Spits van Almere City blij met wederopstanding Vitesse

ALMERE • Do 4 september 2025 | 19:38 • Donderdag 4 september 2025 | 19:38

Aanvaller Bas Huisman van Almere City is erg blij met de wederopstanding van zijn oude club Vitesse. Woensdag bepaalde de rechter dat die club uit Arnhem voorlopig haar betaald voetbal licentie weer terugkrijgt.

De 20-jarige Huisman, die jaren bij Vitesse speelde, kwam deze zomer transfervrij over en tekende een contract voor twee seizoenen in Almere. De aanvaller is erg opgelucht over het nieuws rond zijn oude club: "Dit is fantastisch nieuws. Ik heb woensdag veel contact gehad met jongens vanuit de club, jongens die ook zijn weggegaan en met veel fans ook. Het is een mooi moment voor Vitesse".

Huisman kreeg het onverwachte nieuws woensdagmiddag bij Almere City te horen en kon het nauwelijks geloven: " We zaten in de lunch hierzo. Jongens zeiden dat ze weer terug waren of zoiets. En ik zei eerst: ik wil het zelf eerst wel zien, want de kans was klein, dat was wel duidelijk. Maar het is fantastisch dat ze nu weer terug zijn".

Huisman heeft er geen spijt van dat hij onlangs zijn contract liet ontbinden bij Vitesse en nu bij Almere City speelt: "Nee, geen spijt van. Ik sta 100% achter mijn keuze. En het is geweldig voor Vitesse dat ze weer leven. Ik heb ook gezegd: mijn periode bij Vitesse is voorlopig tot een einde gekomen, dus wie weet kan ik later in mijn carriere altijd terugkomen".

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel