Honderden bekeuringen bij wegwerkzaamheden A27

ALMERE
Bij snelheidscontroles op de A27 bij Almere zijn dinsdag honderden bestuurders betrapt op te hard rijden. Dat meldt de politie.

De controles werden uitgevoerd door zowel de regionale politie als de landelijke eenheid. Er werd gecontroleerd met camera's, de lasergun en onopvallende video-auto's. Behalve zo'n 400 bekeuringen voor snelheid, kregen er ook mensen een bon omdat ze achter het stuur hun mobiele telefoon in de hand hadden.

De A27 is een van vier snelwegen in het land waar momenteel bij wegwerkzaamheden streng wordt gecontroleerd. Dat gebeurt na klachten en aanwijzingen dat er op de plek waar aan de weg gewerkt wordt veelvuldig te snel wordt gereden.

Ook de rest van de week zal er volgens de politie op de A27 extra gecontroleerd worden.

Foto: Politie Almere Buiten Hout


reacties (9)

  • Dennis

     

    Zag gister de laseragent op het viaduct staan bij Hout. 70 is echt een juiste snelheid, heb zelf al een keer bijna een klap gehad daar. Omdat er iemand toch zo nodig harder moest rijden en ik een stuk band wou ontwijken. Met die smalle rijstroken wordt dat best spannend. Het is een stuk met zeer smalle rijstroken zonder uitwijkmogelijkheid. Dus terecht dat ze daar controleren.

    reageer
  • Dick

     

    Of dat nou bij 70, 60, 80 of 130 gebeurt, feit is dat jij "uitwijkt" voor een stuk rubber. Dan ben je dus oerstom bezig. In deze ben jij de veroorzaker van het probleem, niet diegene die iets harder rijdt dan jij. Je moet zaken niet omdraaien maar in het juiste perspectief zetten. Het kan even een vervelend gehoor zijn als je over een stuk rubber heen rijdt, maar niet onoverkomelijk. Of ga jij soms ook uitwijken voor een konijn wat op de weg loopt?

  • Thomas

     

    Dat zijn onterechte boetes. De snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden zijn meestal volledig gestoord. Zelfs als er niemand is en er ergens diep in de berm een afzetting staat wordt de snelheid al teruggebracht. In dit geval is de weg zonder enige reden teruggeschroeft naar 70. Dat is gewoon automobilisten pesten in de hoop de boetekas te spekken. 90 of 110 was prima veilig geweest of die plaats.

    reageer
  • Lelystedeling

     

    De boetes zijn meer dan terecht. Als er 70 staat is het 70, wie ben jij dan om te bepalen dat 90 of 110 veilig is ?

  • Rich

     

    Groot gelijk. Stelletje mafkezen rij je daar gewoon 70 met je touringcar komen ze je met 120 voorbij geblazen en jij moet dan meer naar rechts uitwijken omdat die mafketels er even voorbij komen. Zo ze veel.meer geven dan wat er officieel aan boete hoort te staan.

    reageer
  • Fritz

     

    Als je met je touringcar gewoon in je rijstrook blijft, dan hoef je ook niet naar rechts uit te wijken. Ook met versmalling is er nog ruimte genoeg om in te halen, anders zou er wel een inhaalverbod zijn. Maar nee meneer blijft liever 2 rijstroken innemen!

  • Dirk Buiswater

     

    Met de touringcar NOOIT uitwijken!

  • Jerry

     

    Als er inderdaad gewerkt wordt moet men zich aan de aan gegeven snelheid houden. Zo niet kan de boete niet hoog genoeg zijn. Maar dan moet er wel altijd gehandhaafd worden. Als er niet gewerkt wordt moet de snelheidsbeperking opgeheven worden. Zoals ik het nu ervaar ben ik een van de weinigen die zich aan de maximale aangegeven snelheid houd. En ook dat is niet altijd veilig.

    reageer
  • Nopper

     

    Als er op een bepaald tijdstip niet aan de weg gewerkt wordt, zijn de rijbanen echter nog steeds even smal. En vaak zonder vluchtstrook. Dus dan us het niet meer dan logisch dat de snelheidsbeperking ongewijzigd blijft. De snelheidsbeperking is er niet alleen voor de wegwerkers, maar ook voor de automobilisten zelf!

  • MKM

     

    Volgens mij verandert de gevaarzetting niet echt bij wel/niet werken. Men werkt volgens mij redelijk veilig achter vangrail. Gevaarzetting zit 'm mijns inziens vooral in de smalle rijstroken... Dus 70 lijkt me daar altijd prima.

  • Ojee

     

    Heel goed... nu alleen eens wat meer controle op de dreven in Almere!!! Vele racen er !!!

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • Jan

     

    Goede zaak, zij rijden daar soms alsof de duiver achter hun aan zit.

    reageer
  • Daan

     

    Ik zou het niet prettig vinden als ik op de A27 aan het werk ben en er auto's met 100 km/h om mijn oren vliegen. Het heeft niks te maken wat voor weg het is, maar het gaat om de veiligheid.

    reageer
  • Daniel

     

    Heel goed, moeten mensen maar eens normaal leren rijden!

    reageer
  • Merhai

     

    Ik reed vandaag over de a27 en over de n279 op beide plekken wordt aan de weg gewerkt. Op de a27 geldt 70 km pu max , op de n279 80 km Die n279 is veel gevaarlijker rijden. Dat er zoveel mensen harder rijden op de a27 wil gewoon zeggen dat dit geen reeële snelheid is Wat zegt de wet hierover? Wanneer mag bij wegwerkzaamheden 80 en wanneer 70? Waarom deze ongelijkheid ? Absurde situatie typisch Nederlands beleid

    reageer
  • MKM

     

    Lijkt me vrij simpel. De wet zegt dat je je aan de aangegeven snelheid moet houden. Vind je die snelheid te laag? Dan wellicht aankaarten bij wegbeheerder oid. Dat niet doen en te hard rijden? Prima, maar val anderen er niet mee lastig (kun je zelf niet altijd goed inschatten) en zeur niet als je een bekeuring krijgt.

  • Dick

     

    Dat er zoveel creaturen (want ik kan dat geen mensen noemen) harder rijden op de A27 wil NIET gewoon zeggen dat 70 geen reeele snelheid is, maar dat zoveel creaturen, evenals uzelf, niet geschikt zijn om aan het verkeer deel te nemen.

  • Rien1980

     

    Die 70 is zeer reeel want het is op de A27 zeer smal. Zo smal dat vrachtwagens regelmatig midden op de weg rijden om de idioten die 100+ moeten rijden van het lijf te houden. Je hebt daar totaal geen uitwijkmogelijkheden. Bij een kleine beweging is het keihard raak en zit je meteen met een ravage, omdat het verkeer nergens heen kan. Het is burgerlijke ongehoorzaamheid dat iedereen daar harder rijdt. Dat doen ze namelijk ook als het gewoon 120 of 130 is.

  • whoknows

     

    De wet bepaald de max snelheid niet bij wegwerkzaamheden, maar de wegbeheerder. Die beoordelen wat het beste snelheid is. Voor de één is 70 al te hard, en voor velen denken dat ze met 140 er nog wel langs kunnen. Bij het halen van onze rijbewijs hebben we geleerd dat we aan de max snelheid houden, maar ja velen zijn die regel al vergeten voordat ze het officiele papiertje hebben. En wat maakt die snelheid nu uit, misschien 30 seconden eerder thuis, één keer remmen en je bent je gewonnen tijd al weer kwijt, en wat je zeker kwijt bent is je extra brandstof verbruik.

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert