Auto voor tweede keer vast onder hetzelfde viaduct

ALMERE
Exact dezelfde vrachtauto van een bezorgdienst is vrijdag voor de tweede keer dit jaar vastgereden onder hetzelfde viaduct in Almere Buiten. Het voertuig kwam in april ook al eens klem te zitten onder het viaduct op de Rio de Janeirostraat.

Toen raakte de bovenkant van de laadbak zwaarbeschadigd. Vrijdag ging het opnieuw mis en liep het voertuig weer schade op. Volgens een woordvoerder van het bedrijf werd de auto ditmaal door een andere chauffeur bestuurd.

Het bedrijf heeft 60 auto's en noemt het erg toevallig dat dezelfde auto voor een tweede keer is klemgereden. Het viaduct onder de spoorlijn is 2 meter 80 hoog.


reacties (9)

  • Willem Vlissingen

     

    De chauffeur die er bij staat komt met zijn armen over elkaar, ook niet bijster intelligent over.

    reageer
  • rinus

     

    mij is geleerd dat je de lengte de hoogte en breedte en het gewicht van het voertuig moet kennen tijdens mijn opleiding maar de gemeente is er ook debet aan om bij lage viaducten borden te plaatsen geen borden dan is standaard de viaduct op 4.10 m. zoals het volgend bericht.... ---------------------------------------------------------------------------------------- De doorrijhoogte is de hoogte die beschikbaar is tussen de rijbaan en de constructies welke boven de weg aanwezig zijn, zoals viaducten en portalen. Ook tunnels kunnen beperkingen opleggen aan de doorrijhoogte. Vandaar dat een maximale doorrijhoogte kan worden bepaald middels een bord van het RVV model C19 (gesloten voor voertuigen die, met inbegrip van de lading, hoger zijn dan op het bord is aangegeven). Hierbij heeft het getal op het bord één decimaal, de waarde is altijd 0,10 m tot 0,20 m lager dan de gemeten doorrijhoogte en niet groter dan 3,9 m. Daarnaast is bord L1 ingevoerd om tegemoet te komen aan de behoefte om ook gemeten doorrijhoogten tussen 4,10 meter en 4,60 meter aan te kunnen geven. Dit met het oog op het toenemend aantal bijzondere transporten met voertuigen die inclusief lading hoger dan 4 meter zijn. Verkeersbord L1. De onderkant van viaducten, tunnels en onderdoorgangen moeten worden gemarkeerd indien de vrije hoogte kleiner is dan 4,20 m. Deze markering bestaat uit 0,15 m brede witte verticale strepen op een zwarte ondergrond. De tussenruimte bedraagt 0,25 m en de hoogte 0,50 m (bron: Richtlijnen voor de Bebakening en Markering van wegen).

    reageer
  • Arie Jafo

     

    Ik zei tegen de chauffeur: Laat je banden een beetje leeglopen. Dan kom je weer los." Toen zei de chauffeur: "Dat heeft geen zin. Ik zit aan de bovenkant vast. Niet aan de onderkant."

    reageer
  • ron

     

    hang er een beweegbare hoogtebalk voor ; want dit is wel extreem laag voor een weg waar een personenauto blijkbaar (?) wel mag komen dat gebeurt op meer plekken die zo laag zijn Maar ik moet toegeven dat er sukkels zijn die dan alsnog doorrijden

    reageer
  • Swiebertje

     

    inderdaad paar waarschuwingskettinkjes zou niet gek zijn. gemeente heeft ook niet geleerd van vorige keer

  • Dirk Zaan

     

    De auto zal wel hoger zijn dan gebruikelijk voor binnenstad-auto's. Overigens is 2,80 erg laag voor een viaduct. Kan de brandweer er onderdoor?

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • polderjongen

     

    zijn ze daar blond ofzo je kent je voertuig toch hoogte breedte lengte

    reageer
  • avd

     

    nee hoor. ze hebben bij de reparatie van de 1e keer, het dak iets hoger gemaakt.

  • HM

     

    Hopelijk krijgt het bedrijf een fikse boete en een rekening voor alle kosten.

    reageer
  • oj

     

    toch maar es de wagens opmeten..... ff Apeldoorn bellen....

    reageer
  • Ron

     

    Ik denk dat ze even een briefje in de kantine moeten ophangen...

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert