Tante Truus winnaar bij eerste Golden Pin Awards van Google

ALMERE • Do 29 juli 2021 | 16:01 • Donderdag 29 juli 2021 | 16:01

Lunchroom Tante Truus in Almere Stad heeft de Flevolandse Golden Pin Award van Google gewonnen. Dat is donderdag bekendgemaakt tijdens een online uitreiking. In totaal zijn twaalf van deze prijzen uitgereikt, elke provincie heeft een winnaar. De Golden Pin Awards zijn een erkenning voor ondernemers die goed hebben ingespeeld op de veranderende omstandigheden door corona.

Bij Tante Truus werken mensen met een verstandelijke beperking of psychische aandoening. Toen de eerste lockdown begon zaten alle cliënten thuis. Kok en begeleider Robert Boerthout vertelt dat het geen gemakkelijke tijd was voor de onderneming en de werknemers.

Tekst gaat verder onder Facebookbericht

Op social media begon Tante Truus winacties. Verder is begonnen met het bezorgen van een taartjesbox. Op die manier bleven de cliënten toch aan het werk. Verder is eten bezorgd bij tehuizen voor gehandicapte mensen. "Wat een eer om deze award in ontvangst te mogen nemen. Wij als team zijn daar trots op", zegt Boerhout.

De Golden Pin Awards zijn in het leven geroepen tijdens de coronacrisis. De winnende ondernemers hebben creatief gebruik gemaakt van internet en de sociale media om hun klanten te bereiken. Verder keek Google naar de beoordelingen die klanten geven. Ondernemingen met goede reviews voor en tijdens de coronacrisis kwamen in aanmerking voor de prijs. Winnaars krijgen naast een bokaal, ook gratis trainingen. Bijvoorbeeld in hoe ze hun zichtbaarheid digitaal nog verder kunnen vergroten.

De winnaars van de Golden Pin Awards
Tante Truus - Flevoland
Villa Kalkoven - Drenthe
Boekhandel Dominicanen - Limburg
Tantilly - Overijssel
Spellenwinkel Subcultures - Utrecht
Het Brouwdok - Friesland
JJ’s Kitchen - Zuid-Holland
Boekhandel de Drvkkery - Zeeland
Restaurant de Basiliek - Groningen
Meesterslijpers - Noord-Holland
L’Anatra Lunches & Snoep - Noord-Brabant
Bistro Flores - Gelderland

'Steeds digitaler'
Door de coronacrisis maken steeds meer ondernemers gebruik van het internet om de consument op te zoeken. "Digitale tools waren voor velen een reddingslijn tijdens de lockdowns en hielpen Nederlandse bedrijven om door te zetten. Zo hebben inmiddels meer dan 111.000 Nederlandse restaurants en retailers een gratis online bedrijfsprofiel op Google", zegt country manager Google Nederland Martijn Bertisen.

Op zo'n bedrijfsprofiel staan bijvoorbeeld openingstijden, of een bedrijf bezorgt, of reserveren mogelijk is en de coronamaatregelen die gelden bij de onderneming. Bertisen zegt dat Google bedrijven op deze manier wil helpen om mee te komen in de digitale toekomst. Consumenten gebruiken namelijk steeds vaker internet om hun aankopen te doen. Sinds het begin van de crisis is 60 procent meer gebruik gemaakt van het internet.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel