Franse verdediger Theo Barbet per direct weg bij Almere City 

ALMERE • Ma 8 september 2025 | 21:33 • Maandag 8 september 2025 | 21:33

Almere City FC en de Franse verdediger Theo Barbet gaan met onmiddellijke ingang uit elkaar. De 24-jarige Barbet vertrekt naar FC Stade Lausanne-Ouchy, dat uitkomt op het tweede niveau in Zwitserland. Hij had nog een contract tot medio 2026 in Almere.

De linksbenige Barbet werd in de zomer van 2022 aan de selectie toegevoegd en promoveerde in de zomer van 2023 met de Almeerders naar de eredivisie. In dat seizoen kreeg de Fransman de bijnaam 'Le Tank' vanwege zijn inzet en spijkerharde verdedigende inzet. In januari 2024 werd zijn nog doorlopende contract zelfs met twee extra seizoenen verlengd.

De Frans jeugdinternational kon vorig seizoen en dit seizoen niet meer op een basisplaats rekenen onder de trainers Hedwiges Maduro en Jeroen Rijsdijk. De laatste wedstrijd uit tegen RKC Waalwijk ontbrak Barbet al in de selectie. In totaal droeg de Fransman 85 keer het shirt van Almere City, waarin hij één doelpunt wist te maken.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel