City Marketing Lelystad twijfelde over omstreden tekst op bord

LELYSTAD • Di 3 januari 2023 | 18:28 • Dinsdag 3 januari 2023 | 18:28

Heel vervelend dat de boodschap verkeerd is overgekomen. Dat zegt directeur Barry Porsius van City Marketing Lelystad over het bord in de Warande met de tekst "2022 was goed, 2023 wordt beter". Bij Omroep Flevoland kwamen er negatieve reacties binnen, want het jaar 2022 was niet zo goed met de oorlog in Oekraïne, de energiecrisis en woningnood. Porsius begrijpt de kritiek: "Ik moet die mensen ook gelijk geven. In veel opzichten was het ook niet zo'n goed jaar. Dat klopt en dat vind ik ook heel vervelend."

City Marketing Lelystad heeft zelf ook wel getwijfeld of dit de juiste tekst is om te plaatsen, maar heeft er uiteindelijk toch voor gekozen. "Die uiting '2022 was goed, 2023 wordt beter' heeft te maken met ons werk voor de stad en niet zozeer met de wereldproblemen die er zijn. We proberen juist, met de dingen die we doen voor Lelystad, het allemaal wat leuker te maken voor de mensen", aldus Porsius. "Ik had gehoopt dat iedereen die koppeling wel zou maken. We hebben hier bij CML trouwens ook geen enkele negatieve reactie gehad. Maar dat neemt niet weg dat we het heel vervelend vinden."

Porsius blikt positief terug: "In 2022 zijn er veel dingen goed gegaan, maar in 2023 worden die beter. Zoals de Lichtjesparade, die eerst dit jaar niet door zou gaan, dat hebben we toen uiteindelijk overgenomen. En met heel veel inspanning en vrijwilligers hebben ze dat toch voor elkaar gekregen en is er een supermooi evenement neergezet. We kregen heel veel goede reacties, maar volgend jaar gaan we het beter doen. Ook Bommetje, de Ladies Tour, de Lichtjesparade, Lekker Lelystad en zo kunnen we nog wel even doorgaan... En dat gaan we proberen beter te doen."

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel