Extra druk op A27 door verkeerde informatie op matrixborden

ALMERE
Door foute informatie op matrixborden langs de A6 was het maandagmorgen extra druk op de A27 richting Utrecht.

Volgens Rijkswaterstaat gaven de borden ten onrechte aan dat de A6 richting Amsterdam vanaf knooppunt Almere afgesloten was. Afgelopen weekend was dit door werkzaamheden wel het geval. Maandagmorgen was een medewerker van Rijkswaterstaat vergeten de waarschuwing te verwijderen.

Omdat de A6 afgesloten leek te zijn, besloten veel weggebruikers om te rijden via de A27. Rond 07:15 uur stond op die weg voor Huizen een file van zo'n 10 kilometer. Verkeer was daardoor bijna 40 minuten langer onderweg.


reacties (13)

  • Almere036

     

    Alstu! Goed lezen he... http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/141272/flevoland-delen-a6-komend-weekend-dicht-door-werkzaamheden

    reageer
  • Bobby

     

    Ik zeg: degene die eindverantwoodelijk is voor RWS moet opstappen. Wat een blunder. Men heeft z'n mond altijd vol over ProRail (die had ook weer iets leuks: treinverkeer 2 uur stilleggen omdat er een vrachtautootje vast zit), maar RWS plus wegenbouwers blunderen er nog tien keer zo hard op los.

    reageer
  • Hero

     

    Kan aan mij liggen, maar volgens mij was de A6 van het weekeinde gewoon open richting Amsterdam. Ben een paar keer op en neer geweest vanuit Almere naar Amsterdam. Des te vreemder dat dit bord er stond!

    reageer
  • Bromsnor

     

    Het bord is van de aannemer. Die moet ook de afgesproken tekst plaatsen en weghalen.

    reageer
  • Antje Ha

     

    Het was wel lekker rustig bij Muiderberg.

    reageer
  • laat alle reacties zien
  • grondstof

     

    Als regelmatige gebruiker van de A1 valt het mij op dat op sommige plekken de Matrixborden vreemd werken. Er brand dan slechts 1 portaal zonder waarschuwing voor of achteraf. Daardoor remt alle verkeer plotseling en snel af wat gevaarlijke situaties oplevert. Als je Rijkswaterstaat er op aanspreekt krijg je als antwoord dat er dan iets gebeurt was voor ik de plaats bereikte en net alles was opgeruimd. Gezien het fijt dat het altijd dezelfde portalen zijn geloof ik er niets van en ligt het aan de afstelling of bediening van de borden. Nabij 40km en 44km hectometerpaal richting Amsterdam gebeurt het veel evenals tussen Apeldoorn en Deventer richting het oosten.

    reageer
  • Dick

     

    Goh, Ik heb een vraagje. Werk jij? Het is namelijk zo dat waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Maar ik begrijp dat jij nooit fouten maakt. Dus is de vraag, werk jij?

    reageer
  • George

     

    Precies! Dan vallen de regeerders met opmerkingen dat de files komen doordat bestuurders niet goed opletten nu definitief af. Want het bewijs is nu geleverd dat ze wel goed op de borden letten.

    reageer
  • Flevo Flevo

     

    Kan gebeuren, mensen zijn mensen, en waar mensen werken kunnen menselijke fouten gemaakt worden. Jammer dat wel, maar niet erg.

    reageer
  • Iwan

     

    Het is gewoon dat RWS zijn processen niet goed voorelkaar heeft. Als je het uitzetten van de berichtgeving niet in je scoop hebt staan gebeurt er dus ook niets. En kennelijk is er dus geen uitvoerder of Manager die dit checkt. Maar ja...een fatoenlijke weginrichting plus bijbehorende baluwe borden is ook heel moeilijk te maken. Ik bedoel dan het stuk vanaf de Hollandse brug richting Lelystad. Rijbaan inriching is echt zo onlogisch en ongeval gevoelig.

    reageer
  • renew

     

    Vreemd! Normaal letten automobilisten nooit op de borden boven of naast de weg. Nu ineens wel.

    reageer
  • Merhai

     

    Het is uitermate frustrerend om te constateren dat RWS verantwoordelijk is voor vele filemomenten. Matrixborden met foute info , rijstrook afsluitingen omdat er een auto stilstaat op de vluchtstrook , wegwerkzaamheden die uitlopen door slechte planning, wegversmallingen die niet tijdig worden aangegeven , politiecontroles toestaan op trajecten en tijdstippen waarop het zo druk is dat er toch niet hard gereden kan worden omdat er files zijn.

    reageer
  • George

     

    Wie nu nog zegt na deze nieuwe blunder dat niet RWS de files veroorzaakt maar de appende bestuurders, mag een week lang met Sjaak meerijden.

    reageer

Laat een reactie achter

Je reageert op

Je rapporteert