A27 krijgt flexibele fundering

FLEVOLAND
Het Flevolandse deel van de A27 wordt volgend jaar grondig aangepakt.

Rijkswaterstaat wil de snelweg renoveren vanwege de vele scheuren in het wegdek. Die zijn ontstaan doordat de stijve fundering van de weg bewegingen van de ondergrond niet goed kan opvangen. Door een flexibele fundering aan te leggen wordt dat probleem opgelost.

Het wegdek wordt vervangen door zeer open asfaltbeton, zoab. Dat is stiller en heeft een goede afwatering. De werkzaamheden beginnen in het voorjaar en duren zeker een jaar.

reacties (5)

  • -Z-

     

    Ah de klagers weer. Als er 1 klacht terecht zou zijn, is dat die over de domoren van wegenmakers in Nederland. Immers, sinds de inpoldering is bekend dat de grond op Flevoland inklinkt en niet massief is. En dat het repareren van snelwegen lang duurt en overlast met zich meebrengt, ach. Dat is het gevolg van in een auto overal snel en rechtstreeks naar toe willen kunnen. Oorzaak en gevolg worden door automobilisten hierbij vaak verward. De automobilist is de oorzaak van files en omleidingen, niet de weg. Zelfs net de wegwerkers. Dus als u straks in uw file staat, bedenk dat die er staat ter wille van u ! U krijgt daardoor tevens de kans een rustig te bezien welk werk er voor uw gemak nodig is. Pak een schep en help mee uw weg te verfraaien !

    reageer
  • Karel S.

     

    Gaat ook gebeuren, maar dan vanaf knp Eemnes tot aan Utrecht.

    reageer
  • Automobilist

     

    Laat RWS dan ook direct beginnen met er 3 baans van te maken (tot aan Utrecht). Scheelt weer file. Overigens wel een goede actie om een flexibele fundering aan te leggen.

    reageer
  • Rick

     

    Handig om zowel de A6 naar de Hollandse brug als de A27 open te leggen. Hulde. Wordt gezellig volgend jaar

    reageer
  • steef

     

    Ja dat gaat zeker een jaar duren want dat is een lang stukje snelweg . wel beter maar veel last voor het verkeer

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert