ONS Noordoostpolder wil Marknesserbrug geheel vervangen

EMMELOORD
De Marknesserbrug bij Emmeloord moet toch geheel vervangen worden en het liefst ook verhoogd. Dat vindt de fractie ONS Noordoostpolder in de gemeenteraad.

De Marknesserbrug is na ruim zestig jaar helemaal versleten. Eerder besloot de gemeenteraad om de brug een grote opknapbeurt te geven. Maar volgens ONS-fractievoorzitter Lammers kan renovatie duurder uitvallen omdat bij de aanbesteding maar één bedrijf interesse had om de klus te klaren.

Voor renovatie van de brug is 1,2 miljoen euro beschikbaar. Het vernieuwen zou 4 miljoen euro gaan kosten. Maandagavond vergadert een raadscommissie over de toekomst van de Marknesserbrug.

reacties (11)

  • Sjaak de

     

    Logica? Het economisch verkeer prefereert boven recreatievaart. Onze Ketelbrug bijvoorbeeld gaat vaak onnodig omhoog om de pleziervaartuigen doorgang te verlenen, terwijl deze alleen maar hun mast zouden kunnen neerlaten voor een vrije doorgang. RWS is hopeloos verouderd qua logisch managen. Tja wat is dan logica ...

    reageer
  • Theo

     

    Waarom zou de recreatievaart tol moeten betalen? De vaarwegen waren er al eerder dan deze brug, die over een bestaand water aangelegd is. Dus jouw logica volgende, zou het verkeer tol moeten betalen.

    reageer
  • Whoknows

     

    Tja, de Deel is voor winkeliers om de auto op te kunnen parkeren en evt de winkels (mochten ze er ooit komen) waar men iets kan kopen. Om daar te komen van buiten Emmeloord zal men toch het water over moeten, en daarvoor heb je een betrouwbare brug voor. Enne er gaan meer voertuigen over de brug dan er mensen gebruik maken van de Deel

    reageer
  • De ingenieur

     

    Wat een expertise bij zo'n lekenclub. Natuurlijk is het veel voordeliger om 4 miljoen te vinden in plaats van 1,2

    reageer
  • ONS maakt zich druk over een paar miljoen voor De Deel, het hart van Emmeloord waar iedereen belang bij heeft. Maar wil wel drie miljoen over de balk gooien voor een brug die nog jaren meekan.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Carry

     

    het opknappen zou 1.2 miljoen zijn. Is dit een vast bedrag of komen daar straks weer meer kosten bij. Overheden zijn een ramp wat geld betreft en als je niet duidelijk in het contract zet dat dit voor de hele klus is komt er vast nog wel een paar miljoen bij.

    reageer
  • KC

     

    Dit gebeurd echt niet door eigen ambtenaren maar door ingenieursbureaus. Als er maar één aannemer inschrijft op dit bestek en de andere door te grote risico's afhaken, dan moet e.e.a. opnieuw worden bekeken. Bouw gewoon een nieuwe brug zonder risico's en dus weinig of geen meerwerk. Maak het dek dan meteen van composiet. Dat is veel lichter. Kijk maar naar de Elburgerbrug.

    reageer
  • Dick

     

    Wat dacht je van Materiaal vermoeiing? Elke auto, elke vrachtwagen die over die brug komt zorgt voor spanning in het staal. Over 60 jaar zijn dat heel wat spanningswisselingen. Je ziet het bijna niet, maar het zou zo kunnen dat er haarscheurtjes aanwezig zijn. 'k zeg niet dat het zo is maar........

    reageer
  • Je schijnt het niet te weten, maar de beroeps- EN recreatie vaart betalen al haven, sluis en en bruggeld, elk seizoen weer.

    reageer
  • Sjaak de

     

    Vier miljoen? Maak deze kosten eens inzichtelijk bij de burger, en hoezo is zestig jaar oud voor een berg ijzer? wat ook nog eens keer op keer uitstekend onderhouden is. En anders wordt er maar tol geheven voor de recreatie vaart, meerdere doelgroepen heeft deze vaarweg niet meer. Met maar een enkele aannemer riekt het hele gebeuren nogal.

    reageer
  • Thomas

     

    Hebben ze de aanbesteding wel gecontroleerd op inhoud? Vaak worden die geschreven door ambtenaren met nul verstand van zaken, zonder eerst rond te vragen wat de markt erover denkt, dus staan er referentie eisen in waardoor zo ongeveer elk bedrijf afvalt. Een voorbeeld: Training voor BHV diensten, en van de afgelopen tien jaar minstens acht jaar bij precies hetzelfde soort bedrijf (een universiteit) les hebben gegeven, en beschikken over elektrische auto's. Daar voldoet maar één bedrijf in Nederland aan, en daar betaal je gouden bergen. Vaker dan eens heeft die schrijver dan ook nog eens indirect banden met het enige bedrijf dat in aanmerking komt.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert