Margreet Horselenberg gaat prijs boetseren

LELYSTAD
Oud-burgemeester Margreet Horselenberg uit Lelystad gaat het beeld voor de Promotie Award 2016 ontwerpen en maken. Dat laat City Marketing Lelystad weten. 

City Marketing vindt het tijd voor iets nieuws en daarom wil ze vanaf nu kunstenaars de kans geven om de prijs elk jaar een nieuw uiterlijk te geven. Volgens City Marketing is besloten om de aftrap in handen te geven van Margreet Horselenberg, omdat zij een begenadigd kunstenares is.

Hoewel het ontwerp nog geheim is, heeft de oud-burgemeester al laten weten dat ze met klei aan de slag gaat: "Net zoals Lelystad ooit is gemaakt met zand en water. Het symboliseert onze pioniersgeest."

De Promotie Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de organisatie die Lelystad succesvol op de kaart heeft gezet. De prijs wordt op 8 december uitgereikt. Vorig jaar werd De Nationale Oldtimerdag uitgeroepen tot winnaar. 

reacties (3)

  • Barbara

     

    Tja, je moet toch iets doen, zegt de oud-burgemeester.. Maar toch niet voor de kost? Hoop dat directie van Citymarketing eens oog krijgt voor kunstenaars die van hun werk moeten zien te leven. Da's pas kunstminnend bezig zijn.

    reageer
  • Joop

     

    Wat bedoelt u, mevr. Barbara?

  • Kletser

     

    Man, man, man! Wat een aanfluiting! Diep triest dat ze deze uit de boom gevallen socialist dit podium gunnen. Het verbaast me eigenlijk niet. Daar waar Jop aanwezig is er altijd een PvdA'er die op het schild wordt gehesen. Zelf was de ex-burgemeester niet echt van klei, maar meer van suiker. Blij dat we een burgmeestsr hebben die nu wel van aanpakken weet

    reageer
  • Kobus

     

    Wat leuk een GESCHENK van de oud burgemeester of gaat dat weer een klap geld kosten. Nee zo is Margreet niet, toch?

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert