een reducerende rechtervoet.
    Ik heb een auto met allerlei toeters en bellen aan veiligheidssystemen maar het interesseert me geen moer. Ik rijd de auto en niet andersom. Ik let op en laat dit niet de auto voor mij doen.
    En bovenal, ik ben in de auto bezig met het rijden en het verkeer om me heen en niet met keiharde muziek, mijn mobieltje of andere zaken.
    Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het niet aan de verkeerssituatie ligt maar aan de mens achter het stuur (gebreken aan de auto daar gelaten uiteraard).

    reageer
  • lelystedeling

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Fietspad wijk Boeier naar Bataviastad ZEER gevaarlijk de oversteken bij Bataviastad.
    Automoblisten verlenen GEEN Voorrang aan Fietsers,etrwijl het duidelijk staat aangegeven.

    reageer
  • B

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    BataviaStad is zo langzamerhand een heel zelfstandige Gemeente geworden binnen Lelystad die alles zelf onderhouden, waarschijnlijk ook de verkeesborden?

  • K

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Overbodige stoplichten niet? Die dingen op de tussenring bij de kruising hogering slaan namelijk echt helemaal nergens op.
    Geplaatst speciaal voor mensen die verkeerd rijden op de hogering en daar willen keren en voor mensen die blijkbaar niet kunnen kijken en/of de voorrangs-regels niet begrijpen.

    reageer
  • Parkwijker

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Almere: kruising Hagevoortdreef - Tussenring. Daar wordt veelvuldig rood licht genegeerd, em keihard doorgereden. Het is wachten op de eerste dode.

    reageer
  • Mam

      Wo 10 april Woensdag 10 april

    Weg is niet gevaarlijk maar de aso's die de verkeerslichten negeren.

  • KC

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Lelystad maakt veel fouten met de voorrangsregels in 30 km gebieden. Een voorbeeld is de wijkonsluitingsweg in de Kempenaar. Bij de kruisingen met 26, 25 en 24 staan voorrangsborden in de straatjes terwijl op de wijkontslluitinsweg geen vrijliggend fietspad is. Dit mag helemaal niet. (Zie CROW). Op de vele andere kruispunten is dit niet zo en de auto's etc. rijden te hard.
    De gemeente is op de hoogte, maar doet er niets aan met als argument dat daar ter plaatse een doorgaand fietspad is. In het verleden met blauwe bollen. Al lang weg gesleten.

    reageer
  • Jur

      Ma 8 april Maandag 8 april

    CROW is geen wet he, het is niet zo dat niets niet mag omdat het CROW anders adviseert. Overigens had het veel duidelijker geweest als Lelystad veel meer met inritten bij aansluiting van de woonstraatjes met de wijkontsluitingswegen gewerkt zou hebben, zoals elders in het land wel gebruikelijk is.

  • Flevoburger

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Aansluiting Gelderse dreef vanaf Middendreef in lelystad.
    Op iedere godverlaten plek hebben ze in Lelystad een rotonde. Hier dus niet.

    Nu zijn ze in Lelystad niet zo slim met het verkeer: de situatie bij het Station is dramatisch maar dat kan ook niet anders als je 2 belangrijke noord-zuid verbindingen in het centrum gewoon afsluit / veranderd in een 1 baans weg.

    Willen ze de rotonde bij het provinciehuis gaan vervangen voor stoplichten....
    Dat zou dan een betere doorstroming geven. Echt, hoe Lelystads wil je het hebben?

    reageer
  • Hans

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Flevoburger: In de begroting van de gemeente staat dat er op de kruising Geldersedreef/Zuigerplasdreef verkeerslichten komen. Verkeerslichten bij het provinciehuis lijkt me ook een hele verbetering; het is voor fietsers en voetgangers een onaangename bezigheid om daar over te steken. Nog beter zou het zijn om het drukke autoverkeer van de Middenweg eens aan te pakken. Niet al dat verkeer moet langs het stadshart geleid worden.
    Alexandros: de kruising Middendreef/Tjalk wordt aangelegd vanwege de komst van een busbaan (ontwerp heeft Omroep Flevoland een tijd terug gepresenteerd). Daar komen dan ook verkeerslichten.

  • Tuuk

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Alexandros hoe wil je een rotonde plaatsen tussen de Geldersedreef en de Middendreef dan? Dat moet dan wel een hele grote rotonde gaan worden, daar dit een behoorlijk eind uit elkaar ligt!!

  • Alexandros

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Die aansluiting tussen Geldersedreef en de Middendreef kan nog zonder rotonde alhoewel drempels hier niet zouden misstaan. Een rotonde Middendreef-in/uitrit winkelcentrum Tjalk is meer noodzakelijk. Het gaat hier zeker twee keer per maand mis. Dat fietspad wat aan die kruising ligt moet ook omgelegd worden naar de andere kant van de spoordijk. Plek zat en dit voorkomt dat men afgeleid is door die absurd hoge drempel met daarop een onoverzichtelijk fietspad die je moet kruisen met daarna ook nog eens direct de drukke Middendreef.

  • almeertje

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Auto's op de evenaar moeten gewoon rustiger rijden. En niet even snel voor willen gaan. Dan is er niks aan de hand. En breng je kinderen om 8 uur heerlijk op de fiets naar school. Vaak hebben die de meeste haast. Ze rijden met beslagen auto ruiten. Rarara hoe krijg je gevaarlijke situaties.

    reageer
  • Harry

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Heel marknesse

    reageer
  • Bianca

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Het gevaar in Lelystad zit hem vaak ook in de onduidelijkheid in verkeersborden en -tekens. Er ontbreken haaientanden, er staat wel een bord nadering voorrangsweg maar op de betreffende voorrangsweg geen bord die aangeeft dat je voorrang hebt.
    En het gevaar zit hem ook in het feit dat vrijwel geen enkele verkeersdeelnemer zich meer aan een verkeersregel houdt.

    reageer
  • M

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Wijs dat dan aan op de kaart.

  • Afke

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Verschillende punten in emmeloord

    reageer
  • Klaas

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Lekker duidelijk

  • Els Stel

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Mss tegen beter weten jn maar de kruising Atlasdreef/Evenaar in Almere is het minstens 2x per week raak....

    reageer
  • Ellnie

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Daar verbaas ik mij steeds over. Er staan overal borden en haaientanden. Verkeer op de Evenaar heeft altijd voorrang. Hoe moeilijk kan het zijn?

  • Afke

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Kruising lange dreef - deel en bij de lidl nagelerstraat rotonde julianastraat ook voor fietsers maar als iedereen zich aan de regels houd gebeurt er niks word gezegd

    reageer
  • Luca

      Ma 8 april Maandag 8 april

    In Emmeloord zijn zoveel gevaarlijke punten, bijna teveel om op te noemen.
    Sowieso het punt bij de Lidl ( Nagelerstraat ) dit staat elke dag vast, mensen halen hier rare capriolen uit. Tevens het punt van de Muntweg ter hoogte van de snelweg op en afrit. Hier wordt veel te hard gereden en is gewoon een druk en gevaarlijk punt.

    reageer
  • V

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Nagelerstraat gaat na de zomer aangepakt worden.

  • Yvon

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Kruising evenaar en atlasdreef in almere buiten. Bijna elke week raak. Levensgevaarlijke situatie daar gecreëerd.

    reageer
  • E

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Zullen we heel Emmeloord dan maar aanmelden?

    reageer
  • Poldermens

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Wat een onzin!

  • Sascha

      Ma 8 april Maandag 8 april

    De rede in dronten. Is voor auto's 'één richting verkeer en fietsers mogen van twee kanten komen. De weg is smal, het wegrijden van auto's die geparkeerd staan en niet opletten. Oplossing is dat deze alleen voor bestemmingsverkeer is zoals bezorgen of bewoners. Fietsers worden regelmatig bijna van de sokken gereden.

    reageer
  • Edwin

      Di 9 april Dinsdag 9 april

    Ook ik ervaar dat het bij de rede steeds gevaarlijker wordt tussen auto's en fietsers. Ik ben het eens dat een aantal fietsers en automobilisten met andere dingen bezig zijn dan met het verkeer maar ervaar ook dat de mensen zonder mobiel etc. Op deze weg gevaarlijke capriolen moeten uithalen ( en dan m.n. de fietsers). Eén richtingsverkeer is geen optie omdat de weg te smal is, oplossing zou kunnen zijn alleen bestemmingsverkeer zoals bewoners en laden en lossen, daarnaast alleen fietsers.

  • Moi

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Fietsers ook gewoon van één kant.
    Want negen van de tien keer letten die niet op en steken zomaar de weg over, zitten op hun mobiel te kijken, en denken, ze letten wel op ons. Vooral de jongeren die dat doen. Daardoor word het gevaarlijk, anders valt het best wel mee.

  • Deanna

      Ma 8 april Maandag 8 april

    In heel Almere rijden ze asociaal en/of illegale street races. Zowel politie mannen/vrouwen grijpen niet eens in!! Vroeger had je de verkeers politie met die Porsche' s die moeten weer terug komen, dat waren geen makkelijke kerels, maar wel echte politie kerels!!

    reageer
  • z

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Maar die reden op de snelwegen, niet in de stad.

  • Gebruiker

      Ma 8 april Maandag 8 april

    Deze reactie is verwijderd door de redactie

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert