Almere City-spits Bas Huisman succesvol geopereerd 

ALMERE • Vr 10 oktober 2025 | 16:28 • Vrijdag 10 oktober 2025 | 16:28

Aanvaller Bas Huisman van Almere City FC is minstens een half jaar uit de roulatie, nadat hij donderdag tijdens de training een zware enkelblessure opliep. De 20-jarige Huisman is inmiddels succesvol geopereerd en zal de komende maanden aan zijn lange herstel moeten gaan werken.

Almere City moest donderdagmorgen de laatste training in de aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Vitesse van vrijdagavond voortijdig beëindigen, nadat Huisman deze zware blessure opliep. Bij een actie in de slotfase van de training verdraaide de centrumspits zijn enkel volledig. De spelers werden onmiddellijk naar binnen gestuurd en Huisman werd per brancard naar een ambulance gebracht.

De zware kwetsuur van Huisman had grote impact op iedereen, die getuige was. Trainer Jeroen Rijsdijk: "Hij gleed weg bij een schot en verdraaide daarbij zijn hele enkel. Ik kan het niet eens beschrijven. Dit was misschien wel de meest heftige blessure die ik gezien heb op een veld tot nu toe."

Huisman, die deze zomer overkwam van Vitesse, tekende bij Almere City FC een contract tot medio 2027 met een optie voor nog één seizoen. Tot dusver kwam hij zeven keer in actie voor de club en wist hij één keer te scoren.

Vrijdagavond speelt Almere City vanaf 20.15 uur de thuiswedstrijd tegen Vitesse, de oude club van Huisman.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel