Provincies boos over uitstel renovatie Nijkerkerbrug

ZEEWOLDE
Flevoland en Gelderland vinden het niet acceptabel dat de vernieuwing van de Nijkerkerbrug opnieuw een jaar dreigt te worden uitgesteld tot het najaar van 2018. De twee provincies willen vasthouden aan renovatie in 2017.

Dat schrijven de provincies in een brief aan Rijkswaterstaat Midden-Nederland. Eerder deze maand heeft Rijkswaterstaat aan de provincie Flevoland laten weten dat renovatie van de Nijkerkerbrug voor de tweede keer met een jaar is uitgesteld.

Het uitstel baart de provincies grote zorgen, vooral omdat de Nijkerkerbrug een belangrijke verbinding vormt die er al een tijd slecht aan toe is. Afgelopen september werd er nog een spoedreparatie uitgevoerd. Zware vrachtwagens mogen niet meer over de brug rijden. Die beperkingen treffen vooral de transportbedrijven in Zeewolde.

reacties (14)

  • KC

     

    Het mij niet om de uitvoering, maar om het onderzoek, bestekschrijven, toezicht, e.d. Dat wordt nu allemaal overgelaten, incl. de uitvoering, aan een aannemer. Zo duidelijker meneer De ingenieur. Jammer genoeg voor u heb ik meer dan 40 jaar ervaring in kunstwerken bij de voorbereiding, projectleiding, e.d

    reageer
  • Rob

     

    Met een aquaduct kan je ook het sluizen apparaat opdoeken, zie het aquaduct in Harderwijk, dat getuigt van visie!

    reageer
  • Rob

     

    Een miljardje of 5, daar kan je wel 15 aquaducten aanleggen, ik weet niet hoe u aan dat bedrag komt, verklaar u nader?

    reageer
  • De ingenieur

     

    U weet werkelijk helemaal niets? Er is bij Rijkswaterstaat niet één persoon die een schep kan vasthouden. Al het werk wordt aan aannemers of combinaties gegund. Normaal gaat dat goed maar soms gaat de aannemer failliet. Hoe zou dat toch komen? Door uw advies?

    reageer
  • Rogier de Groot

     

    Heb je zo ergens een paar tientallen miljoenen klaar liggen om de verbreding mogelijk te maken. In dat geval moet ook de onderbouw volledig aangepast worden en dat kost veel meer geld. Verder moet RWS een grote procedure doorlopen, om dat mogelijk te maken. Overigens wordt bij deze renovatie, de dekken en een deel van de pijlers volledig vervangen. Om die reden verwacht ik dat de weg 6 - 12 maanden dicht gaat.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • ron

     

    idd project DOEN ik weet het ... maar als project DOEN juist een jaar langer betekent vraag ik me af of hier wel een logische keus is gemaakt. heb je eindelijke project dat niet vasthangt op vertragende factoren als MER's e.d. .... ga je ineens een ander vertragend probleem in brengen. Daarnaast komt het vreemd op mij over dat de provincies hier blijkbaar (?) geen weet van hadden dat hier voor DOEN is gekozen dan wel dat dit een jaar vertraging betekende ? NB hoe lang staat dat bord 50 ton er al ? in mijn beleving al meer dan 5 jaar misschien wel meer

    reageer
  • KC

     

    Zo snel als mogelijk renoveren zodat er weer vrachtwagens over heen kunnen meer dan 50 ton wegen. RWS heeft waarschijnlijk te weinig geschoold personeel om deze klus te klaren. Je kan alles beter niet aan aannemer overlaten. Geef direct maar je knip aan hem.

    reageer
  • Koos

     

    Het lijkt op binnenkomst , in, voorheen, de DDR! En dat moet de ontsluiting zijn voor het logistieke hart van Nederland?

    reageer
  • Antje Ha

     

    Zoveel visie kost wel een miljardje of vijf. En dat allemaal voor een file die er misschien 30 minuten staat. Het renovereren beslaat alleen het onderhoud en geen uitbreiding.

    reageer
  • Antje Ha

     

    Jaja, een half miljard voor een provincieweg. Duidelijk dat u geen benul heeft van kosten en baten. Bovendien is er een sluizencomplex en een dam. Je zal wel gek zijn om dan een tunnel te willen aanleggen.

    reageer
  • Jeroen

     

    Het staat inderdaad op tenderned, echter enkel nog als vooraankondiging. Men wil echter van het project een pilot maken zonder echt bestek of contract en samen met de markt dit project gaan aanpakken om geen prijsvechten en daarna over en weer zwarte pieten te krijgen. Een goed iniatatief wat wel wat tijd nodig heeft

    reageer
  • ron

     

    2 weken geleden beweerde rws n in utrecht nog dat het werk die week op tenderned was geplaatst ... ?

    reageer
  • Rob

     

    Hier hoort geen brugrenovatie maar de bouw ernaast van een aquaduct. Als je ziet hoeveel file er vanuit de polder staat dan is het renoveren van die brug absoluut zinloos of hebben we het over het renoveren van 2 naar een 4 baans brug?

    reageer
  • Keek op de week

     

    Het is de kop in het zand steken en weg kijken tot ... de brug dicht moet... al nagedacht over het effect als de brug niet 2 baans maar 4 baans moet worden of een aquaduct.. en de aansluiting A28 of beter ook naar de A30 kijk dan toon je visie ...

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert